Sažetak | Ovaj završni rad prikazuje razvoj i implementaciju top-down RPG (eng. Role-Playing
Game) igre izrađene pomoću Unity Game Engine-a. Cilj rada bio je stvoriti interaktivno
iskustvo koje kombinira klasične RPG elemente poput borbe, istraživanja i sakupljanja nagrada,
uz korištenje modernih tehnologija i metoda razvoja igara. Kroz ovaj projekt istražene su i
primijenjene ključne tehnike i pristupi dizajnu igara, kao i njihova integracija u jedinstveni,
kohezivni proizvod.
Igra sadrži nekoliko osnovnih elemenata koji su ključni za top-down RPG žanr. Igrač
preuzima ulogu glavnog lika koji se kreće unutar dvodimenzionalnog svijeta, sudjeluje u
borbama protiv raznih neprijatelja, istražuje okruženje, prikuplja nagrade i pokušava preživjeti.
Za ostvarenje tih elemenata korištene su različite funkcije, algoritmi i skripte. Jedna od glavnih
funkcionalnosti je sustav pokreta i animacije likova, koji je implementiran korištenjem Unityevog Animator-a i C# skripti za kontrolu fizike i kolizija. Borbeni mehanizmi, uključujući
sustave napada igrača i neprijatelja, oslanjaju se na detekciju sudara, manipulaciju stanjima
likova, dok su neprijatelji opremljeni osnovnom umjetnom inteligencijom (eng. artificial
intelligence) za micanje.
Skoro svi elementi u igri su modularni, što je postignuto korištenjem "serialized fieldova" u
Unity-u. Ovaj pristup omogućava laku prilagodbu i izmjenu karakteristika neprijatelja,
predmeta i raznih drugih elemenata igre, bez potrebe za dubokim izmjenama u kodu. Takva
modularnost omogućava fleksibilniji razvoj i testiranje novih ideja te olakšava buduće
nadogradnje igre. U razvoju igre korištene su tehnologije kao što su Unity za integraciju i dizajn
svijeta, Visual Studio kao okruženje za programiranje, GitHub za kontrolu verzija i suradnju, te
mnogo različitih online izvora za razne besplatne "sprite-ove" (eng. sprites) te njihovu izradu.
Unity omogućava korištenje alata poput Tilemap-a za izradu svijeta igre i Sprite Editor-a za
upravljanje vizualnim komponentama, dok je C# korišten za skriptiranje ponašanja i logike
igre.
Kroz ovaj projekt, dobiveno je duboko razumijevanje procesa razvoja videoigara, od
planiranja i dizajna do implementacije i testiranja. Igra predstavlja rezultat uspješne primjene
stečenih znanja u području programiranja i dizajna te koristi moderne alate i tehnologije kako
bi se postigla željena interaktivnost i angažman igrača. |