Sažetak | U ovom završnom radu pisalo se o sportskom marketingu gdje su nakon uvodnog dijela
opisani početci nastanka sportskog marketinga sa prvim primjerima koji započinju u
19. Stoljeću u SAD-u, a prema Hardyju postoje dvije međusobno povezane koncepcije
na mikrorazini i na makrorazini. Nakon povijesti sportskog marketingadefinirano je što
je uopće sportski marketing, te je podijeljen na razdoblje prije marketinga, razdoblje
tranzicije u profesionalni sport, te razdoblje potrošača kao kontrolne funkcije sportskog
marketinga. Zatim su seopisala obilježja sportskog marketinga koja su identificirana
kao tržište za sportske proizvode i usluge, sport kao proizvod, cijena sporta, promocija
u sportu i sustav distribucije u sportu.U sportskom proizvodu navedeno je da se taj
termin može koristiti za fizičko dobro ili uslugu ili ideju ili kombinaciju svega
navedenoga, dok je za određivanje cijene sportskog proizvoda potrebno definirati
pojmove poput vrijednosti, cijene te prihoda i profita. Nakon toga se opisala
distribucija sportskog proizvoda poput distribucijskih kanala, distribucijskih sustava,
vrsta distribucijskih kanala, a zatim i promocija sportskog proizvoda sa promocijskim
aktivnostima oglašavanja, osobne prodaje, unapređenja prodaje i odnosa s javnošću.
Potom je opisana razlika između sportskog marketinga i marketinga dobara i usluga, te
razlika sportskog marketinga i tradicionalnog marketinga. U devetoj cjelini pisano je o
sportskom marketingu u nogometnim klubovima 1. HNL (Hrvatski telekom prva liga), te
su se usporedili njihovi financijski prihodi i rashodi, cijene ulaznica, prihodi od
sponzorstva i oglašavanja, ostvareni prihodi od televizijskih prava te prosječna
gledanost same lige.U završnom dijelu rada je opisan GNK Dinamo, njegova
postignuća i stadion Maksimir. Nakon toga su prikazani njegovi dobitci i gubitci
zadnjih godina, te njihovo poslovanje na društvenim mrežama gdje se jako promoviraju
i distribuiraju i povezuju sa obožavateljima nogometa poput Facebooka, Instagrama,
Youtube kanala, te njihove službene stranice. U zaključnom poglavlju se pisalo o
utjecaju sportskog marketinga na nogomet i utjecaju sportskog marketinga na Dinamo. |