Naslov Čimbenici koji mogu utjecati na usvajanje osnova skijaške tehnike
Naslov (engleski) Factors that may affect the adoption of the basics of ski technique
Autor Antonio Skočaj
Mentor Vjekoslav Cigrovski (mentor)
Član povjerenstva Vjekoslav Cigrovski (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Tomislav Krističević (član povjerenstva)
Član povjerenstva Jadranka Vlašić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Dajana Zoretić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Kineziološki fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2024-06-04, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Kineziologija
Sažetak Cilj ovog rada bio je utvrditi koliko će određeni psihološki čimbenici utjecati na usvajanje osnova tehnike alpskog skijanja kod početnika. Također je cilj bio utvrditi kolika će biti razlika u mišljenju i osjećaju ispitanika, prije i nakon provedene desetodnevne škole skijanja s licenciranim učiteljima skijanja. Istraživanje je provedeno na uzorku od 41 ispitanika. Svi ispitanici bili su studentske dobi i prvi put su se susreli sa školom alpskog skijanja kao i s opremom koja je potrebna za ovaj sport na snijegu. Ispitanici su imali zadatak ispuniti tri zasebna anketna upitnika, koji su provjeravali njihov strah te razinu samoefikasnosti i hrabrosti. Inicijalno ispunjavanje provodilo se nakon prvog dana upoznavanja sa skijaškom opremom i prvim pokušajima savladavanja blage skijaške padine, a finalno na kraju provedene škole skijanja u potpunosti. Upitnici su zajedno sačinjavali 50 tvrdnji od kojih se 9 tvrdnji odnosilo na strah, 10 na samoefikasnost te 31 tvrdnja na osjećaj hrabrosti. Rezultatima Hi kvadrat testa, usporedbom svakog pitanja, nisu dobiveni statistički značajne razlike između inicijalnog i finalnog mjerenja kod gotovo niti jednog pitanja. Jedina statistički značajna razlika je utvrđena kod tvrdnje: „I kada sam suočen s mogućnošću ozljede, moja je izvedba na najvišem nivou“, (p=0,03). Dobivenim rezultatima može se zaključiti da strah nije u velikoj mjeri bio prisutan prilikom učenja alpskog skijanja, stoga nije došlo do velikih promjena kod drugog ispitivanja. S obzirom na to da su rezultati samoefikasnosti i hrabrosti bili relativno visoki prije procesa učenja, također nije došlo do promjena pri drugom mjerenju. Ovakve rezultate moguće je pripisati tome što je uzorak bio relativno malen, no s druge strane i tome da je istraživanje provedeno na skupini ljudi koji se svojim motoričkim sposobnostima ističu u odnosu na ostatak populacije. Naime, ispitanici su bili studenti Kineziološkog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu. Postoji mnogo čimbenika koji bi trebali biti detaljnije istraženi kako bi se dobili točniji rezultati te kako bi se ovakvo istraživanje moglo primijeniti i pomoći u radu škola skijanja.
Sažetak (engleski) Aim of this study was to determine how certain psychological factors will affect the adoption of the basics of alpine skiing technique in beginners. The aim was also to determine what difference in opinion and feeling of participants would be, before and after a ten-day ski school with licensed ski instructors. The research was conducted on a sample of 41 participants. All participants were student age and for the first time they faced with ski school, as well as with an equipment needed in this sport on the snow. Participants had a task to fill out three separate questionnaires, that checked their fear and level of self-efficacy and courage. The initial fulfillment was carried out after the first day of getting acquainted with the ski equipment and the first attempts to overcome the gentle ski slope, and final one, at the end of the ski school. The questionnaires together consisted of 50 claims, of which 9 of them related to fear, 10 to self-efficacy and 31 claims to a sense of courage. The results of the Chi square test, comparing each question, did not obtain statistically significant differences between the initial and final measurements in almost, not even one question. The only statistically significant difference was established in the statement: "And when faced with the possibility of injury, my performance is at the highest level", (p=0,03). With the obtained results we can conclude that fear was not largely present when approaching learning of alpine skiing, therefore there were no major changes in the second enquiry. Given that the results of self-efficacy and courage were relatively high before learning process, there was also no change in the second measurement. Such results can be attributed to the fact that the sample was relatively small, but on the other hand, the research was conducted on a group of people who stand out with their motor skills in relation to the rest of the population. Particularly, the participants were students of the Faculty of Kinesiology, University of Zagreb. There are many factors that need additional research in order to get more accurate results and how such research could be applied and used for help in the work of ski schools.
Ključne riječi
strah
samoefikasnost
hrabrost
početnici
škola skijanja
Ključne riječi (engleski)
fear
self-efficacy
courage
beginners
ski school
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:117:976916
Studijski program Naziv: Kineziologija; smjerovi: Kineziologija u edukaciji i Atletika, Kineziologija u edukaciji i Fitnes, Kineziologija u edukaciji i Hrvanje, Kineziologija u edukaciji i Jedrenje, Kineziologija u edukaciji i Jedrenje na daski, Kineziologija u edukaciji i Judo, Kineziologija u edukaciji i Kajkaštvo, Kineziologija u edukaciji i Kineziološka rekreacija, Kineziologija u edukaciji i Kineziterapija, Kineziologija u edukaciji i Kondicijska priprema sportaša, Kineziologija u edukaciji i Košarka, Kineziologija u edukaciji i Nogomet, Kineziologija u edukaciji i Odbojka, Kineziologija u edukaciji i Osnove kineziološke transformacije, Kineziologija u edukaciji i Ples, Kineziologija u edukaciji i Plivanje, Kineziologija u edukaciji i Ritmička gimnastika, Kineziologija u edukaciji i Rukomet, Kineziologija u edukaciji i Skijanje, Kineziologija u edukaciji i Sportska gimnastika, Kineziologija u edukaciji i Sportski menadžment, Kineziologija u edukaciji i Tenis, Kineziologija u edukaciji i Veslanje Smjer: Kineziologija u edukaciji i Kineziterapija Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/sveučilišna magistar/magistra kineziologije u edukaciji (univ. mag. cin.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2024-07-29 09:26:10