Naslov Stavovi studenata Sveučilišta u Splitu o mentalnom zdravlju
Naslov (engleski) University of Split student's attitudes towards mental health
Autor Luka Ilić
Mentor Ana Šešelja Perišin (mentor)
Član povjerenstva Marino Vilović (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Joško Božić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Ana Šešelja Perišin (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Splitu Medicinski fakultet (Farmacija) Split
Datum i država obrane 2021-10-29, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana BIOMEDICINA I ZDRAVSTVO Farmacija Farmacija
Sažetak Cilj: Utvrditi stavove studenata Sveučilišta u Splitu o mentalnom zdravlju.
Ispitanici i metode: Ispitanici uključeni u ovo istraživanje bili su studenti Sveučilišta u Splitu u akademskoj godini 2020./2021. Istraživanje je bazirano na prethodno objavljenom upitniku te je sadržavalo 38 pitanja. Nakon prikupljanja podataka, uslijedila je obrada podataka i statistička analiza.
Rezultati: U istraživanju je sudjelovalo 150 studenata, od čega 98 (65,3%) s Medicinskog fakulteta te 52 (34,7%) s drugih sastavnica Sveučilišta u Splitu. 70% ispitanika imalo je psihičke poteškoće, 28% je koristilo lijekove za smirenje i 4% lijekove za psihičke bolesti. Skoro svi studenti znali su što je psihička bolest (99,3%). Najveći udio studenata koristio je internet (94%) kao izvor informacija o psihičkim bolestima, a najmanje ih je koristilo knjige (78%). Stavovi studenata prema osobama koje imaju psihičku bolest uglavnom su bili pozitivni uz nekoliko iznimaka. Trećina studenata smatrala je osobe sa psihičkom bolesti opasnima, dok se polovica izjasnila da ne bi bili u romantičkoj vezi s takvom osobom. Studenti Medicinskog fakulteta (medicina, farmacija, dentalna medicina) imali su u pravilu više znanja i pozitivniji stav o psihičkim bolestima u odnosu na ostale studente. Značajna razlika između ove dvije skupine pronađena je u znanju o genetskom nasljeđivanju psihičkih bolesti (p=0,021), stavu o štetnosti psihijatrijskih lijekova (p<0,001) te obaveznom liječenju osoba sa psihičkom bolesti (p=0,004). Većina studenata znala je razliku između psihijatra i psihologa (96,7%) te je izrazila je pozitivan stav prema psihološkoj i farmakološkoj terapiji psihičkih bolesti. Zaključak: Rezultati istraživanja pokazuju kako studenti Sveučilišta u Splitu nemaju negativan stav prema osobama sa psihičkim bolestima. Iako su i dalje prisutne zablude o opasnosti osoba sa problemima mentalnog zdravlja i štetnosti farmakoterapije psihičkih bolesti, studenti su uglavnom imali dobro znanje o mentalnom zdravlju. Razvoj edukacijskih programa i kampanja o mentalnom zdravlju mogao bi imati pozitivan utjecaj na studente, a buduća istraživanja trebala bi ispitati razine zdravstvenog znanja u području mentalnog zdravlja.
Sažetak (engleski) Objectives: The aim of this study was to investigate the attitudes towards mental health among students of University of Split.
Material and methods: Respondents included in this study were students of the University of Split in the academic year 2020/2021. Survey was based on a previously published questionnaire and contained 38 questions. Data collection was followed by data processing and statistical analysis.
Results: 150 students participated in this research, of which 98 (65,3%) were students of School of Medicine (medical, dental and pharmacy students), and 52 (34,7%) students were from other University faculties. Mental difficulties had 70% of respondents, 28% used sedatives and 4% used psychiatric drugs. Almost all students knew what mental illness was (99,3%). Majority of participants had used internet as a source of knowledge about mental illness (94%) and the books were the least used source (78%). Students' attitudes toward people with mental illness were generally positive with a few exceptions. A third of the students considered people with mental illness dangerous, while half said they would not be in a romantic relationship with such a person. Students of School of Medicine generally had more knowledge and positive attitudes about mental illness than other students. The main difference between two groups was in knowledge of heredity of mental illness (p=0.021), the attitude about the harmfulness of psychiatric drugs (p<0,001) and the mandatory treatment of people with mental illnes (p=0,004). Majority knew the difference between a psychiatrist and a psychologist (96,7%) and expressed positive attitude towards psychological and pharmacological therapy of mental illness.
Conclusion: Findings suggest that students from University of Split do not have negative attitudes towards mental illness. Although there are still some misconceptions regarding dangerousness of people with mental illness and harmfulness of psychiatric drugs, students have a fairly good knowledge of mental health. University of Split students could potentialy benefit from mental health campaigns and educational programs. Future research should be conducted towards exploring mental health literacy levels.
Ključne riječi
Mentalno zdravlje
Mentalni poremećaji
Znanje o zdravlju
Zdravstvena pismenost
Studenti
Ključne riječi (engleski)
Mental Health
Mental Disorders
Health Knowledge Attitudes Practice
Health Literacy
Students
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:171:296652
Studijski program Naziv: Farmacija Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra farmacije (mag. pharm.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2021-12-22 13:22:05