Sažetak | Cilj ovoga rada je upoznati ljude s travel influencerima i saznati u kojoj mjeri utječu na
odabir turističke destinacije.
Zahvaljujući informatičkim znanostima i tehnologiji, turistička industrija sve se više
razvija svakim danom i internet i društvene mreže imaju sve veći utjecaj na potrošače.
Zbog razvoja interneta, potrošači brže i jednostavnije stižu do potrebnih informacija. Da
bi se kreirao turistički proizvod koji je privlačan turistima, potrebno je istražiti na koji
način turisti prikupljaju informacije i na temelju kojih čimbenika donose odluke o kupnji.
Ulogu u tome ima i promocija, koja je uz proizvod, cijenu i distribuciju jedan od četiriju
temeljnih elementa marketinškoga spleta. Promocija je u turizmu specifična zato što
putuje turist, a ne proizvod, koji je ujedno i neopipljiv. Marketinški stručnjaci se sve više
odmiču od tradicionalnoga oglašavanja i okreću se prema digitalnome marketingu. Osim
što je tradicionalno oglašavanje skuplje, ono dolazi i do manjega dijela potrošača. Cilj
im više nije doprijeti do većega broja potencijalnih potrošača nego doprijeti do svakoga
potencijalnog potrošača. U tome im pomažu influenceri ili utjecatelji. Putem društvenih
mreža kao što su Facebook, Instagram, YouTube i TikTok, influenceri rade promociju
raznih proizvoda i usluga te im tako podižu prepoznatljivost. Za turizam su posebno važni
travel influenceri, osobe koje putuju te objavljuju fotografije i videozapise na svoje
društvene mreže i tako promoviraju turističke destinacije, hotele i restorane. Najpoznatiji
hrvatski travel influenceri su Kristijan Iličić, koji na svome Instagram profilu ima skoro
300 000 pratitelja, i Ella Dvornik, koju prati više od 500 000 pratitelja.
U radu je obrađen pojam turističke destinacije, opisan je proces donošenja odluke o
odabiru turističke destinacije i kupovno ponašanje turista, definirana je promocija u
turizmu te influencer marketing s travel influencerima. U svrhu ovoga rada provelo se
primarno istraživanje o utjecaju travel influencera na odabir turističke destinacije. Za
potrebe istraživanja koristio se online anketni upitnik. |