Naslov Znanje studenata Dentalne medicine o utjecaju osteoporoze na oralno zdravlje
Naslov (engleski) Knowledge of Dental medicine students about the impact of osteoporosis on oral health
Autor Josipa Šarić
Mentor Tina Tičinović Kurir (mentor)
Član povjerenstva Joško Božić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Mladen Krnić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Marija Roguljić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Splitu Medicinski fakultet Split
Datum i država obrane 2022, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana BIOMEDICINA I ZDRAVSTVO Kliničke medicinske znanosti Patofiziologija
Sažetak Cilj istraživanja: Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi stavove i znanja studenata Studija dentalne medicine Medicinskog fakulteta Sveučilišta u Splitu o utjecaju osteoporoze na oralno zdravlje.
Metode: U ovom istraživanju ukupno je ispitano 59 studenata Studija dentalne medicine Medicinskog fakulteta u Splitu, od toga 24 studenta 5. godine i 35 studenata 6.godine. Istraživanje je provedeno korištenjem upitnika izgrađenog i dijeljenog putem Googleovog obrasca. Upitnik se sastojao od četiri dijela. Prvi dio upitnika sastojao se od pitanja vezano za godinu studija. Drugi dio upitnika sastojao se od pitanja o povezanosti osteoporoze i oralnoga zdravlja. Treći dio upitnika sastojao se od pitanja o znanju o osteoporozi. Četvrti dio upitnika sastojao se od pitanja o znanju utjecaja terapije za osteoporozu na oralno zdravlje.
U statističkoj inferenciji korišteni su MedCalc i Microsoft Excel, te je za usporedbu razlika u znanju studenata 5. i 6. godine korišten Chi2 test. Razina statističke značajnosti je postavljena na P< 0.05.
Rezultati: Studenti su pokazali loše znanje o povezanosti osteoporoze i oralnog zdravlja. Samo 12,5% studenata 5. godine i 11,4% studenata 6. godine znalo je da osteoporoza ne šteti postojećim implantantima ili krunama. 67% studenata 5. godine i 68,6% studenata 6. godine misle da je osteoporoza kontraindikacija za postavljanje implantanata. Studenti su pokazali loše znanje o dijagnostici osteoporoze, gdje samo 16.6% studenata 5 .godine i 5.7% studenata 6 .godine smatra kako se dijagnoza osteoporoze može postaviti na temelju radiografskih snimki kostiju. Izuzevši dijagnostiku osteoporoze, studenti su pokazali dobro znanje u ostalim tvrdnjama (83.3% - 100%). Obzirom na znanje o utjecaju lijekova za osteoporozu na oralno zdravlje, studenti su pokazali osrednju razinu znanja. 66.7% studenata 5. godine i 62.9% studenata 6. godine je točno odabralo za preporuku o prekidu uzimanja lijekova za osteoporozu prije postavljanja implantata ili drugog kirurškog zahvata u oralnoj šupljini. Dok je tek polovica studenata točno zaključila kako lijekovi za osteoporozu ne uzrokuju povlačenje zubnog mesa.
Zaključak : Obzirom na pitanja o povezanosti osteoporoze i oralnog zdravlja, studenti obje godine pokazali su loše znanje u vezi utjecaja osteoporoze na implantate i krune. Obzirom na znanje o utjecaju lijekova za osteoporozu na oralno zdravlje, studenti su pokazali osrednju razinu znanja. Ne postoji razlika u znanju i stavovima studenata dentalne medicine pete i šeste godine studija te je potrebno uvesti dodatne edukacije o navedenoj temi u nastavu Studija dentalne medicine.
Sažetak (engleski) Objectives: Main goal of this research was to determine the knowledge of students of Dental Medicine at School of Medicine, University of Split on the impact of osteoporosis on oral health.
Materials and methods: In this research, a total of 59 students of the Study of Dental Medicine of School of Medicine in Split were examined, of which 24 students of the 5th year and 35 students of the 6th year of the Study. The research was conducted using a questionnaire built and shared via the Google Form. The questionnaire consisted of four parts. The first part of the questionnaire consisted of questions related to the year of study. The second part of the questionnaire consisted of questions about the relationship between osteoporosis and oral health. The third part of the questionnaire consisted of questions about knowledge of osteoporosis. The fourth part of the questionnaire consisted of questions about knowledge of the impact of osteoporosis therapy on oral health. MedCalc and Microsoft Excel were used in the statistical inference, and the Chi2 test was used to compare the differences in the knowledge of 5th and 6th year students. The level of statistical significance was set at P <0.05.
Results: Students showed poor knowledge of the association between osteoporosis and oral health. Only 12.5% of 5th year students and 11.4% of 6th year students knew that osteoporosis did not harm existing implants or crowns. 67% of 5th year students and 68.6% of 6th year students think that osteoporosis is a contraindication for implant placement. Students showed poor knowledge of the diagnosis of osteoporosis, where only 16.6% of 5th year students and 5.7% of 6th year students believe that the diagnosis of osteoporosis can be made based on radiographs of the bones. Excluding the diagnosis of osteoporosis, students showed good knowledge in other statements (83.3% - 100%). Given their knowledge of the impact of osteoporosis drugs on oral health, students showed a mediocre level of knowledge. 66.7% of 5th year students and 62.9% of 6th year students correctly chose to recommend taking osteoporosis medication before implant placement or other oral surgery. While only half of the students correctly concluded that osteoporosis therapy does not cause gum withdrawal.
Conclusions: Regarding questions about the link between osteoporosis and oral health, students in both years showed poor knowledge about the impact of osteoporosis on implants and crowns.
Given their knowledge of the impact of osteoporosis therapy on oral health, students showed a mediocre level of knowledge. There is no difference in the knowledge and attitudes of dental students of the fifth and sixth year of study and there is a need to introduce additional education on this topic in the teaching of future dental medicine doctors.
Ključne riječi
osteoporoza
studenti dentalne medicine
oralno zdravlje
Ključne riječi (engleski)
osteoporosis
dental students
oral health
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:171:357708
Studijski program Naziv: Dentalna medicina Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: doktor/doktorica dentalne medicine (dr. med. dent.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup Datum isteka embarga: 2022-07-25
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2022-07-21 08:43:09