Sažetak | Pokroviteljstvo danas čini dio marketinškog oglašavanja koji za svoje postojanje zahtijeva
davanje nekakve usluge s jedne strane, a isto tako i činjenje protuusluge s druge strane.
Tijekom povijesti njegova se funkcija mijenjala i za vrijeme različitih povijesnih epoha
usavršavala u ono što je danas. U hrvatskom sportskom marketingu pokroviteljstva se dijele
na donacije i sponzorstva, kao što je i opisano u radu. Vrlo je važno razlikovati ta dva pojma
zbog čega su njihove definicije i razlike detaljnije razrađene na narednim stranicama. Vrlo
je važno definirati i značenje samog pojma sponzorstvo u sportu, ali i ukazivanje na njegove
temeljne odrednice. Sponzorstvo se danas stavlja ispred ostalih oblika promocija. Smatra se
da upućuje na snažnu promociju proizvoda sponzorskih tvrtki. Tenisači koji su sponzorirani
od nekog sponzora vrše enormnu promociju njegovih proizvoda i ono u čemu se razlikuje od
ostalih vrsta promocija jest u tome da to radi na manje agresivan način. Nema prisile kupnje,
već se aludira na lojalnost teniskog navijača određenom tenisaču. Kako bi se sponzorski
ugovor postigao u pozitivnom smislu, a ne s gubitcima za obje strane uključene, moraju
postojati različite norme i uvjeti koji se trebaju ispuniti, što je isto tako pobliže opisano u
ovom radu. S obzirom na namjenu i određenost sponzorskih ugovora, jasno je da za njihovo
izvršavanje moraju postojati elementi kojima su uređeni. Nadalje, kako bi se točno znalo što
se očekuje od koje strane u obavljanju svojih obveza, sponzorski ugovori moraju se podijeliti
u različite vrste pa je u daljnjem definiranju sponzorskih ugovora prikazana i tipizacija
navedenih ugovora. Što se tiče praktičnog dijela rada, za potrebe njegova pisanja prikupljeni
su podatci o sponzorima tenisača i tenisačica, njihovoj opremi koju koriste za obavljanje
sportske djelatnosti, ali i općenito podatci o najvećim sponzorima samih teniskih
organizacija. Kako bi se dobio uvid u korisnost postojanja sponzorskih odnosa, proveden je i
intervju s direktorom Teniskog kluba „Franjo Punčec“. Na kraju, za potrebe pisanja
završnog rada, provedeno je i istraživanje na temu prepoznavanja logotipa na teniskim
mečevima te istraživanje u kojoj mjeri povezivanje neke marke s tenisom kao sportom ili
samim profesionalnim tenisačima i tenisačicama utječe na odluku o kupnji kod teniskih
navijača, ljubitelja sporta ili samo povremenih gledatelja. |