Naslov Transfer plesnih struktura djece mlađe školske dobi : doktorska disertacija
Naslov (engleski) Transfer of Dance Sequences in 8-Year-Old Children : Doctoral Thesis
Autor Ivana Kujundžić Lujan
Mentor Ana Kezić (mentor)
Mentor Alen Miletić (sumentor)
Član povjerenstva Alen Miletić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Đurđica Miletić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Sunčica Delaš Kalinski (član povjerenstva)
Član povjerenstva Frane Žuvela (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Splitu Kineziološki fakultet Split
Datum i država obrane 2019-02-22, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Kineziologija
Univerzalna decimalna klasifikacija (UDC ) 796/799 - Sport
Predmetni sustav (NSK Kontrolirani rječnik)
Ples
Motoričke sposobnosti u djece
Sažetak Glavni cilj istraživanja je utvrđivanje postojanja transfera znanja analizom utjecaja predznanja koreografije narodnih plesova na usvajanje koreografije društvenog plesa cha-cha-cha. Uzorak ispitanika za potrebe ovog istraživanja činilo je 83-oje djece (35 djevojčica i 48 dječaka) iz dvije osnovne škole: Prve osnovne škole i Druge osnovne škole grada Širokog Brijega. Na svim ispitanicima primijenjena su dva novokonstruirana testa koreografija narodnih plesova (NAR) i koreografija društvenog plesa cha-cha-cha (CHA), 2 testa za procjenu motoričkih sposobnosti, te upitnik za procjenu kineziološkog aktiviteta. Ispitanici su podijeljeni u dvije skupine, eksperimentalnu skupinu 1 (EK1) i eksperimentalnu skupinu 2 (EK2). Skupina EK1 u okviru plana i programa na nastavi tjelesne i zdravstvene kulture usvajala je i specifična motorička znanja - koreografiju narodnih plesova (NAR) te sudjelovala u organiziranim kineziološkim aktivnostima u slobodno vrijeme, izuzev u plesnim aktivnostima. Skupina EK2, uz redoviti plan i program, na nastavi tjelesne i zdravstvene kulture usvajala je specifična motorička znanja - koreografiju narodnih plesova (NAR) kao i koreografiju društvenog plesa cha-cha-cha (CHA) nakon retencijskog perioda u trajanju od 3 tjedna između dvije faze istraživanja. Također, ispitanici skupine EK2 za vrijeme eksperimenta sudjeluju u organiziranim kineziološkim aktivnostima u slobodno vrijeme, izuzev u plesnim aktivnostima. Tretman je trajao 13 tjedana te se provodio dvaput tjedno po 45 minuta, izuzev u retencijskom periodu. Za ispunjavanje postavljenih ciljeva korištene su sljedeće metode obrade podataka: metrijske karakteristike (objektivnost, homogenost, osjetljivost i valjanost), Wilcoxonov test ekvivalentnih parova, T-test za zavisne uzorke, linearna regresijska analiza. Na temelju dobivenih rezultata moguće je konstatirati sljedeće: - Novokonstruirani testovi za procjenu specifičnih znanja koreografije narodnih plesova i društvenog plesa cha-cha-cha imaju zadovoljavajuće metrijske karakteristike - Ovako konstruirani testovi, s dobrim značajkama objektivnosti i osjetljivosti, primjenjivi su u daljnjim istraživanjima na populaciji djece mlađe školske dobi - Moguće je utvrditi postojanje dinamičkog procesa učenja specifičnih motoričkih znanja plesnih koreografija, što je dokaz dobro osmišljenog i provedenog kineziološkog tretmana - Moguće je utvrditi utjecaj motoričkih sposobnosti na postignutu razinu specifičnih znanja koreografija narodnih plesova i društvenog plesa cha-cha-cha7 - Znanje koreografije narodnih plesova se uspješno transferiralo na usvajanje motoričkog znanja koreografije društvenog plesa kod eksperimentalne skupine EK1 i na taj način se potvrdila Teorija prikladnog procesiranja o transferu znanja - Nepostojanost značajne povezanosti između kineziološkog aktiviteta i neaktiviteta i specifičnih motoričkih znanja ukazuje kako djeca koja provode više slobodnog vremena sudjelujući u aktivnoj igri ne moraju nužno biti bolja u izvedbi specifičnih motoričkih znanja.
Sažetak (engleski) The main aim of the research is to determine the existence of knowledge transfer by analyzing the influence of precognition of folk dance choreography on the adoption of cha-cha-cha social dance choreography. The sample of respondents for the purposes of this research consisted of 83 children (35 girls and 48 boys) from two primary schools: First Primary School and Second Primary School in the City of Široki Brijeg. Two newly constructed tests of National Dance Choreography (NAR) and social cha-cha-cha (CHA) choreography, 2 tests for assessment of motor skills, and a questionnaire for the evaluation of kinesiological activity were applied to all subjects. The subjects were divided into two groups, Experimental Group 1 (EK1) and Experimental Group 2 (EK2). Within the curriculum for physical and health education, the EC1 group also adopted specific motor skills - folk dance choreography (NAR) and participated in organized kinesiological leisure activities, except in dance activities. The EC2 group, along with the regular curriculum, adopted specific motor skills in physical and health education - folk dance choreography (NAR) as well as cha-cha-cha (CHA) social dance choreography after a 3-week retention period between the two stages of research. Also, during the experiment, the EK2 subjects participate in organized kinesiological leisure activities, except in dance activities. The treatment lasted 13 weeks and was administered twice a week for 45 minutes, except during the retention period. The following data processing methods were used to meet the set goals: metric characteristics (objectivity, homogeneity, sensitivity and validity), Wilcoxon equivalent-pair test, T-test for dependent samples, linear regression analysis. Based on the obtained results, the following can be concluded: - Newly constructed tests for assessing specific knowledge of choreography of folk dances and social dance cha-cha-cha have satisfactory metric characteristics - Such constructed tests, with good features of objectivity and sensitivity, are applicable in further studies on the population children of younger school age - It is possible to determine the existence of a dynamic process of learning specific motor skills of dance choreography, which is evidence of well thought out and conducted kinesiological treatment - It is possible to determine the influence of motor skills on the achieved level of specific knowledge of folk dance and social dance cha-cha-cha7 - Knowledge of folk dance choreography was successfully transferred to the acquisition of motor knowledge of social dance choreography by the experimental group EK1, thus confirming the theory of appropriate processing of knowledge transfer - Instability the significant correlation between kinesiological activity and inactivity and specific motor skills indicates that children who spend more free time participating in active play may not necessarily be better at performing specific motor skills.
Ključne riječi
specifična motorička znanja plesova
transfer znanja
djeca mlađe školske dobi
kineziološki aktivitet
Ključne riječi (engleski)
specific motor skills in dance
knowledge transfer
8-year-old children
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:221:903626
Datum promocije 2020
Studijski program Naziv: Kineziologija Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: poslijediplomski doktorski Akademski / stručni naziv: doktor/doktorica znanosti, područje društvenih znanosti, polje kineziologija (dr. sc.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Javna napomena U Povjerenstvu za obranu kao član je bio i prof. dr. sc. Zoran Čuljak, docent Fakulteta prirodoslovno-matematičkih i odgojnih znanosti Sveučilišta u Mostaru, Bosna i Hercegovina.
Datum i vrijeme pohrane 2019-11-12 10:13:47