Sažetak | U današnje vrijeme informacije se smatraju najtraženijom robom. To je prvenstveno zato jer su ljudi na taj način upoznati sa svime što se događa oko njih, pa lakše mogu donijeti neke specifične odluke. Mediji kao određeno sredstvo ili alat širenja informacija stoga zauzimaju prilično važno mjesto u životu svakog čovjeka. Ovaj završni rad se bavi oblicima medija te njihovim utjecajima na različite aspekte života, a posebna pozornost se usmjerava na njihov utjecaj, kao i povezanost s turizmom. Metodologija rada se temelji na kvalitetnoj i provjerenoj literaturi kao i prethodno stečenim znanjima iz područja medija i turizma.
Na početku je predstavljen razvoj turizma kroz povijest, opisan kroz ključne događaje koji su ga obilježili i doveli do današnjeg stanja, a sve s ciljem razumijevanja kako određene stvari na globalnoj razini vrlo lako mogu ostaviti trag na istome. Turizam je uvijek bio dinamičan i konstantno se razvijao, a svaka nova inovacija ili događaj se pozitivno ili negativno odražavaju na njega. Nadalje, rad je posvećen medijima u općenitom smislu, kako oni funkcioniraju te njihova podjela na offline i online, njihove karakteristike i podjelu. Svaka podjela medija je potkrijepljena primjerima s ciljem boljeg razumijevanja što se sve smatra pod koju podjelu. Kako bi se stekao uvid u to koliku moć mediji mogu imati, izrađena je studija slučaja koja se bavi kako određeni događaji na međunarodnoj sceni kada se iznesu kroz razne oblike medija mogu utjecati na identitet zemalja ili nacija te koje su posljedice istoga. Kao popularna sredstva informiranja i komuniciranja s drugima, navedene su i društvene platforme koje polako postaju neizostavni dio života svih ljudi, ne samo mladih. One jednostavno život svojih korisnika čine zanimljivijim i u određenoj mjeri boljim, jer dozvoljavaju jednostavnu socijalnu interakciju s korisnicima koji mogu biti i miljama daleko. Snažan utjecaj i činjenica koliko su dobro integrirani u ljudske živote, najbolje pokazuju slučajevi raznih fenomena koji proizlaze iz njih. Poseban fokus je na medijskim fenomenima koji generirajući medije imaju utjecaj na turizam, poput medijske konvergencije i pop kulturnog turizma. Također i neki događaji se mogu smatrati fenomenima zbog svojih svojstva koja pridonose diferencijaciji ili unaprjeđenju nekog aspekta života, a u određenoj mjeri i turizma, poput revolucije pametnih telefona. Za potrebe rada je bilo sprovedeno jednokratno deskriptivno istraživanje pomoću anketnog upitnika na uzorku ispitanika iz Hrvatske i Austrije. Cilj istraživanja je bio utvrditi kulturološke razlike i sličnosti među ispitanicima prilikom korištenja medija, a koje se odnose na aktivnosti povezane s turističkim kretanjima. |