Naslov Utjecaj tjelovježbenih aktivnosti tijekom nastave u učionici na školski uspjeh učenika
Naslov (engleski) Effects of a classroom-based physical activity programme on academic performance
Autor Marta Malta
Mentor Ivan Radman (mentor)
Član povjerenstva Danijel Jurakić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Ivan Radman (član povjerenstva)
Član povjerenstva Boris Neljak (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Kineziološki fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2019-09-19, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Kineziologija
Sažetak Obzirom na osjetljivost školskog obrazovnog procesa, čitav niz faktora može utjecati na školski uspjeh učenika. Tjelesna aktivnost nerijetko je isticana jednim od čimbenika tjelesnog i mentalnog zdravlja, pa je osnovana pretpostavka da se povećanjem njene razine može pozitivno utjecati na čimbenike školskog uspjeha poput pažnje, koncentracije i sl. Stoga je cilj ovog istraživanja bio istražiti utjecaj aktivne pauze na završni uspjeh učenika. U drugom obrazovnom razdoblju, od veljače do svibnja 2015. godine proveo se eksperiment na učenicima razredne nastave (2. do 4. razreda) dviju osnovnih škola iz Zagreba. Tijekom eksperimenta provodila se tjelesno aktivna pauza na nastavi iz predmeta Hrvatski jezik, Matematika, Engleski jezik i Priroda i društvo, u trajanju od 5 minuta, uz različite multimedijalne sadržaje koji su bili dostupni na Brain Breaks® Physical Activity Solutions by HOPSports® platformi. U istraživanju je ukupno sudjelovalo 293 učenika, iz eksperimentalne škole 186, a iz kontrolne 107 učenika. Svi potrebni podaci prikupili su se u školama, uz dopuštenje ravnatelja te bez uzimanja osobnih podataka učenika. Koristile su se sljedeće varijable: (I) ukupni školski uspjehu na kraju 2013./14. školske godine, (II) ukupni školski uspjeh na kraju 2014./15. školske godine, (III) školski uspjehu iz predmeta Hrvatski jezik, Matematika, Engleski jezik i Priroda i društvo na kraju 2013./14. školske godine te (IV) školski uspjeh iz predmeta Hrvatski jezik, Matematika, Engleski jezik i Priroda i društvo na kraju 2014./15. školske godine. ANOVA je univarijantna analiza varijance korištena za utvrđivanje razlika među inicijalnim karakteristikama ispitanika. Za utvrđivanje razlika u završnom mjerenju između učenika eksperimentalne i kontrolne skupine korištena je ANCOVA, analiza kovarijance. Nakon provedenog eksperimenta nisu uočene statistički značajne razlike između kontrolne i eksperimentalne skupine u školskom uspjehu učenika. Dodatnim uvidom u stvarne vrijednosti općeg uspjeha (ES 4.753 ± 0.014 vs. KS 4.745 ± 0.018) i ocjena iz predmeta Hrvatski jezik (ES 4.495 ± 0.032 vs. KS 4.458 ± 0.043),
Matematika (ES 4.442 ± 0.034 vs. KS 4.531 ± 0.045), Engleski jezik (ES 4.628 ± 0.031 vs.
KS 4.656 ± 0.041) i Priroda i društvo (ES 4.655 ± 0.028 vs. KS 4.656 ± 0.037) uočene su uglavnom ocjene odličan te su razlike u uspjehu učenika male te gotovo zanemarive. Navedeno ukazuje kako bi učitelji u praksi mogli implementirati svakodnevnu tjelesnu aktivnost tijekom nastave bez velikog rizika da će se vrijeme posvećeno tjelesnom vježbanju negativno odraziti na školski uspjeh učenika zbog smanjenja vremena posvećenog nastavi, dok bi istovremeno učenike izložili dobrobitima povećanja razine tjelesne aktivnosti.
Sažetak (engleski) During second educational period, from February to May 2015., an experiment was conducted among primary school pupils (2nd to 4th grade of two elementary schools from Zagreb). During experimental period a five-minute physically active break during Croatian language teaching, Mathematics, English language and Nature and society, using various multimedia content available at Brain Breaks® Physical Activity Solutions by HOPSports® platform was introduced. The aim of present research is to explore the effects of physically active breaks on students' school grades. The 293 students, aged 7 – 10 years participated in the study. All the necessary data was collected in schools, after obtaining principals’ permission and without students’ personal data. The following variables were used: (I) Grade average at the end of 2013./14. school year, (II) Grade average at the end of 2014./15. school year, (III) Final grades in the subjects Croatian Language, Mathematics, English Language and Nature and society at the end of 2013./14. school year and (IV) Final grades in the subjects Croatian Language, Mathematics, English Language and Nature and Society at the end of 2014./15. school year. ANOVA which is Univariate Analysis of Variance was used to determine the difference between the initial characteristic of subjects. The covariant analysis (ANCOVA) was used to determine the difference between the experimental and control group in the final measurement. After the experiment no statistically significant differences were observed between the control and experimental groups in the students’ grades. The insight into actual values of grade average at the end of school year (ES 4.753±0.014 VS. KS 4.745±0.018) and final grades in the subject Croatian language (ES 4.495±0.032 vs. KS 4.458±0.043), Mathematics (ES 4.442±0.034 vs. KS 4.531±0.045), English (ES 4.628±0.031 vs. KS
4.656±0.041) and Nature and Society (ES 4.655±0.028 vs. KS 4.656±0.037) show minimal differences between control and experimental groups. Results can encourage school teachers to implement classroom-based physical activities daily without concerns that students’ grades will be reduced due to reduction of teaching time.
Ključne riječi
tjelesna aktivnost učenika
ocjene učenika
školski predmeti
razredna nastava
Brain Breaks® Physical Activity Solutions by HOPSports®
Ključne riječi (engleski)
physical activity
school grades
school subjects
classroom-based physical activity
Brain Breaks® Physical Activity Solutions by HOPSports®
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:117:115656
Studijski program Naziv: Kineziologija Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: magistar / magistra kineziologije (mag.cin.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2019-09-23 11:48:52