Na suvremenom turističkom tržištu socijalni turizam predstavlja sve važniji segment sveukupne turističke ponude, prvenstveno zbog toga što su vrijednosti koje se promiču i afirmiraju kroz ponudu socijalnog turizma, kao što su emancipacija, dostojanstvo, jednakopravnost svih članova društva, vrijednosti koje su prepoznate kao važne i dubinski su integrirane u sve najvažnije planske i razvojne dokumente Europske unije. Slijedeći primjere dobre prakse zemalja članica EU-a, i Republika Hrvatska je u svojoj Strategiji razvoja turizma do 2020. godine prepoznala upravo socijalni turizam kao jedan od segmenata turističke ponude koji je u planskom razdoblju Strategije potrebno dodatno razvijati. Stoga se u dokumnetu definira planska podloge za sustavan, koordiniran i sveobuhvatan razvoj turističke ponude s područja socijalnog turizma u planskom razdoblju do 2020. godine. Kako bi se to postiglo, dokumentom su definirane: (1) glavne smjernice razvoja socijalnog turizma, (2) glavne ciljne skupine prema kojima mjere socijalnog turizma trebaju biti usmjerene, (3) vizija razvoja socijalnog turizma, te su (4) identificirani glavni dionici razvoja socijalnog turizma te je definirana njihova uloga u planiranom razvoju socijalnog turizma.
Opis (engleski)
On the contemporary tourism market, social tourism is an increasingly important segment of the overall tourist offer, primarily because the values that are promoted and affirmed by the social tourism, such as emancipation, dignity and equality of all members of society, are the values that are recognized as important and are deeply integrated into all major planning and development documents of the European Union. Following the examples of good practice in the EU member states, Republic of Croatia has, in its tourism development strategy, also recognized the importance of the social tourism development. Therefore, this document provides strategic framework for systematic, coordinated and comprehensive development of social tourism offer in the Republic of Croatia until year 2020. Therefore, this document defines the following: (1) the main guidelines for the development of social tourism, (2) the main target groups, at which the measures for social tourism development should be directed, (3) the vision of social tourism development and (4) identification of the main development stakeholders from the field of social tourism and their role in the planned development of social tourism.