Naslov Profesionalno sagorijevanje i tjelesna aktivnost odgojiteljica u dječjem vrtiću "jarun"
Naslov (engleski) Proffesional burnout and physical activity among educators in the jarun kindergarten
Autor Marija Možnik
Mentor Milan Milošević (mentor)
Član povjerenstva Hana Brborović (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Jagoda Doko Jelinić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Milan Milošević (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Medicinski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2019-09-13, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana BIOMEDICINA I ZDRAVSTVO Javno zdravstvo i zdravstvena zaštita Zdravstvena ekologija
Sažetak Uvod: Današnja istraživanja koja se bave stresom odgojitelja na radnom mjestu su rjeđa u
odnosu na istraživanja koja uključuju stres učitelj i nastavnika. Pretraživanjem dostupne
literature ne nalaze se istraživanja koja se odnose na tjelesnu aktivnost odgojitelja u dječjem
vrtiću. Odgojitelji u dječjem vrtiću su u stalnom kontaktu s djecom i rade izuzetno odgovoran
posao, stoga je ovo istraživanje opravdano u cilju utvrđivanja intenziteta sagorijevanja i razine
tjelesne aktivnosti te prevencije pojava negativnih reakcija.
Cilj: Utvrditi razinu tjelesne aktivnosti, intenzitet sagorijevanja na poslu, ukupnu razinu stresa
na poslu te razinu zadovoljstva životom odgojiteljica zaposlenih u Dječjem vrtiću Jarun; Ispitati
povezanost navedenih varijabli.
Ispitanici i metode: U ispitivanju je sudjelovalo 80 odgojiteljica predškolske djece u dobi od
23 do 61 godine. Uzorak je obuhvatio 95% odgojiteljica zaposlenih u Dječjem vrtiću Jarun,
drugom po veličini vrtiću u Gradu Zagrebu. Istraživanje je provedeno putem pet upitnika s
ukupno 76 pitanja: Sociodemografski upitnik, Upitnik intenziteta sagorijevanja na poslu, Skala
procjene stresnosti posla odgojitelja, Međunarodni upitnik o tjelesnoj aktivnosti i Skala
procjene zadovoljstva životom. Statistička obrada prikazana je putem osnovnih deskriptivnih
pokazatelja (uključujući Kolmogorov-Smirnovljev test normaliteta distribucije i Box and
Whisker dijagram) te distribucije uzorka po referentnim intervalima pojedinih mjernih
instrumenata. Povezanost između glavnih varijabli testirana je serijom linearnih bivarijatnih
regresijskih analiza.
Rezultati: Istraživanje je pokazalo da odgojiteljice zaposlene u Dječjem vrtiću Jarun imaju
visoku razinu tjelesne aktivnosti, svoj posao ukupno doživljavaju umjereno stresnim, imaju
mali intenzitet sagorijevanja na poslu te su u prosjeku malo zadovoljne životom; Odgojiteljice
s ukupno višom razinom stresa na poslu imaju viši intenzitet sagorijevanja na poslu te su
nezadovoljnije životom.
Zaključak: Rezultati daju smjernice za preventivne mjere u redukciji profesionalnog stresa i
edukaciju odgojiteljica usmjerenu na poticanje i održavanje njihove tjelesne aktivnosti na razini
koja im pozitivno utječe na zdravlje.
Sažetak (engleski) Introduction: Current research dealing with the stress of educators in the workplace is less
common than research that involves the stress of teachers and professors. Research of the
available literature does not yield any studies related to the physical activity of kindergarten
educators. Kindergarten educators are in constant contact with children and execute work of
high responsibility, so this research is justified in order to determine the intensity of burnout
and the level of physical activity, as well as to prevent any occurrence of negative reactions.
Objective: To determine the level of physical activity, the intensity of burnout at work, the total
level of stress at work, and the level of life satisfaction of the educators employed at the Jarun
Kindergarten; To examine the correlation of the above variables.
Subjects and methods: 80 preschool female educators aged 23-61 participated in the study.
The sample included 95% of educators employed at the Jarun Kindergarten, the second largest
kindergarten in the city of Zagreb. The survey was conducted through five questionnaires with
a total of 76 questions: Sociodemographic Questionnaire, Burnout Intensity at Work
Questionnaire, Educator Job Stress Assessment Scale, International Physical Activity
Questionnaire and Satisfaction With Life Scale. Statistical processing is presented through
basic descriptive indicators (including the Kolmogorov-Smirnov distribution normality test and
Box and Whisker diagram) and through the distribution of the sample by reference intervals of
individual measuring instruments. The correlation between the main variables was tested by a
series of linear bivariate regression analyses.
Results: The research showed that educators employed at the Jarun Kindergarten have a high
level of physical activity, generally find their work moderately stressful, they have a low
intensity of burnout at work and are on average slightly satisfied with life; Educators with a
total higher level of stress at work have a higher intensity of burnout at work and are more
dissatisfied with life.
Conclusion: The results provide guidance for preventive measures in reducing occupational
stress and educating educators on stimulating and maintaining their physical activity at a level
that has a positive effect on their health.
Ključne riječi
stres
djeca
tjelesno vježbanje
zadovoljstvo životom
predškolska dob
Ključne riječi (engleski)
stress
children
exercise
life satisfaction
preschool age
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:105:938126
Studijski program Naziv: Sestrinstvo Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra sestrinstva (mag. med. techn.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2023-03-08 09:37:16