Naslov RAZLIKE U STILOVIMA VOĐENJA TRENERA KOD SPORTAŠA BEZ I S INVALIDITETOM
Naslov (engleski) DIFFERENCES IN COACHES LEADERSHIP STYLES IN ATHLETES WITHOUT AND WITH DISABILITIES
Autor Andrej Samaržija
Mentor Dajana Zoretić (mentor)
Član povjerenstva Dajana Zoretić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Ana Žnidarec Čučković (član povjerenstva)
Član povjerenstva Lidija Petrinović (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Kineziološki fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2024-06-04, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Kineziologija
Sažetak Cilj rada je bio proučiti razlike u stilovima vođenja trenera kod sportaša bez i s invaliditetom. Za provjeru hipoteze u kojoj ne postoji statistički značajna razlika između stila vođenja trenera kod sportaša bez invaliditeta i trenera sportaša s invaliditetom provedeno je istraživanje na populaciji (N=34) trenera, 17 muškaraca i 17 žena, različite dobi, različitog obrazovanja i radnog iskustva 11,56 ± 7,809 godina. Provedena su tri upitnika: Likertov anketni upitnik o dominantnom stilu vođenja, Upitnik za samoprocjenu vodstva i Upitnik rukovođenja u sportu (LSS - Leadership Scale for Sport). Programom Statistica 14.0. dobiveni su pojedini deskriptivni pokazatelji, a razlike između dvije grupe trenera provjerene su t-testom za nezavisne uzorke u sva tri upitnika. Razina statističke značajnosti postavljena je na p < 0,05. Analizom Likertovog anketnog upitnika o dominantnom stilu vođenja dobiveni su rezultati koji pripadaju timskom upravljanju u obje grupe. Ispitanici Upitnika za samoprocjenu vodstva najviše odgovaraju konzultativnom stilu vođenja, dok rezultati u Upitniku rukovođenja u sportu naglašavaju pozitivne povratne informacije, treniranje i instrukcije u obje grupe. T-test za nezavisne uzorke proveden je kroz sva tri upitnika koji je u svima pokazao vrijednosti istog značenja: nema statističke značajne razlike u stilovima vođenja kod trenera sportaša s invaliditetom i trenera sportaša bez invaliditeta.
Sažetak (engleski) The aim of this study was to examine the differences in coaching leadership styles between athletes with and without disabilities. To test the hypothesis that there is no statistically significant difference between the coaching leadership styles of trainers for athletes without disabilities and trainers for athletes with disabilities, a study was conducted on a population (N=34) of trainers, comprising 17 men and 17 women of various ages, educational backgrounds, and work experience averaging 11.56 ± 7.809 years. Three questionnaires were administered: the Likert Survey Questionnaire on Dominant Leadership Style, the Leadership Self-Assessment Questionnaire, and the Leadership Scale for Sport (LSS). Using the Statistica 14.0 program, certain descriptive indicators were obtained, and the differences between the two groups of trainers were tested using the t-test for independent samples across all three questionnaires. The level of statistical significance was set at p < 0.05. Analysis of the Likert Survey Questionnaire on Dominant Leadership Style yielded results indicating team management in both groups. Respondents of the Leadership Self-Assessment Questionnaire corresponded predominantly to a consultative leadership style, while results from the Leadership Scale for Sport emphasized positive feedback, training, and instruction in both groups. The t-test for independent samples, conducted across all three questionnaires, consistently showed values indicating the same conclusion: there is no statistically significant difference in leadership styles between trainers of athletes with disabilities and trainers of athletes without disabilities.
Ključne riječi
stilovi vođenja
treneri
sportaši bez i s invaliditetom
t-test
Ključne riječi (engleski)
leadership styles
trainers
athletes with and without disabilities
t-test
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:117:505158
Studijski program Naziv: Kineziologija; smjerovi: Kineziologija u edukaciji i Atletika, Kineziologija u edukaciji i Fitnes, Kineziologija u edukaciji i Hrvanje, Kineziologija u edukaciji i Jedrenje, Kineziologija u edukaciji i Jedrenje na daski, Kineziologija u edukaciji i Judo, Kineziologija u edukaciji i Kajkaštvo, Kineziologija u edukaciji i Kineziološka rekreacija, Kineziologija u edukaciji i Kineziterapija, Kineziologija u edukaciji i Kondicijska priprema sportaša, Kineziologija u edukaciji i Košarka, Kineziologija u edukaciji i Nogomet, Kineziologija u edukaciji i Odbojka, Kineziologija u edukaciji i Osnove kineziološke transformacije, Kineziologija u edukaciji i Ples, Kineziologija u edukaciji i Plivanje, Kineziologija u edukaciji i Ritmička gimnastika, Kineziologija u edukaciji i Rukomet, Kineziologija u edukaciji i Skijanje, Kineziologija u edukaciji i Sportska gimnastika, Kineziologija u edukaciji i Sportski menadžment, Kineziologija u edukaciji i Tenis, Kineziologija u edukaciji i Veslanje Smjer: Kineziologija u edukaciji i Kineziterapija Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/sveučilišna magistar/magistra kineziologije u edukaciji (univ. mag. cin.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2024-06-19 09:44:29