Naslov Stavovi nastavnika o korištenju društvenih medija u nastavi
Naslov (engleski) Teachers´ opinions on the use of social media in education
Autor Tatjana Klarić
Mentor Danijel Labaš (mentor)
Član povjerenstva Vine Mihaljević
Član povjerenstva Ivan Uldrijan
Član povjerenstva Danijel Labaš
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Fakultet hrvatskih studija (ODSJEK ZA KROATOLOGIJU) Zagreb
Datum i država obrane 2015-09-30, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana INTERDISCIPLINARNA PODRUČJA ZNANOSTI Kroatologija
Sažetak Komunikacija učenika kao i način učenja bitno su promijenjeni pojavom društvenih medija. Pristup informacijama moguć je u razmaku od nekoliko sekundi pomoću pametnih telefona i internetskih portala, a grupni razgovori pojednostavljeni su formiranjem online grupa na društvenim mrežama. To su samo neke od mogućnosti koje mogu poslužiti kao prednosti u nastavi, uz uvjet implementiranja društvenih medija u nastavu. Rad donosi analizu mišljenja nastavnika osnovnih škola (N=70) i srednjih škola (N=78) o stavovima i navikama korištenja društvenih medija u nastavi kao i o poboljšanju komunikacije u nastavi pomoću društvenih medija i društvenih mreža. Stavovi nastavnika ispitani su anketnim upitnikom u nekoliko serija pitanja, koja su se odnosila na korištenje medijima u privatne svrhe, ispitivanja stavova nastavnika o društvenim medijima, ispitivanja navika korištenja društvenih medija u nastavi, samoprocjenu o osposobljenosti za provođenjem takve nastave, procjenu uvjeta u školama te razloga mogućeg nekorištenja društvenih medija u nastavi kao i na vrijeme provedeno u edukaciji za iste. Odgovori su procijenjeni Likertovom skalom od pet stupnjeva, izuzev sociodemografskih pitanja, a obrađeni su deskriptivnom statističkom metodom. Rezultati istraživanja pokazuju postojanje pozitivnih stavova ispitanih nastavnika osnovnih i srednjih škola o korištenju društvenih medija u nastavi te ne postoje značajne razlike u mišljenjima osnovnoškolskih i srednjoškolskih nastavnika. Negativna mišljenja nastavnika vezana su uz implementaciju društvenih mreža u nastavu jer se povlače pitanja zlouporabe načina komunikacije na satu. Osim toga, ispitanici problem vide i u needuciranosti nastavnika, a osnovnoškolski nastavnici i u preprekama zbog nekorištenja društvenih mreža kod većine učenika. Pozitivno je što postoje tendencije i naklonost za korištenjem društvenih medija u nastavi, koje mogu dovesti do aktivne implementacije društvenih medija, ako se riješe neke od prepreka koje se spominju u radu.
Sažetak (engleski) Communication among students and learning mode were significantly changed with the appearance of social media. Access to information is possible within small period of time through smart phones and Internet portals, and group discussions are simplified by forming online groups on social networks. These are just some of the features that can serve as an advantage in the classroom, on condition of implementing social media in education. The paper analyzes the opinions of primary school teachers (N=70) and high school teachers (N=78) on their habits of using social media in the classroom as well as on the improvement of communication in the classroom by using social media and social networks. Teachers' opinions were examined by questionnaire in several series of questions, which relates to the use of media for personal purposes, teachers' opinions on social media, tests the habit of using social media in education, the existence of conditions for its use, the reasons of possible non-use and self-assessment about their proficiency in the use of social media in the classroom and the time spent in training for the same. Responses were assessed by Likert scale of 5 degrees, except socio-demographic questions, and processed by the descriptive statistical method. Research results show existence of positive attitudes among surveyed teachers of primary and secondary schools on the use of social media in teaching. There are no significant differences in opinion between primary and secondary school teachers. Negative views of teachers are related to the implementation of social networking in education because it raises the question about abusing the way of communication in class, teachers' lack of social media education and for primary school teachers, obstacles in using social networks for most students. It is positive that there are tendencies with the teachers for using social media in the classroom, which can lead to the active implementation of social media, if the obstacles that are mentioned in the work are resolved.
Ključne riječi
društveni mediji i nastava
društvene mreže
nastavni medij
osnovna škola
srednja škola
nastavnici
Ključne riječi (engleski)
Social media in education
social networks
teaching medium
primary school
secondary school
teachers
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:111:617333
Studijski program Naziv: Kroatologija (jednopredmetni); smjerovi: znanstveni, nastavnički Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra/magistra kroatologije (mag. croat.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2015-10-29 09:27:07