Naslov Nastavnik TZK i vršnjačko nasilje
Naslov (engleski) Physical education teacher and peer violence
Autor Filip Vulić
Mentor Ana Žnidarec Čučković (mentor)
Član povjerenstva Ana Žnidarec Čučković (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Marin Dadić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Dajana Zoretić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Kineziološki fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2024-09-24, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Kineziologija
Sažetak Ovaj diplomski rad istražuje ključnu ulogu nastavnika tjelesne i zdravstvene kulture (TZK) u sprječavanju i rješavanju vršnjačkog nasilja u školskom okruženju. Vršnjačko nasilje može biti fizičko, verbalno, emocionalno ili kibernetičko. Ono predstavlja ozbiljan problem s dugoročnim posljedicama na tjelesno i mentalno zdravlje učenika. Zbog prirode njihovog rada, učitelji TZK
često su u poziciji da prvi prepoznaju nasilje među učenicima s obzirom na to da njihove aktivnosti uključuju intenzivnu interakciju i fizičku prisutnost. Analizom različitih stilova poučavanja rad pokazuje kako natjecateljski pristupi mogu potaknuti sukobe i nasilničko ponašanje među učenicima. S druge strane, suradničke metode koje potiču timski rad i međusobnu podršku smanjuju rizik od nasilja. Uvođenje i promicanje pozitivne školske klime u kojoj se njeguju vrijednosti poput fair playa, međusobnog poštovanja i inkluzivnosti ključno je za stvaranje sigurnog i podržavajućeg okruženja za sve učenike. Posebno se razmatra utjecaj individualnih karakteristika učenika poput tjelesnih sposobnosti, izgleda i motoričkih vještina koje često imaju ulogu u nasilničkom ponašanju. Učenici s lošijim tjelesnim vještinama ili nižim statusom među vršnjacima mogu biti podložniji zadirkivanju i isključivanju tijekom satova TZK. Također, učenici s invaliditetom i specifičnim razvojnim poremećajem školskih vještina češće postaju žrtve nasilja, što naglašava važnost prilagodbe nastavnih sadržaja kako bi se osigurala inkluzija svih učenika. Rad zaključuje da učitelji TZK kroz promicanje pozitivnih socijalnih vrijednosti i socijalnoemocionalno učenje imaju jedinstvenu priliku doprinijeti smanjenju nasilja u školama. Inkluzivni pristupi i osnaživanje učenika kroz tjelesne aktivnosti mogu značajno doprinijeti jačanju socijalne kohezije i stvaranju sigurnijeg školskog okruženja za sve.
Sažetak (engleski) This thesis explores the key role of physical education (PE) teachers in preventing and addressing peer violence in the school environment. Peer violence can be physical, verbal, emotional, or cyberbullying. It represents a serious issue with long-term consequences for the physical and mental health of students. Due to the nature of their work, PE teachers are often in a position to be the first to recognize violence among students, as their activities involve intense interaction and
physical presence. By analyzing different teaching styles, the thesis shows how competitive approaches can encourage conflicts and bullying behaviors among students. On the other hand, cooperative methods that foster teamwork and mutual support reduce the risk of violence. The
introduction and promotion of a positive school climate, where values such as fair play, mutual respect, and inclusivity are nurtured, are essential for creating a safe and supportive environment for all students. The thesis also examines how individual characteristics of students, such as physical abilities, appearance, and motor skills, often play a role in bullying behavior. Students with poorer physical skills or lower status among peers may be more susceptible to teasing and exclusion during PE classes. Furthermore, students with disabilities and specific developmental disorders of scholastic skills (SDDSS) are more likely to become victims of violence, highlighting the importance of adapting teaching content to ensure the inclusion of all students. The thesis
concludes that PE teachers, by promoting positive social values and social-emotional learning, have a unique opportunity to contribute to reducing violence in schools. Inclusive approaches and empowering students through physical activities can significantly contribute to strengthening social cohesion and creating a safer school environment for everyone.
Ključne riječi
tjelesna i zdravstvena kultura
vršnjačko nasilje
učitelj
stil poučavanja
pozitivna školska klima
inkluzija
Ključne riječi (engleski)
physical education
peer violence
teacher
teaching style
positive school climate
inclusion
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:117:241015
Studijski program Naziv: Kineziologija; smjerovi: Kineziologija u edukaciji i Atletika, Kineziologija u edukaciji i Fitnes, Kineziologija u edukaciji i Hrvanje, Kineziologija u edukaciji i Jedrenje, Kineziologija u edukaciji i Jedrenje na daski, Kineziologija u edukaciji i Judo, Kineziologija u edukaciji i Kajkaštvo, Kineziologija u edukaciji i Kineziološka rekreacija, Kineziologija u edukaciji i Kineziterapija, Kineziologija u edukaciji i Kondicijska priprema sportaša, Kineziologija u edukaciji i Košarka, Kineziologija u edukaciji i Nogomet, Kineziologija u edukaciji i Odbojka, Kineziologija u edukaciji i Osnove kineziološke transformacije, Kineziologija u edukaciji i Ples, Kineziologija u edukaciji i Plivanje, Kineziologija u edukaciji i Ritmička gimnastika, Kineziologija u edukaciji i Rukomet, Kineziologija u edukaciji i Skijanje, Kineziologija u edukaciji i Sportska gimnastika, Kineziologija u edukaciji i Sportski menadžment, Kineziologija u edukaciji i Tenis, Kineziologija u edukaciji i Veslanje Smjer: Kineziologija u edukaciji i Kineziterapija Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/sveučilišna magistar/magistra kineziologije u edukaciji (univ. mag. cin.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2024-10-09 07:55:38