Sažetak | U ovom radu želi se prikazati potencijal koji posjeduje kongresni turizam. Kongresni turizam
kao jedan od selektivnih oblika turizma, u svijetu poznat pod izrazom M.I.C.E. (Meetings,
Incentives, Congresses, Exhibition & events) posljednjih godina doživljava neprekidan rast i
uvelike pomaže industriji turizma u smanjenju jednog od najvećih izazova, a to je sezonalnost.
Kao glavni razlog putovanja u kongresnom turizmu navodi se sudjelovanje na različitim
poslovnim skupovima.
Rad se zasniva na trenutnom stanju kongresnog turizma na području sjeverozapadne Hrvatske,
načinima na koje je pandemija utjecala na organizaciju kongresnih događanja, te načinima na
koje bi se mogla obogatiti trenutna ponuda kongresnog turizma kako bi on postao vodeći oblik
turizma na tom području.
Rad je sastavljen od šest točaka, a da bi bio razumljiv, u radu je opisan kongresni turizam,
njegove karakteristike, vrste skupova koje se organiziraju, sudionici i posrednici u kongresnom
turizmu, najnoviji trendovi u kongresnoj industriji, značajke poslovnih skupova u Hrvatskoj,
faktori o kojima ovisi potrošnja poslovnih turista, pokazatelji razvoja kongresnog turizma u
svijetu kao i nedostaci praćenja industrije kongresnog turizma u Hrvatskoj. Nadalje, opisana je
turistička ponuda i infrastrukturni elementi turističke ponude sjeverozapadne Hrvatske te stanje
i mogućnosti razvoja kongresnog turizma u županijama i gradovima sjeverozapadne Hrvatske
kao i SWOT i PESTLE analiza.
Kod organizacije kongresnih događanja važno je opravdati cilj koji dovodi posjetitelje u
destinaciju, ali pritom se ne smije zanemariti ni važnost aktivnog provođenja slobodnog
vremena posjetitelja kongresa. Uzevši u obzir činjenicu kako posjetitelji kongresnih događanja
troše više od odmorišnih gostiju, važno je biti inovativan i kreativan kako bi kongresna
destinacija pratila najnovije trendove kongresnog turizma te omogućila posjetiteljima
jedinstven doživljaj.
Područje sjeverozapadne Hrvatske kao gospodarski najrazvijenije regije zemlje ima sve
predispozicije za razvoj kongresnog turizma. U svojoj turističkoj ponudi ima šaroliku lepezu
proizvoda i sadržaja koja može poslužiti kao zaokružen turistički proizvod. Cilj ovog rada je
prikupiti iskustva od pružatelja usluga organizacije kongresnih događanja kako bi se dobio uvid
u stvarno stanje ponude i način na koji bi se trenutna ponuda mogla obogatiti te kako bi
kongresni turizam postao vodeći oblik turizma sjeverozapadne Hrvatske.
Za analizu trenutnog stanja kongresnog turizma na području sjeverozapadne Hrvatske
provedeno je istraživanje koje je sastavljeno u elektroničkom obliku koristeći platformu Google
forms. Anketni upitnik proveden je anonimno nad pružateljima usluga organizacije kongresnih
događanja na području sjeverozapadne Hrvatske kako bi se prikupili relevantni podaci koji su
pomogli u donošenju zaključka i uvidu u stvarno stanje kongresnog turizma na tom području.
Istraživanjem se dobio uvid na utjecaj COVIDA-19 na kongresni turizam kao i mogućnost
daljnjeg razvoja. Saznala se turistička ponuda i dodatni sadržaji koji se nude te koliko kongresni
turizam može utjecati na razvoj turizma sjeverozapadne Hrvatske. |