Naslov Tehnički i kreativni pristup podvodnoj fotografiji
Autor Tamara Vukelić
Mentor Miroslav Mikota (mentor)
Član povjerenstva Miroslav Mikota (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Grafički fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2012-12-6, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana TEHNIČKE ZNANOSTI Grafička tehnologija
Sažetak Svijet u pokretu zajednički je i podvodnoj i “kopnenoj” fotografiji. Trenutak zabilježen
fotoaparatom ne može se vratiti i predstavlja izazov, ali i jedinstvenu čaroliju podvodnih
snimanja što je tema ovog diplomskog rada. Podvodna je fotografija specifična jer
su optičko-fizikalne osobine vode bitno drugačije od zraka, stoga oprema, metode rada,
osvjetljenje i ostali uvjeti snimanja zahtijevaju poseban pristup. Zbog mnogih
ograničenja, podvodna je fotografija malo istraženo područje i fotografu pustolovina,
poticaj i kušnja. Uz znanje o fotografiji podrazumijeva se i znanje o podmorskom
svijetu, što je čini kombinacijom lova i umjetnosti. U podvodnom snimanju nema se
vremena za klasično kadriranje fotografije jer je većina objekata u pokretu, a ono po
čemu se najviše razlikuje od “kopnene” je specifičan način kretanja fotografa koji
onemogućuje perfekcionizam kompozicije i prisiljava na improvizaciju. Za dobre
rezultate u podvodnoj fotografiji potrebno je predznanje o osnovama fotografije, poput
znanja o namještanju vremena eksponiranja, otvora objektiva, dubinske oštrine,
mogućnostima objektiva, bljeskalicama i slično. To su segmenti o kojima se govori u
ovom diplomskom radu u uvodu u osnove pristupa podvodnoj fotografiji. U radu se
obraća pozornost na početak i razvoj podvodne fotografije, tehnike snimanja i opremu
te umjetnički pristup i odabir objekata snimanja. Praktični dio diplomskog rada čine
autorske podvodne fotografije koje se analiziraju tehniči i kreativno.
Sažetak (engleski) World in motion is characteristic of both underwater and of on land taken photography.
The moment captured with the camera can not ever again be returned, and on one hand
it feels like challenge, and on the other hand, it offers unique magic experience of
taking photos underwater. The latter is the theme of this diploma thesis. Circumstances
in which the underwater photography is taken are specific because the optical and
physical properties of water are significantly different than those of air. Therefore, the
equipment, methods of operation, lighting and other shooting conditions require a
special approach. It is because of many limitations why the underwater photography is
still relatively unexplored world. For the underwater photographer, this is an adventure,
an impulse and temptation. Besides having the knowledge of photography, the
underwater photographer has to have knowledge of submarine world, and this is why
the underwater photography is a combination of hunting and art. While taking photos
underwater there is no time to frame the object because they are mostly in motion. The
most significant difference between the underwater and on land taken photography is
the way the photographer has to move. These specific movements make it impossible
for him to make a perfect composition and he has to improvise. Good results in
underwater photography require knowledge in basic photography referring to things like
adjusting exposure time, aperture, depth-of-field, lens options, photographic flashcubes
and etc. The above mentioned segments are discussed in the introductory part of the
Basics of the Approach to Taking of Underwater Photography. The thesis is focused on
the history and the course of development of underwater photography, the shooting
techniques and equipment as well as on the artistic approach and selection of shooting
object. The practical part of this diploma thesis consists of my own underwater
photograhies which are analysed with regard to technical as well as creative aspect.
Ključne riječi
podvodna fotografija
oprema za podvodnu fotografiju
tehnike
snimanja
Ključne riječi (engleski)
underwater photography
underwater photography equipment and added parts of equipment
photography session techniques
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:216:086260
Studijski program Naziv: Grafička tehnologija; smjerovi: Tehničko-tehnološki, Dizajn grafičkih proizvoda Smjer: Tehničko-tehnološki Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a magistar/magistra inženjer/inženjerka grafičke tehnologije (univ. mag. ing. techn. graph.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Zatvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2024-04-17 08:54:35