Naslov Efekt paralakse u animiranoj ilustraciji i fotografiji
Autor Tajana Barac
Mentor Maja Strgar Kurečić (mentor)
Član povjerenstva Davor Donevski (član povjerenstva)
Član povjerenstva Maja Strgar Kurečić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Lidija Mandić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Grafički fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2019-1-30, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana TEHNIČKE ZNANOSTI Grafička tehnologija
Sažetak Ovaj rad bavi se primjenom efekta paralakse na dvama različitim medija, ilustraciji i
fotografiji. Bit će objašnjeno što je to paralaksa, kako ljudsko oko percipira prostor te
primjena paralakse u svakodnevnom životu, kao što će i kroz povijesni pregled biti
objašnjeno zašto je uopće došlo do potrebe prikazivanja prostornosti u animiranom
sadržaju, na koje se sve načine pokušavala postići te tko stoji iza prve upotrebe efekta
paralakse. Napravljena je podjela tehnika animiranja efekta paralakse na tri podvrste. One
se razlikuju prema pristupu razmještaja slojeva i objekata scene, te načinu micanja
kamere. Također, objašnjeno je na koje se sve načine upotrebom dodatnih efekata i
tehnika, može naglasiti prostornost i sam efekt paralakse.
U praktičnom djelu, na primjeru ilustracija i fotografija primjenjuje se efekt paralakse s
animiranjem dvodimenzionalnih slojeva u trodimenzionalnom prostoru. Postupak izrade
detaljno se opisuje od ideje do realizacije. Napravljena je serija od triju ilustracija koje
obrađuju istu temu, a prezentirane su kao GIF animacije. Fotografije su prikazane kroz
formu fotografskog eseja s popratnim audio sadržajem.
Nakon praktične izvedbe, diskutiraju se sličnosti gdje je zaključeno kako je većina
postupka za dobivanje efekta paralakse analogna za ilustraciju i fotografiju. Razlike kod
animiranja susreću se kod pripreme, primjer toga može biti raslojavanje slojeva kod
fotografije. Unatoč tomu, kod ilustracije primijećena je veća zahtjevnost kod samog
postupka ilustriranja.
Zaključak je da uz današnje tehnologije i ljudsku potrebu za nekonvencionalnim
sadržajem, primjena efekta paralakse ima čvrste temelje za sve češću upotrebu u raznom
medijskom sadržaju, kako iz kreativnih tako i iz praktičnih razloga.
Sažetak (engleski) This paper explores the application of the parallax effect on two different media,
illustration and photography. It will be explained what parallax is, how the human eye
perceives space and the application of parallax in everyday life, as will also be explained
through historical review why there was a need to show space in animated content,
various ways it was tried to be achieved and who was behind the first use of the parallax
effect. Division of the technique of animation of the parallax effect was made into three
subtypes. They differ in approaching the layout of the layers and scene objects, as well
as the way the camera moves. It is also explained in which ways using additional effects
and techniques can accentuate the spatiality and the effect of the parallax itself.
In the practical part, in the example of illustration and photography, the effect of the
parallax is applied by animating two-dimensional layers in a three-dimensional space.
The production process is described in detail from idea to realization. There is a series of
three illustrations that handle the same topic and are presented as GIF animations. The
photos are displayed in a form of photo essay with accompanying audio content.
After practical implementation, similarities are discussed where it is concluded that most
of the process for obtaining the parallax effect for illustration and photography is
analogous. Variations in animation are encountered in preparation, an example of this
may be the layering of layers in a photo. Nevertheless, the greater complexity is found in
the illustration in the process of drawing.
The conclusion is that with today's technology and the human need for unconventional
content, the application of the parallax effect has a solid foundation for more frequent use
in a variety of media content, both from a creative and practical point of view.
Ključne riječi
Efekt paralakse
paralaksa
2.5D
ilustracija
fotografija
animacija
Ključne riječi (engleski)
Parallax effect
parallax
2.5D
illustration
photography
animation
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:216:726071
Studijski program Naziv: Grafička tehnologija; smjerovi: Tehničko-tehnološki, Dizajn grafičkih proizvoda Smjer: Tehničko-tehnološki Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a magistar/magistra inženjer/inženjerka grafičke tehnologije (univ. mag. ing. techn. graph.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2024-04-18 22:42:30