Naslov Habilitacija djece s cerebralnom paralizom
Autor Tamara Zibar
Mentor Tea Schnurrer-Luke-Vrbanić (mentor)
Član povjerenstva Ivana Marić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Mira Bučuk (član povjerenstva)
Član povjerenstva Igor Prpić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Tea Schnurrer-Luke-Vrbanić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Rijeci Medicinski fakultet (Katedra za rehabilitacijsku i sportsku medicinu) Rijeka
Datum i država obrane 2016, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana BIOMEDICINA I ZDRAVSTVO Kliničke medicinske znanosti Pedijatrija
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana BIOMEDICINA I ZDRAVSTVO Kliničke medicinske znanosti Fizikalna medicina i rehabilitacija
Sažetak Cerebralna paraliza je klinički entitet kojeg karakterizira poremećaj pokreta i položaja uzrokovan neprogresivnom ozljedom nezrelog mozga. Mnogo je etioloških faktora zbog kojih dolazi do ozljede mozga koja može uzrokovati cerebralnu paralizu. Posljedice ozljede utječu na motoričku funkciju te mišićno-koštani i kognitivni razvoj, a javlja se i niz drugih pridruženih zdravstvenih poteškoća. Također, kada se govori o cerebralnoj paralizi, uvijek treba naglasiti da cerebralna paraliza predstavlja, ne samo medicinski problem, nego i psihološki i socijalni problem.Dijagnoza se postavlja kod djece kod koje je uočen usporeni razvoj motorike, a koji se potvrđuje nalazima magnetske rezonancije. Terapija djeteta s cerebralnom paralizom je usmjerena na ostvarivanje zadanog cilja. Dva glavna cilja su smanjiti komplikacije uzrokovane cerebralnom paralizom i poboljšati sposobnost usvajanja novih vještina. Dodatni ciljevi su edukacija roditelja, smanjenje tjelesnih deformacija i poboljšanje pokretljivosti. Cerebralna paraliza zahtjeva interdisciplinarni pristup te ima veliki utjecaj i na dijete i na čitavu obitelj i njihov život. Svaki terapijski pristup se bazira na individualnom pristupu. Vrlo je bitno terapiju započeti što ranije jer ranija terapija olakšava razvoj djeteta i pridonosi boljem ishodu terapije i kvaliteti života. Terapija cerebralne paralize ne treba biti usmjerena samo na motoričke tretmane, već i na tretmane i drugih poremećaja od kojih dijete pati. Postoji niz terapijskih sistema koji se primjenjuju u radu s djecom s cerebralnom paralizom. Rijetko se kad terapija oslanja na samo jedan sistem, najčešće se primjenjuje kombinacija terapijskih postupaka. Takav pristup omogućava fleksibilnost i individualizaciju kako bi se ostvarili ciljevi postavljeni za dijete i obitelj.
Sažetak (engleski) Cerebral palsy is a clinical entity characterized by disorder of movement and posture caused by a non-progressive injury to the immature brain. There are many etiological factors that cause brain injury that can cause cerebral palsy. The consequences of brain injury affect motor function, musculoskeletal and cognitive development and a range of other associated health problems also occur. Also, when it comes to cerebral palsy, always should be noted that it is not only medical problem, but also a psychologial and social problem. Diagnosis is made in children with slow motor development and it is comfimed with the findings of magnetic resonance imaging. The treatment of children with cerebral palsy is aimed at achieving the set goal. The two main goals are to reduce complications of cerebral palsy and to improve the ability to acquire new skills. Additional goals are parent education, reduction of body deformations and improvement of mobility. Cerebral palsy requires an interdisciplinary approach and has a major impact on the child, the whole family and their life. It is important to begin the therapy early because early therapy facilitates the development of children and contributes to a better treatment outcome and quality of life. Treatment of cerebral palsy should not be focused only on motor treatments, but also on treatment of other disorder from which the child suffers. There are many therapeutic systems that apply to work with children with cerebral palsy. Seldom therapy relies on a single system, a combination of therapeutic procedures is usuaslly used. This approach allows flexibility and individualization in ored to achieve the goals set for the child and family.
Ključne riječi
cerebralna paraliza
terapija
Ključne riječi (engleski)
cerebral palsy
therapy
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:184:486993
Studijski program Naziv: Medicina Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: doktor/doktorica medicine (dr. med.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2017-01-18 16:46:25