Sažetak | Cilj: Cilj ove presječne studije bio je procijeniti zadovoljstvo studenata pruženom stomatološkom uslugom na razini primarne zdravstvene zaštite.
Materijali i metode: Istraživanje je provedeno putem anketnog mrežnog upitnika. Ispitna skupina bili su studenti Sveučilišta u Splitu. Od ukupno 806 ispitanika, 350 ispitanika pohađa jedan od studija iz područja biomedicine i zdravstva, a 456 ostale studije. Za obradu podataka korišten je Hi-kvadrat, Mann-Whitney-ev test te Spearman-ov koeficijent korelacije. Razina značajnosti postavljena je na P < 0,05.
Rezultati: Rezultati su pokazali da većina ispitanika (N = 677, 74,0 %) ocjenjuje svoje oralno zdravlje dobrim i jako dobrim. Od ukupnog broja ispitanika, njih 625 (77,5 %) jako su zadovoljni ili uglavnom zadovoljni izabranim doktorom dentalne medicine. Ispitanicima koji pohađaju jedan od nezdravstvenih studija važnije je iskustvo doktora (P = 0,031), cijena usluge (P ≤ 0,001), lokacija ordinacije (P = 0,034), vrijeme čekanja (P = 0,029), kvalifikacije doktora (P = 0,033) i spol doktora (P = 0,007), nego kolegama koji pohađaju zdravstvene studije.
Zaključci: Rezultati istraživanja pokazuju visoku razinu zadovoljstva studenata aspektima dentalne usluge koji uključuju interakciju pacijent-osoblje, tehničke kompetencije te administrativnu učinkovitost. Redovita evaluacija zadovoljstva pacijenata omogućila bi praćenje i poboljšanje kvalitete zdravstvene zaštite u dentalnoj medicini. |
Sažetak (engleski) | Objectives: The aim of this cross-sectional study was to assess the student satisfaction with the provided dental services at the level of primary health care.
Materials and methods: The study was conducted through an online survey questionnaire. The test group consisted of students from the University of Split. Out of a total of 806 respondents, 350 respondents’ study in the field of biomedicine and health, while 456 attend other studies. A Hi-square test, Mann-Whitney test and Spearman's correlation coefficient were used for data processing. The significance level was set at P < 0.05.
Results: The results showed that most respondents rate their oral health as good and very good, N = 677 (74.0%). Out of the total number of respondents, N = 625 (77.5%) are very satisfied or mostly satisfied with the chosen dentist. Respondents attending one of the other studies find doctor's experience (P = 0.031), service price (P ≤ 0.001), location of the office (P = 0.034), waiting time (P = 0.029), doctor's qualifications (P = 0.033) and gender (P = 0.007) more important than respondents of biomedical studies.
Conclusions: The results of the research show a high level of student satisfaction with aspects of dental services that include patient-staff interaction, technical competencies and administrative efficiency. Regular evaluation of patient satisfaction would enable monitoring and improvement of the quality of health care in dental medicine. |