Naslov Transversal skills : the self-perceptions of students at University of Split School of Medicine
Naslov (hrvatski) Transverzalne vještine : samopoimanje studenata Medicinskog fakulteta Sveučilišta u Splitu
Autor Sara Svensson
Mentor Sandra Kostić (mentor)
Član povjerenstva Ana Marušić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Marino Vilović (član povjerenstva)
Član povjerenstva Ivana Pavlinac Dodig (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Splitu Medicinski fakultet Split
Datum i država obrane 2021-09-13, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana BIOMEDICINA I ZDRAVSTVO Javno zdravstvo i zdravstvena zaštita Socijalna medicina
Sažetak Objectives: The aim of this study were to investigate and compare the self-perception about importance (personally and for clinical practice), and ability to execute transversal skills of stu-dents enrolled in the medical faculty.
Materials and Methods: A cross-sectional study was carried out amongst the student popula-tion enrolled at University of Split School of Medicine (USSM). An online questionnaire was administered to 1200 students in all study years and programs and was made accessible online between May to June 2021. Data were collected with consent, and participation was voluntary, anonymous, and without compensation.
Results: A total of 221 students participated in this study. The mean age of the participants was 23, with minimum of 18, and maximum being 41.
A majority of students (81 ¬– 100%) rated the investigated skills (communication skills, research skills, organizational/learning skills and empathy) as important or very important, both personally and for clinical practice.
A majority of students (82.4 ¬– 97.3%) reported their self-perceived execution ability of most presented skills as sufficient or good. The skills the students indicated a lower confidence regarding their ability to execute them were literature searching (65.6% of students rated it as sufficient or good); information technologies (69.7%); data analysis (49.3%), and time-management/self-organization (73.3%).
An ongoing trend observed was a higher confidence of first-year students that their peers of upper years (fourth to sixth) regarding self-perceived execution abilities.
A minority (17.7%) of responders reported extracurricular research experience. The participation in research activities was associated with an increasing odds of familiarity with the term transversal skills (almost 3-fold increase).
Conclusion: This study confirmed that a certain portion of students at USSM lack confidence when executing research skills such as literature searching, information technologies and data analysis. Also, the lower self-perceived ability to successfully execute time-management/self-organization should be further addressed to optimize students’ professional future in healthcare. Further research is recommended to consider complementing the traditional education of healthcare professionals for research transversal skills.
Sažetak (hrvatski) Cilj: Cilj ovog istraživanja bio je ispitati percepciju studenata medicine, medicine na Engleskom jeziku, dentalne medicine i farmacije Medicinskog fakulteta Sveučilišta u Splitu o važnosti transverzalnih vještina (na osobnoj razini i za kliničku praksu) i njihovoj sposobnosti za provođenje tih vještina.
Materijali i metode: Provedeno je presječno istraživanje među studentskom populacijom MEFST-a. Online upitnik bio je dostupan za 1200 studenata svih akademskih godina između svibnja i lipnja 2021. godine. Podaci su prikupljeni uz pristanak, a sudjelovanje je bilo dobro-voljno, anonimno i bez naknade.
Rezultati: Ukupno 211 studenta sudjelovalo je u ovom istraživanju. Prosječna dob bila je 23 godine, a studenti su bili u dobi između 18 i 41 godine. Većina studenata (81 ¬– 100%) ocijenila je ispitivane vještine komunikacijske vještine, istraživačke vještine, organizacijske/sposobnosti učenja i empatiju) važnima ili vrlo važnima, osobno i za kliničku praksu. Većina studenata (82.4 ¬– 97.3%) percipira svoje sposobnosti provođenja većine prezentiranih vještina kao dovoljne ili dobre. Vještine za koje su studenti ukazali da imaju manje povjerenja u svoje sposobnosti provođenja su pretraživanje literature (65.6% studenata ocijenilo je kao dovoljno ili dobro); informacijske tehnologije (69.7%); analiza podataka (49.3%) i upravljanje vre-menom/samoorganiziranje (73.3%).
Jasno se vidi i trend koji ukazuje na veće povjerenje studenata prve godine u svoje sposobnosti provođenja vještina u odnosu na studente viših godina (4. ¬– 6.).
Manjina (17.7%) ispitanika sudjelovala je u vannastavnim istraživanjima i ima takvo iskustvo. Sudjelovanje u istraživačkim aktivnostima bilo je povezano s većim izgledima za poznavanje terminologije transverzalne vještine (povećanje gotovo 3 puta).
Zaključak: Ovo istraživanje potvrdilo je da jednom dijelu studenata MEFST -a nedostaje samopouzdanje pri izvršavanju istraživačkih vještina, poput pretraživanja literature, informacij-skih tehnologija i analize podataka. Također, trebalo bi dalje istražiti percepciju smanjene spo-sobnosti uspješnog upravljanja vremenom/samoorganiziranjem kako bi se postigla optimalna profesionalna budućnost studenata u zdravstvu. Preporučuje se daljnje istraživanje kako bi se razmotrilo nadopunjavanje tradicionalnog obrazovanja zdravstvenih djelatnika uvođenjem za razvoj istraživačkih vještina.<
Ključne riječi
Self Concept
Students
Education Medical
Ključne riječi (hrvatski)
Samopoimanje
Studenti
Medicinsko obrazovanje
Jezik engleski
URN:NBN urn:nbn:hr:171:200424
Studijski program Naziv: Medicina na engleskom jeziku Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: doktor/doktorica medicine (dr. med.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2021-09-16 11:24:50