Naslov Javnozdravstveni značaj dojenja
Naslov (engleski) Public Health Importance of Breastfeeding
Autor Lina Klanjšček
Mentor Radivoje Radić (mentor)
Član povjerenstva Radivoje Radić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Ljiljana Trtica Majnarić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Robert Selthofer (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku Medicinski fakultet Osijek Osijek
Datum i država obrane 2016-10-05, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana BIOMEDICINA I ZDRAVSTVO Javno zdravstvo i zdravstvena zaštita Socijalna medicina
Sažetak Cilj: Cilj istraživanja je utvrditi stupanj informiranosti i znanja majki o značaju dojenja, njihove stavove prema dojenju te odnos i iskustva prema dojenju na javnim mjestima. Ustroj studije: Presječna studija Ispitanice i metode: Ispitanice su žene koje su rodile unazad tri godine (2013., 2014. i 2015.) na području Republike Hrvatske i koje su dojile. Istraživanje se provodilo anonimno i dobrovoljno, sastoji se od 130 ispitanica. Anketa je provedena elektronskim oblikom putem Google Docs-a. Koristila se anketa u kojoj se prva 4 pitanja odnose na sociodemografske podatke, zatim 5 pitanja na zaokruživanje te još 11 pitanja (pitanja o znanju majki o dojenju te vlastiti stavovi i iskustva) na koje su ispitanice odgovarale brojem (Likertova skala raspon od 1-5) pri čemu se 1 odnosi na tvrdnju "Ne slažem se", a 5 na tvrdnju "U potpunosti se slažem". Rezultati: Bez obzira na stupanj obrazovanja, radni status i tip naselja u kojem žive, žene se podjednako najviše o dojenju informiraju od osoblja u rodilištu. Zaposlene žene su statistički značajno više od nezaposlenih žena pohađale trudnički tečaj (p<0,001). Također, utvrđena je statistički značajna razlike između žena koje žive u gradu i žena koje žive u selu pri čemu su žene koje žive na selu statistički značajno manje od žena koje žive u gradu pohađale trudnički tečaj (p<0,029). Zaključak: Prilikom analiziranja ovog istraživanja utvrđeno je da je stupanj informiranosti i znanja majki o značaju dojenja relativno dobar. Kada kažemo, relativno dobar smratramo da je daljnji nastavak educiranja majki i otvaranje lokalnih zajednica koje bi pospješile njihovo znanje i produljile vrijeme dojenja bilo od iznimne važnosti. Duljina dojenja ne ovisi o stupnju obrazovanja, dobi niti o radnom statusu ispitanica, što znači da majke prekidaju dojenje zbog vlastitih stajališta o duljini dojenja.
Sažetak (engleski) Objective: The aim of the research was to determine the level of awareness and knowledge of mothers on the importance of breastfeeding, their attitudes towards breastfeeding and attitude towards as well as experiences with breastfeeding in public places Survey Participants and Methods: The subjects were women who gave birth in the last three years (2013, 2014 and 2015) on Croatian territory and who breastfed. The research was carried out anonymously and voluntarily, it included a minimum of 130 respondents. The survey was carried out electronically via Google Docs, using the method of collecting primary data-testing methods. It used the survey in which the first 4 issues related to socio-demographic data, then 5 multiple choice questions followed by 11 more questions (questions on mothers' knowledge on breastfeeding and own attitudes and experiences) numerically valued (Likert scale ranging from 1 -5) whereby the 1 refers to the statement "I disagree" and 5 to the statement "I fully agree" Results: Regardless to education, work status or the type of settlement they lived in women get most information about breastfeeding from the maternity hospital staff. Employed women have attended the maternity course with statistically relevant difference (p<0,001). Also, a statistically relevant difference between city women and village women in maternity course attendance has been noted (p<0,029). Conclusion: this analysis finds the level of awareness and knowledge about the importance of breast-feeding relatively good. When we say, relatively good we deem that further continuation of educating mothers and the opening of local communities that would improve their knowledge and extend breastfeeding is of utmost importance. Duration of breastfeeding does not depend on the level of education, age, nor the employment status of the respondents, which means that mothers stop nursing due to their own views on the length of breastfeeding..
Ključne riječi
dijete
dojenje
edukacija
majka
Ključne riječi (engleski)
child
breastfeeding
education
mother
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:152:931579
Studijski program Naziv: Sestrinstvo Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: prvostupnik/prvostupnica (baccalaurens/baccalaurea) sestrinstva (univ. bacc. med. techn.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2017-03-30 09:04:00