Naslov Sklonost korisnika korištenju višekratne ambalaže i izrada prototipa ambalaže u 3D pisaču
Autor Sara Jurišić
Mentor Davor Donevski (mentor)
Član povjerenstva Igor Majnarić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Davor Donevski (član povjerenstva)
Član povjerenstva Tomislav Cigula (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Grafički fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2021-9-24, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana TEHNIČKE ZNANOSTI Grafička tehnologija
Sažetak Ambalaža predstavlja bitan dio marketinškog sklopa jer upravo je ona ta koja predstavlja
određeni proizvod i djeluje kao ključna spona između tržišta i kupca. Velika je uloga
ambalaže pri kupovini i odabiru između raznih ponuđenih proizvoda. Ambalaža ima
veliku ulogu od samog početka i trenutka proizvodnje proizvoda pa sve do konačne
potrošnje, jer upravo je ona ta koja i o njemu vodi brigu i koja čuva njegovu kvalitetu i
izvornost.
Ambalaža može imati veliki utjecaj na kupca pri odabiru proizvoda kojeg će u konačnici
kupiti. Ona je odraz svih osobina i funkcija nekog ponuđenog proizvoda na tržištu te
svojom originalnošću i različitosti privlači potencijalne kupce.
Ovaj diplomski rad nastojat će prikazati sklonosti kupaca pri korištenju višekratnih
ambalaža. Jedan od razloga zašto je ovo tema diplomskog rada je činjenica kako je otpad
danas posao sve veći problem u zaštiti okoliša čitavog svijeta pa tako i Republike
Hrvatske. Svaki čovjek mora imati obvezu da štiti okoliš i da mu to postane načinom
života.
Ambalažni otpad i njegov udio u cjelokupnom otpadu neprestano raste iz dana u dan te
ima sve štetniji utjecaj na okoliš. Zbog nedostatnog informiranja potencijalnih potrošača,
udio ambalažnog otpada sve se više gomila. Kako bi se minimizirao negativan utjecaj na
okoliš, potencijalno rješenje može ležati u pronalaženju i dizajniranju novih oblika
ambalaže koji će biti prihvatljiviji za okoliš i koji će se moći koristiti više pute te tako
utjecati na cjelokupnu zaštitu okoliša.
Cilj ovog diplomskog rada je istražiti mogućnosti višekratnog korištenja ambalaže i
poticanje korisnika proizvoda da se angažiraju u njegovoj primjeni. Osim toga cilj je i
poticati dizajnere ambalaža da upoznaju sasvim nove inovativne načine stvaranja i
kreiranja višekratnih ambalaža uz pomoć 3D pisača te da upravo u njima pronađu novi
temelj za razvoj dizajna višekratne ambalaže.
Istraživanjem se željelo doći do saznanja o sklonosti korištenja višekratne ambalaže.
Istraživanje se provelo putem anonimnog anketnog upitnika na uzorku od 79 ispitanika.
Rezultati istraživanja su pokazali da 73.95% ispitanika navodi kako im je bitan sam izgled
ambalaže, dok je njih 73,95% navelo da su im bitne i karakteristike pored samog izgleda.Također, velika većina ispitanika je spremna odvojiti i dodatni novac kako bi ambalažu
mogli ponovno koristiti te je njih 91.14% navelo kako su nekada kupili proizvod samo
radi ambalaže. Iz svega navedenog može se zaključiti kako je korištenje višekratne
ambalaže zastupljeno kod ispitanika te im je takva vrsta veoma bitna. Pored anketnog
upitnika, kroz eksperimentalni dio rada prikazane su četiri vrste modela, model rumenilo,
sjenilo, puder i karmin koji su ispitani pomoću 3D pisača.
Sažetak (engleski) Packaging is an important part of the marketing mix because it is the one that represents
a particular product and acts as a key link between the market and the customer. The role
of packaging is great when buying and choosing between the various products on offer.
Packaging plays a big role from the very beginning and the moment of production of the
product until the final consumption, because it is the one that takes care of it and that
preserves its quality and originality.
Packaging can have a big impact on the customer in choosing the product they will
ultimately buy. It is a reflection of all the features and functions of a product offered on
the market and with its originality and diversity attracts potential customers.
This thesis will try to show the preferences of customers when using reusable packaging.
One of the reasons why this is the topic of the thesis is the fact that waste today is a
growing problem in environmental protection around the world, including the Republic
of Croatia. Every man must have an obligation to protect the environment and to make it
a way of life.
Packaging waste and its share in the total waste is constantly growing day by day and has
an increasingly harmful impact on the environment. Due to insufficient information of
potential consumers, the share of packaging waste is accumulating more and more. In
order to minimize the negative impact on the environment, a potential solution may lie in
finding and designing new forms of packaging that will be more environmentally friendly
and that can be used more than once, thus affecting the overall environmental protection.
The aim of this final paper is to explore possibilities of reusable packaging and encourage
product users to engage in its application. In addition, the goal is to encourage packaging
designers to learn about completely new innovative ways of creating and creating
reusable packaging with the help of 3D printers and to find a new foundation for the
development of reusable packaging design.
The research sought to find out about the tendency to use multiple packaging. The survey
was conducted through an anonymous questionnaire on a sample of 79 respondents. The
results of the survey showed that 73.95% of the respondents stated that the appearance of
packaging was important to them, while 73.95% indicated that their characteristics areimportant and close to appearance. Also, the vast majority of respondents are ready to
allocate additional money so that they can reuse the packaging and 91.14% said they used
to buy the product just for packaging. From the above mentioned it can be concluded that
the use of multipack is represented in the examinee and that this type is very important to
them. In addition to the questionnaire, four types of models, the model of flushing,
shadows, powder and carmine, tested using 3D printers, are presented in the experimental
part of the paper.
Ključne riječi
ambalaža
okoliš
višekratna ambalaža
3D pisač
Ključne riječi (engleski)
packaging
environment
reusable packaging
3D printer
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:216:591246
Studijski program Naziv: Grafička tehnologija; smjerovi: Tehničko-tehnološki, Dizajn grafičkih proizvoda Smjer: Tehničko-tehnološki Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a magistar/magistra inženjer/inženjerka grafičke tehnologije (univ. mag. ing. techn. graph.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Zatvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2024-04-18 23:44:37