Naslov Povezanost alpskog skijanja i školskog uspjeha
Naslov (engleski) The correlation between alpine skiing and school success
Autor Ea Kecerin
Mentor Ana Žnidarec Čučković (mentor)
Član povjerenstva Ana Žnidarec Čučković (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Tomislav Krističević (član povjerenstva)
Član povjerenstva Vjekoslav Cigrovski (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Kineziološki fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2024-09-24, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Kineziologija
Sažetak Ovo istraživanje analizira utjecaj treniranja alpskog skijanja na školski uspjeh kod djece. Uz to ispitano je i kakve su promjene raspoloženja kod djece nakon treninga, kako broj treninga i broj izostanaka iz škole utječe na školski uspjeh te koji je razlog treniranja skijanja. U istraživanju je korištena samoprocjena roditelja putem anketnog upitnika u obliku Google obrasca. Roditelji su ispunjavali anketni upitnik koji je vezan za njihovu djecu u dobi od 8 do 15 godina. Uz deskriptivnu statistiku, za obradu podataka korišten je i t-test za zavisne uzorke, neparametrijske metode Pearsonova Hi-kvadrata i Mann-Whitney U testa. Rezultati istraživanja prema t-testu su pokazali da treniranje skijanja nema statistički značajan utjecaj na promjenu školskog uspjeha (t=1,48; p=0,17; uz uvjet p<0,05). Međutim, prema Pearsonovom Hi-kvadrat testu dokazana je statistički značajna povezanost između treniranja skijanja i školskog uspjeha (x²=5,32; p=0,02; uz uvjet p<0,05). S obzirom na rezultate, glavna hipoteza ovog rada potvrđena je djelomično. Za buduća istraživanja preporučuje se provođenje istraživanja s većim uzorkom ispitanika te istraživanje s duljim razdobljem promatranja ispitanika. Također, buduća istraživanja trebala bi istražiti specifične mehanizme kroz koje skijanje utječe na školski uspjeh i emocionalno zdravlje djece, uključujući različite dobne skupine. Prepreka za generaliziranje činjenica je premali broj ispitanika koji iz objektivnih razloga nije veći.
Sažetak (engleski) This study analyzes the impact of alpine skiing training on the academic success of children. Additionally, it examines the changes in children's mood after training, how the number of training sessions and school absences affect academic success, and the reasons for participating in skiing. The study utilized parental self-assessment via a questionnaire in the form of a Google form. Parents filled out the questionnaire related to their children aged 8 to 15. Besides descriptive statistics, a t-test for dependent samples, non-parametric Pearson's Chi-square test, and Mann-Whitney U test were used for data processing. According to the t-test results, skiing training does not have a statistically significant impact on the change in academic success (t=1.48; p=0.17; with a condition p<0.05). However, Pearson's Chi-square test demonstrated a statistically significant correlation between skiing training and academic success (x²=5.32; p=0.02; with a condition p<0.05). Considering the results, the main hypothesis of this work is partially confirmed. For future research, it is recommended to conduct studies with a larger sample size and over a longer observation period. Additionally, future research should investigate the specific mechanisms through which skiing affects children's academic success and emotional health, including various age groups. A limitation for generalizing the findings is the small sample size, which, for objective reasons, could not be larger.
Ključne riječi
Promjena raspoloženja
emocionalno zdravlje djece
kognitivne sposobnosti
tjelesna aktivnost
sport
Ključne riječi (engleski)
Mood change
emotional health of children
cognitive abilities
physical activity
sport
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:117:220753
Studijski program Naziv: Kineziologija; smjerovi: Kineziologija u edukaciji i Atletika, Kineziologija u edukaciji i Fitnes, Kineziologija u edukaciji i Hrvanje, Kineziologija u edukaciji i Jedrenje, Kineziologija u edukaciji i Jedrenje na daski, Kineziologija u edukaciji i Judo, Kineziologija u edukaciji i Kajkaštvo, Kineziologija u edukaciji i Kineziološka rekreacija, Kineziologija u edukaciji i Kineziterapija, Kineziologija u edukaciji i Kondicijska priprema sportaša, Kineziologija u edukaciji i Košarka, Kineziologija u edukaciji i Nogomet, Kineziologija u edukaciji i Odbojka, Kineziologija u edukaciji i Osnove kineziološke transformacije, Kineziologija u edukaciji i Ples, Kineziologija u edukaciji i Plivanje, Kineziologija u edukaciji i Ritmička gimnastika, Kineziologija u edukaciji i Rukomet, Kineziologija u edukaciji i Skijanje, Kineziologija u edukaciji i Sportska gimnastika, Kineziologija u edukaciji i Sportski menadžment, Kineziologija u edukaciji i Tenis, Kineziologija u edukaciji i Veslanje Smjer: Kineziologija u edukaciji i Jedrenje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/sveučilišna magistar/magistra kineziologije u edukaciji (univ. mag. cin.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2024-10-08 11:01:52