Naslov Izrada interaktivne slikovnice za poticanje morfosintakse
Autor Julia Užarević
Mentor Jesenka Pibernik (mentor)
Član povjerenstva Jurica Dolić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Jesenka Pibernik (član povjerenstva)
Član povjerenstva Lidija Mandić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Grafički fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2023-09-27, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana TEHNIČKE ZNANOSTI Grafička tehnologija
Sažetak Govorno-jezični razvoj u ranom djetinjstvu ključan je za formiranje jezičnih
vještina i komunikacijskih sposobnosti. Unatoč prirodnom napretku od prvih
zvukova do složenih rečenica, neka djeca suočavaju se s razvojnim jezičnim
poremećajima koji usporavaju taj proces. Takvi poremećaji izražavaju se kao
zaostatak u jezičnom napretku u odnosu na dob djeteta. Postoji niz različitih
aktivnosti koje sprječavaju jezično zaostajanje i potiču jezični razvoj. U ovom radu
posebno ćemo se osvrnuti na slikovnice kao snažan alat za poticanje jezičnog
razvoja kod djece. Slikovnice predstavljaju odgojno-obrazovni faktor u dječjem
razvoju. One pružaju interaktivno čitanje, potiču maštu i jezičnu osjetljivost te
bogate vokabular i gramatičke strukture. U dječjem životu vrlo važan koncept za
rast i razvoj jest igra. Kroz igru, djeca istražuju svijet oko sebe, razvijaju motoričke
sposobnosti i komuniciraju s okolinom. Kombinacija igre i učenja ostvaruje se
kroz koncept interaktivnih slikovnica, gdje djeca postaju aktivni sudionici u čitanju.
Ovaj rad bavi se dizajnom interaktivne slikovnice i njezinim ključnim
elementima – ilustracijom i tipografijom. Nastoji se dokazati kako su interaktivne
slikovnice uistinu kvalitetan instrument za poticanje jezičnih vještina. Poseban
fokus je stavljen na upotrebu prostornih prijedloga (u, na, ispod, između, pokraj,
iznad), koji često predstavljaju izazov za djecu. U suradnji s magistrom
logopedije, razvili smo interaktivnu slikovnicu koja potiče upotrebu prostornih
prijedloga. Stoga, ova će slikovnica biti korisna roditeljima, logopedima te
naravno djeci, kao sredstvo koje će olakšati i poboljšati rad s djecom u kontekstu
govorno-jezičnog razvoja.
Sažetak (engleski) Early childhood language development is crucial for forming linguistic skills
and communication abilities. Despite the natural progression from initial sounds
to complex sentences, some children face developmental language disorders
that slow down this process. Such disorders manifest as a delay in linguistic
progress relative to the child's age. There are various activities that prevent
language lag and encourage language development. In this paper, we will
specifically focus on picture books as a powerful tool for stimulating language
development in children. Picture books play an educational role in child
development. They provide interactive reading, foster imagination and language
sensitivity, and enrich vocabulary and grammatical structures. In a child's life,
play is a highly important concept for growth and development. Through play,
children explore the world around them, develop motor skills, and communicate
with their environment. The combination of play and learning is realized through
the concept of interactive picture books, where children become active
participants in reading.
This paper deals with the design of an interactive picture book and its key
elements – illustration and typography. It seeks to demonstrate how interactive
picture books are indeed a quality instrument for promoting language skills.
Special focus is placed on the use of spatial prepositions (in, on, under, between,
next to, above), which often pose a challenge for children. In collaboration with a
speech therapist, we have developed an interactive picture book that encourages
the use of spatial prepositions. Therefore, this picture book will be useful for
parents, speech therapists, and of course children, as a tool that will facilitate and
enhance work with children in the context of speech-language development.
Ključne riječi
Govorno-jezični razvoj
razvojni jezični poremećaj
interaktivna slikovnica
ilustracije
tipografija
Ključne riječi (engleski)
Speech-language development
developmental language disorder
interactive picture book
illustrations
typography
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:216:379907
Studijski program Naziv: Grafička tehnologija; smjerovi: Tehničko-tehnološki, Dizajn grafičkih proizvoda Smjer: Dizajn grafičkih proizvoda Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a magistar/magistra inženjer/inženjerka grafičke tehnologije (univ. mag. ing. techn. graph.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2024-10-08 09:05:19