Naslov Optimizacija mrežnih alata za promotivne aktivnosti
Naslov (engleski) Optimization of web tools for promotional activities
Autor Ivana Žganjar
Mentor Nikola Mrvac (mentor)
Član povjerenstva Miroslav Mikota (član povjerenstva)
Član povjerenstva Damir Modrić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Danijel Radošević (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Grafički fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2020-6-17, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana TEHNIČKE ZNANOSTI Grafička tehnologija
Univerzalna decimalna klasifikacija (UDC ) 655 - Grafička industrija. Tiskarstvo. Izdavaštvo. Knjižarstvo
Sažetak Razvoj promotivne aktivnosti u turizmu proučavan je kroz tehnološki dostupne nove alate, a
istraživanje podupire ciljeve i predložene aktivnosti „Strategije razvoja turizma Republike
Hrvatske do 2020. godine“. Mrežno okruženje i informacijsko komunikacijski razvoj mrežnih
stranica predstavlja temelj za promotivnu aktivnost, a predložene mjere, koje je potrebno
kontinuirano provoditi s ciljem prepoznatljivosti provjera je kvalitete i unapređenje mrežnih
stranica sustava turističkih zajednica, intenzivnije korištenje novih mrežnih alata te redizajn
sadržaja mrežnih stranica turističkih zajednica u smislu informativnosti i čitljivosti,
intenziviranje društvenog medija i prilagođavanje sadržaja kampanje mrežnih stranica.
Podupirući sadržaj poruka važno je se grafički dizajn oslanja na razvoj mrežne tehnologije, u
skladu s time na tehničke, vizualne i tematske mrežne alate kako bi se ponudio nov način za
odabir i traženje potencijalnih turističkih destinacija. Hipoteze istraživanja (H1) su potvrđene
temeljeno na rezultatima empirijskog istraživanja pomoću uređaja za praćenje pokreta oka te
subjektivne analize na temelju anketnog istraživanja. Na temelju zaključaka daje se smjernica
za uključivanje predloženih tehničkih i vizualnih mrežnih alata za razvoj turizma te ostvarivanje
strateških ciljeva. Rezultati pokazuju sa ispitanici, kojima je bio ponuđen vizualni sadržaj
uzoraka mrežnih stranica temeljen na novim mrežnim alatima, procijenili dostupnijima,
informativnijima i vjerodostojnijima prilikom planiranja i organizacije putovanja.
Hipoteza (H2) podupire tezu o primjeni i optimizaciji novih mrežni alata, što omogućava
aktivnu ulogu korisnika pri samostalnom organiziranju putovanja, a potvrđena je na temelju
istraživanja provedenog anketnog ispitivanja te istraživanja uz pomoć uređaja za praćenje
pokreta oka. Ispitanici su koristili sadržaj po svom vlastitom nahođenju i interesu, a uređaj je
mjerio varijable: Vrijeme do prve fiksacije na odabrani sadržaj, Ukupno trajanje fiksacije, Broj
fiksacija i Trajanje posjeta. Istraživanje je potvrdilo obrnuto- proporcionalan odnos između
vremena do prve fiksacije i ostale tri varijable kod svih uzoraka, ukupno trajanje fiksacije i broj
fiksacija pokazuju statistički značajnu negativnu korelaciju s vremenom do prve fiksacije, dok
trajanje posjeta pokazuje ili vrlo slabu negativnu korelaciju ili nepostojanje korelacije.
Prisutnost mrežnih alata pozitivno se odražava na broj fiksacija i vrijeme zadržavanja na
uzorku, predstavljajući odraz interesa korisnika, Iz čega proizlazi zaključak da novi mrežni alati
utječu na izgradnju vizualnog sadržaja te da njihova prisutnost i oblikovanje pozitivno utječu
na korisničko iskustvo u skladu sa „Strategijom razvoja turizma RH do 2020“.
Sažetak (engleski) The development of promotional activity in tourism has been studied through available
technological new tools, and the research supports the goals and proposed activities of the
"Croatian Tourism Development Strategy until 2020". The network environment and
information and communication development of the web pages is the basis for the promotional
activity. The proposed measures, which must be continuously implemented in order to be
recognizable, are quality checks and improvement of the web pages of the tourist boards system,
intensive use of new web tools and redesign of the content of the web pages of the tourist boards
in the in terms of information and readability, intensifying social media and tailoring campaign
content to web pages. Underpinning the content of the messages, it is important that graphic
design relies on the development of network technology, and accordingly on technical, visual
and thematic networking tools, in order to offer a new way to select and search for potential
tourist destinations. The research hypotheses (H1) was confirmed based on the results of
empirical research using an eye tracker and subjective analysis based on a survey. Based on the
conclusions, guidance is provided to integrate the proposed technical and visual online tools for
tourism development and to achieve strategic goals. The results show that respondents who
were offered the visual content of web site samples based on new online tools were rated more
accessible, informative and credible when planning and organizing travel. Hypothesis (H2)
supports the thesis of the application and optimization of new web tools, which enables an
active role of users in self-organizing travel, which was confirmed on the basis of research
conducted by the survey and the research using the eye movement monitoring device.
Respondents used the content at their own discretion and interest, and the device measured
variables: Time to first fixation on selected content, Total fixation duration, Number of
fixations, and Visit duration. The study confirmed an inversely proportional relationship
between time to first fixation and the other three variables in all samples, total duration of
fixation and number of fixations showing statistically significant negative correlation with time
to first fixation, while visit duration showed either very poor negative correlation or no
correlation. The presence of network tools has a positive impact on the number of fixations and
retention time in the sample, reflecting the interest of users, which leads to the conclusion that
new network tools affect the construction of visual content and that their presence and design
have a positive impact on user experience in accordance with the " Croatian Tourism
Development Strategy until 2020".
Ključne riječi
mrežni alati
promotivna aktivnost
grafička reprodukcija i dizajn
Ključne riječi (engleski)
online tools
promotional activity
graphic reproduction and design
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:216:747079
Studijski program Naziv: Grafičko inženjerstvo i oblikovanje grafičkih proizvoda Smjer: Tehničko-tehnološki Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: doktorski studij Akademski / stručni naziv: doktor/doktorica znanosti u području tehničkih znanosti (dr. sc. tech.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2024-04-24 21:58:36