Sažetak | Društvene mreže su promijenile nekadašnji tradicionalni način komunikacije.
Omogućavaju stalnu informiranost o svemu što korisnika zanima, ponekad i više od toga.
Pametni uređaji, koji se svi više koriste, služe kao pomoć pri pretraživanju, često slušajući
razgovore i razlučujući posljednje pretrage, pripremaju sadržaj za koji smatraju da zanima
korisnika.
Budući da se broj korisnika društvenih mreža svakodnevno sve više povećava, došlo je
do korištenja društvenih mreža u marketinške svrhe. Društveni mediji su tako postali
isplativa marketinška strategija, oglašavanje na njima postaje dobar način kako bi se došlo
do ciljane demografske skupine. Upravljanje društvenim mrežama je stoga postalo
zanimljiv posao za marketinške stručnjake, shvaćena je moć oglašavanja, povećavanja
broja potrošača, odnosno potencijalnih kupaca brenda.
Tako su i društvene mreže dobile svoja sučelja za oglašavanja, postavljanje oglasa na
svim mrežama je slično, te za svaku društvenu mrežu postoje smjernice kako bi se
ispravno iskoristile. Budući da je dostupno mnogo društvenih mreža, marketinški
stručnjaci su vremenom proučavali na kojim mrežama se nalazi koja publika te tako
shvaćali gdje oglašavati koje brendove, budući da nisu sve društvene mreže prikladne za
sve tipove tvrtki i njihove marketinške aktivnosti.
Cilj ovog rada bio je objasniti što su to društvene mreže, kako je došlo do oglašavanja na
njima i kako se provodi danas. Rastom društvenih mreža i sve većim porastom
digitalizacije dolazi do digitalnog oglašavanja, o kojem će se govoriti u radu. Na primjeru
dva brenda prikazano je njihovo oglašavanje na društvenim mrežama i usporedba
oglašavanja tijekom provođenja različitih kampanja, kao dijela marketinških strategija,
odnosno marketinških aktivnosti brendova. Istraživanjem je zaključeno da iako brendovi
imaju velik broj pratitelja na društvenim mrežama i značajno se oglašavaju za vrijeme
kampanja, njihovi profili na društvenim mrežama služe kako bi održali prisutnost brenda
i prikazali svoje kampanje. |