Naslov Socijalni marketing
Naslov (engleski) Social marketing
Autor Jakov Vuković
Mentor Ognjen Brborović (mentor)
Član povjerenstva Tea Vukušić Rukavina (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Vera Musil (član povjerenstva)
Član povjerenstva Ognjen Brborović (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Medicinski fakultet (KATEDRA ZA SOCIJALNU MEDICINU I ORGANIZACIJU ZDRAVSTVENE ZAŠTITE) Zagreb
Datum i država obrane 2017-07-14, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana BIOMEDICINA I ZDRAVSTVO Javno zdravstvo i zdravstvena zaštita Socijalna medicina
Sažetak Kombiniranjem ideja iz komercijalnog marketinga s drugim društvenim znanostima, socijalni marketing se pokazao uspješnim alatom za utjecaj na ponašanje na održiv i ekonomičan način. Pomaže u odabiru ljudi s kojima raditi, na koje ponašanje utjecati, na koji način to učiniti te kako sve to mjeriti. Socijalni marketing je primjena tehnika komercijalnog marketinga za analizu, planiranje, izvedbu i evaluaciju programa kreiranih da utječu na ponašanje ciljane populacije koji će rezultirati njihovom osobnom dobrobiti i dobrobiti društva. Principi i tehnike socijalnog marketinga se mogu koristiti za opću dobrobit društva i ciljanih populacija na više načina. Socijalni marketing se kroz godine fokusirao na 4 područja: promociju zdravlja, prevenciju ozljeda, zaštitu okoliša i mobilizaciju zajednice. Broj alata koji se koriste u socijalnom marketingu se povećao pojavom interneta, društvenih mreža, pametnih telefona i općenito razvojem same tehnologije i njenom većom pristupačnošću općoj populaciji. Kampanja za rano otkrivanje karcinoma testisa „Počeši s razlogom!“ je primjer kampanje u Hrvatskoj u kojoj se koriste metode socijalnog marketinga. Glavni cilj te kampanje je povećanje broja pregleda i samopregleda testisa. Kampanja je za sada ostvarila izvrsne rezultate: 46 karcinoma testisa je dijagnosticirano u ranoj fazi i registrirano je preko 9,700 samopregleda na web stanici kampanje i muškarci se javljaju i bivaju podvrgnuti dijagnostičkim postupcima i u drugim centrima u Hrvatskoj.
Sažetak (engleski) Combining ideas from commercial marketing and the social sciences, social marketing is a proven tool for influencing behaviour in a sustainable and cost-effective way. It helps to decide which people to work with, what behaviour to influence, how to go about it and how to measure it. Social marketing is the application of commercial marketing technologies to the analysis, planning, execution, and evaluation of programs designed to influence the voluntary behaviour of target audiences in order to improve their personal welfare and that of their society. Social marketing principles and techniques can be used to benefit society in general and the target audience in particual in several ways. There are four major arenas that social marketing efforts have focused on over the years: health promotion, injury prevention, environmental protection, and community mobilization. The number of tools used by social marketing has increased with the emergance of the internet, social networks, smarthphones, and the technology in general. „Scratch for a reason“ is an example of a campaign in Croatia for early detection of testicular cancer where social marketing methods are being used. The main objective of the campaign is to increase the number of testicular self-examinations and examinations. So far, the campaign has shown excellent results and 46 testicular cancers were diagnosed in the early stage, there are over 9,700 self-examinations registered on the campaign`s website, and men are undergoing diagnostic procedures in other centers in Croatia as well.
Ključne riječi
ponašanje
promocija zdravlja
socijalni marketing
Ključne riječi (engleski)
behaviour
health promotion
social marketing
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:105:725418
Studijski program Naziv: Medicina Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: doktor/doktorica medicine (dr. med.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2018-03-14 13:52:09