Sažetak | Svaki grad, danas, nastoji iskoristiti najbolje elemente svoje povijesti, geografije i druge
resurse koji su mu dostupni, uključujući prije svega kulturne, baštinske resurse te raspoložive
ljudske resurse, tim više za afirmaciju ili reafirmaciju vlastitog imidža i stvaranje
prepoznatljivosti brenda grada kao turističke destinacije. Treba imati na umu da se gradovi
sada prvenstveno pojavljuju na tržištu kao proizvodi koji zadovoljavaju različite potrebe turista
u cilju jačanja urbanog turizma. U tu je svrhu u ovom radu u središtu interesa grad Varaždin
kao kulturna posebnost te manifestacija s kojom se grad brendira, Špancirfest. Turistička
animacija kao takva, posebice kulturna i turistička animacija, u budućnosti će sve više dobivati
na značaju, sačinjavajući cijenu turističkog proizvoda na isti način kao i ostali njegovi
elementi, od prijevoza, preko smještaja, do prehrane. Grad Varaždin, barokni grad, grad u
kojem spavaju anđeli, grad Špancirfesta, ugodan za život jer pod svojom kupolom ima sve ono
što definira samu kulturu, u najširem smislu te riječi. Događanja su dio samih animacijskih
programa. ”Događanja stvaraju i prilike za međusobno povezivanje ljudi, i povezivanje ljudi s
određenim područjem, provode vrijeme zajedno, slave raznolikost doživljaja kulture i potiču
kreativnost i inovaciju. Događanja omogućuju zajednici naprosto da oživi, pružaju priliku
destinaciji da predstavi svoje turističko iskustvo te poveća gospodarsku aktivnost. Događanja
značajno doprinose izgradnji zajednice, unapređenju životnog stila i slobodnog vremena,
unapređuju kulturni razvoj, promiču turizam, utječu na povećanje posjećenosti mjesta,
organizirano sudjelovanje volontera, prikupljanje sredstava i ekonomski razvoj. Najvažnije,
događanja stvaraju osjećaj zabave i živosti, što rezultira snažnim osjećajem povezanosti u
zajednici, ponosu što u njoj živimo i naprosto osjećaju mjesta kao takvom” (Valčić, 2018.). |