Naslov Utjecaj gemifikacije na monetizaciju web aplikacije
Autor Petar Starčević
Mentor Jesenka Pibernik (mentor)
Član povjerenstva Maja Brozović (član povjerenstva)
Član povjerenstva Jesenka Pibernik (član povjerenstva)
Član povjerenstva Jurica Dolić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Grafički fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2020-9-24, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana TEHNIČKE ZNANOSTI Grafička tehnologija
Sažetak Problem monetizacije web stranica i aplikacija jedan je od najvećih problema s kojim se
dizajneri korisničkih iskustava sreću. Način na kojeg se provodi monetizacija pojedine
web stranice utječe na sve daljnje odluke u poslovnim, dizajnerskim i razvojnim
timovima. U diplomskom radu za primjer će se istražiti na koji način se provodi
monetizacija u digitalnim proizvodima, kako dizajn utječe na donošenje poslovnih
odluka, te kako pomoću gemifikacije možemo unaprijediti korisničko iskustvo i
poboljšati proces monetizacije web aplikacije. Istražiti će se primjena gemifikacije na
različitim primjerima u digitalnim i fizičkim proizvodima, te na koji način se može
gemifikacijom utjecati na korisnikovo ponašanje i promijeniti ga kako bi se ostvarili
željeni ciljevi. Proces dizajna povezati će se sa natjecanjem Lumen Development čiji je
cilj izrada Web aplikacije, te će se kroz taj primjer opisati svi dosad spomenuti čimbenici
koji čine dobar dizajn korisničkog iskustva. Provesti će se istraživanje o trenutnoj
konkurenciji na tržištu, te će se pomoću istraživanja tržišta, ciljane skupine, gemifikacije
poslovanja i vrednovanja korisničkog iskustva, utvrditi cijena proizvoda koja će
zadovoljiti potrebe poslovanja, a u isto vrijeme korisniku pružiti dodatnu vrijednost koju
konkurencija ne pruža. Na taj način riješit će se problem monetizacije – koliko naplatiti
proizvod korisniku, kada naplatiti i kako pri tome održati zadovoljavajuću razinu
korisničkog iskustva prilikom korištenja web aplikacije. Cilj same web aplikacije je
pružiti korisnicima mogućnost iznajmljivanja snage tuđeg računala u svrhu igranja video
igara, a korisnici koji imaju jaka računala za videoigre imat će priliku zaraditi
iznajmljivanjem svog računala.
Sažetak (engleski) The problem of monetization of web pages and applications is one of the biggest problems
that user experience and interface designers meet. The way that monetization of a
particual web page is done affects all of the further decisions in business, design and
development teams. In this thesis research will be done to show which methods of
monetization are possible in digital products, how design affects business decision
making, and how to use gamification to improve overall user experience and improve the
monetization process for the web applications. Also, research of how gemification affects
digital and physical products will be done, and the way gemification affects user behavior
and changes that will lead to desired goals, will be presented. The design process will be
connected to the Lumen Development competition, where the final goal was to make a
web app, and through that example it will be shown how previously presented terms
create a great user experience. Research will be made about the competition, and by doing
the market research, target groups, gamification of business, and validation of user
experience, a price of the product will be determined. The price of the product will need
to satisfy the business needs, and in a same time offer a value to the user that competition
doesn't provide. By doing this, a problem of monetization will be solved – how much to
charge the product to the user, when to charge and how to keep a satisfying level of user
experience when using the web app. The goal of the web app itself is to offer users
possibility to „rent out“ PC power of someone else's computer for the gaming purposes,
and give users that have strong PC'S for gaming a possibility of making money by
„renting out“ their PC.
Ključne riječi
gemifikacija
web aplikacija
monetizacija
tržište
korisnik
Ključne riječi (engleski)
gamification
web application
monetization
market
user
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:216:374834
Studijski program Naziv: Grafička tehnologija; smjerovi: Tehničko-tehnološki, Dizajn grafičkih proizvoda Smjer: Tehničko-tehnološki Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a magistar/magistra inženjer/inženjerka grafičke tehnologije (univ. mag. ing. techn. graph.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Zatvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2024-04-18 23:27:03