Sažetak | U ovome će se radu obraditi općeniti pojam poduzetništva i turizma, osnovne karakteristike, vještine i znanja poduzetnika u turizmu te razvoj turizma u Republici Hrvatskoj. Turizam u Hrvatskoj ima posebnu ekonomsku ulogu jer se gospodarski razvoj u velikoj mjeri oslanja na turistički sustav iz kojeg proizlazi najviše ostvarenih prihoda. Posebni naglasak stavlja se na osobine i vještine poduzetnika kao bitne čimbenike u poslovanju svakog poduzeća. Njihov utjecaj omogućuje poduzećima opstanak i prosperitet u vrijeme slobodnog tržišnog natjecanja, zaoštravanja konkurencije, stalnih promjena i pojave novih trendova s kojima se moraju nositi. Upravo zbog toga nužno je da poduzetnici kontinuirano ulažu u vlastita znanja i vještine kao i u znanja i vještine ostalih zaposlenika kako bi se postigla što veća efikasnost u njihovom djelovanju.
U radu je provedeno primarno istraživanje ispitanika na rukovodećim pozicijama u trideset hrvatskih hotela s tri zvjezdice. Istraživanjem se nastojala potvrditi hipoteza da poduzetnici svojim poduzetničkim osobinama pozitivno utječu na rast i razvoj poduzeća kojim rukovode. Utvrđeno je kako su hrvatski poduzetnici u turizmu educirani u poduzetničkom i turističkom smislu, a njihove su poduzetničke osobine i vještine dobro razvijene. Najviše se ističu osobine poput visokog stupnja samopouzdanja, samokontrole i upravljanja samim sobom, sposobnosti primjene znanja struke, odnosno specijalističkih znanja, metoda i tehnika u obavljanju menadžerskih poslova te ekonomska, tehnička, pravna, sociološka ili neka druga znanja koja se stječu određenom vrstom fakultetskog obrazovanja. Primjenjujući ih u svim segmentima poslovanja utječu na uspješno i stabilno poslovanje, uzdižući se iznad konkurencije. Osim pozitivnih osobina i vještina, hrvatski poduzetnici u turizmu istaknuli su i one negativne koje svakako treba poboljšati kroz dodatna školovanja i edukacije. To su motiviranje i inspiriranje zaposlenika, empatija, timski rad, kvalitetno rješavanje sukoba te razumno preuzimanje rizika. |