Naslov Stav i znanje studenata medicine o demencijama
Naslov (engleski) The attitude and knowledge of medical students regarding dementia
Autor Josip Stojić
Mentor Marina Boban (mentor)
Član povjerenstva Srđana Telarović (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Mario Habek (član povjerenstva)
Član povjerenstva Marina Boban (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Medicinski fakultet (KATEDRA ZA NEUROLOGIJU) Zagreb
Datum i država obrane 2020-07-17, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana BIOMEDICINA I ZDRAVSTVO Kliničke medicinske znanosti Neurologija
Sažetak Zbog starenja stanovništva i sve većeg broja starijih osoba s demencijom, u skoroj budućnosti većina liječnika će se vjerojatno sve više susretati s osobama oboljelima od demencije u svome radu. Stoga, u svijetu postoji hitna potreba za poboljšanjem preddiplomskog medicinskog obrazovanja o demenciji kako bi se poboljšale vještine zdravstvenih djelatnika za kompetentnu njegu ljudi s demencijom u bolnicama i zajednici. Glavni cilj ovog istraživanja bio je utvrditi stavove o radu s osobama oboljelima od demencije i znanje o demencijama među studentima završne godine Medicinskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu. Pisani upitnik uključivao je šest kategorija pitanja o: sociodemografskim podacima (I.), uspjehu tijekom studija medicine (II.), osobnim interesima (III.), osobnim stavovima prema demenciji i iskustvima s oboljelima od demencije (IV.), poznavanju demencije (V.) i osobnom mišljenju o zastupljenosti demencije u dodiplomskom kurikulumu (VI.). Istraživanje je uključilo 231 studenta što čini 81,9 % od ukupnog broja studenata šeste godine Medicinskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu. Studenti imaju relativno neutralne stavove o radu s oboljelima od demencije te podosta slabo teoretsko znanje na našem ispitu znanja o demencijama. Studenti su pokazali najbolje teoretsko znanje o simptomima Alzheimerove bolesti, dok najslabije u području diferencijalne dijagnoze, epidemiologije i patogeneze Alzheimerove bolesti. Svaki 11. student šeste godine studija medicine nikada nije imao kontakt s osobom oboljelom od demencije. Većina studenata smatra kako bi studenti medicine tijekom medicinskog obrazovanja trebali provoditi više vremena s oboljelima od demencije te da na Medicinskom fakultetu ima premalo nastave iz područja demencija. Viši prosjek ocjena na studiju i viša ocjena iz kolegija Neurologija značajno su povezani s ostvarenim boljim rezultatom na našem ispitu znanja o demencijama. Rezultati ovoga rada upućuju na potrebu upotpunjavanja obrazovnog programa kojim će obogatiti studentska praksa boljom edukacijom o demencijama i većim kontaktom s oboljelima od demencije.
Sažetak (engleski) Due to the ageing population and the growing number of elderly people with dementia, soon, most physicians are likely to encounter more and more people with dementia in their work. Therefore, there is an urgent need in the world to improve undergraduate medical education on dementia and the skills of health professionals to competently care for people with dementia in hospitals and the community. The main goal of this research was to determine attitudes towards working with people with dementia and the knowledge about dementia among final year students of the School of Medicine, University of Zagreb. The paper-and-pencil questionnaire included six categories of questions on sociodemographic data (I.), success during medical studies (II.), personal interests (III.), personal attitudes towards dementia and experiences with people with dementia (IV.), dementia knowledge exam (V.) and personal opinion on the prevalence of dementia in the undergraduate curriculum (VI.). The research included 231 students, which is 81.9 % of the total number of sixth-year students at the School of Medicine, University of Zagreb. Students have relatively neutral attitudes towards working with people with dementia and a rather poor theoretical knowledge in the dementia knowledge exam. Students showed the best theoretical knowledge about the symptoms of Alzheimer's disease, while their knowledge was the weakest in the field of differential diagnoses, epidemiology and pathogenesis of Alzheimer's disease. Every 11th sixth-year medical student has never had contact with a person with dementia. Most students believe that medical students should spend more time with people with dementia during their medical education and that there are too few classes in the field of dementia at the School of Medicine. The higher grade point average in the study and the higher grade in Neurology are significantly related to the better result achieved in our dementia knowledge exam. The results of this study point to the need to broaden the current educational program that will enrich student practice with better education about dementia and greater contact with people with dementia.
Ključne riječi
demencija
stavovi
studenti medicine
upitnik
znanje
Ključne riječi (engleski)
attitudes
dementia
knowledge
medical students
questionnaire
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:105:625159
Studijski program Naziv: Medicina Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: doktor/doktorica medicine (dr. med.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2021-07-30 10:49:02