Sažetak | Filmska publika, bili to ljudi koji filmove gledaju iz zabave ili oni koji ih gledaju iz
ljubavi, rijetko kad aktivno i svjesno obračaju paţnju na filmski zvuk. Ipak, zvučna
podloga filma znatno utječe na njegov doţivljaj i emocije u filmskoj sceni. Ovaj
diplomski rad bavit će se umijećem stvaranja zvučne slike za jedan originalni animirani
film. Objasnit će se što je to animirani film i kako je nastao. Opisat će se početni koraci
stvaranja računalnog, dvodimenzionalnog animiranog filma i prenošenja ideje u
pokretnu sliku. Drugi dio bavit će se zvučnim dijelom filma. Opisat će se priroda zvuka,
proći će se kroz povijest pojavljivanja zvuka u filmu, i objasniti njegova uloga. Objasnit
će se kako snimati i pokazati kako u postprodukciji, manipulacijom snimljenog zvuka
dobiti ţeljeni zvučni zapis. Praktični dio detaljno će pokazati proces nastajanja zvučne
slike za animirani film. Razradit će se početna ideja i opisati svi načini na koje će se ona
pokušati prenijeti, kako slikom, tako i zvukom. Proći će se kroz postupak stvaranja
knjige snimanja, gdje će se detaljno objasniti neke odluke za konkretnim kadrom,
duţinom kadra, pokretom kamere, bojom, kontrastom i ostalim elementima filma u
svrhu prenošenja ideje, pričanja priče, stvaranja ţeljenih emocija, ugoĎaja i atmosfere u
filmu. Drugi dio praktičnog dijela rada opisat će nastanak zvučnog zapisa za taj film.
Prikazat će potragu za zvukovima, snimanje zvučnih efekata, glazbe i glasova za film.
Objasnit će kako manipulirati tim snimljenim zvukovima i kako posloţiti zvučnu
podlogu da ona prenese ono bitno i da podupre vizualnu sliku. U prilog praktičnom
dijelu rada neke odabrane scene iz knjige snimanja spojit će se sa dizajniranim zvukom
u animatic, grubu verziju filma i prvi korak stvaranja animacije u kojemu se slika i zvuk
pojavljuju skupa. |