Sažetak | Nastava se danas sastoji od tri glavna čimbenika: učenika, nastavnika i nastavnog
sadržaja, a sve češće se koristi i tehnologija. Učenici su pod utjecajem tehnologije promijenili
svoje obrazovne navike i danas imaju drugačiji pogled na nastavu. Načini upotrebe tehnologije
u nastavi variraju od klasične nastave pa sve do online nastave. Online nastava ili nastava na
daljinu koristi sustav za e-učenje za organizaciju obrazovnih sadržaja i komunikaciju između
nastavnika i učenika. U sustavima e-obrazovanja, interakcija između nastavnih sadržaja i
učenika je ključna, a nastavni materijali preuzimaju ulogu nastavnika. Sustavi e-učenja, poput
sustava za upravljanje učenjem (engl. Learning management systems, LMS) i sustava za
upravljanje sadržajima za učenje (engl. Learning content management systems, LCMS),
omogućuju upravljanje sadržajem, praćenje napretka i komunikaciju između korisnika. Kako
bi nastavni materijal bio učenicima zanimljiv, bitna je vizualizacija istog i interaktivnost svih
nastavnih sadržaja. Vizualizacija podataka je važan alat u e-učenju koji pomaže učenicima u
razumijevanju složenih koncepta, pruža uvid nastavnicima i administraciji u obrazovni proces
te može unaprijediti procese učenja i poučavanja. Ona također olakšava nastavnicima praćenje
napretka učenika i identificiranje područja u kojima su potrebne dodatne informacije ili podrška
u radu. Korištenje vizualnih elemenata u nastavi može poboljšati zainteresiranost učenika i
pomoći im da se angažiraju u procesu učenja, što je i cilj nastave - učenik u središtu nastavnih
procesa.
U ovome radu opisuju se različiti načini upotrebe tehnologije u nastavi s naglaskom na
e-učenje. Opisano je što su sustavi za e-učenje, koje su njihove funkcionalnosti te usporedba
dviju takvih platformi: Moodle i MOOC. Nadalje, opisana je uloga vizualizacije podataka u
obrazovanju. Završno, rad se bavi analitikom učenja, posebno istražujući nadzorne ploče i
analitiku učenja u sustavima Moodle i Merlin. |