Naslov PREKOMJERNI TURIZAM U EUROPSKIM GRADOVIMA-IZAZOVI I SMJERNICE
Naslov (engleski) EXCESSIVE TOURISM IN EUROPEAN CITIES-CHALLENGES AND GUIDELINES
Autor Ivan Kovačević
Mentor Goran Ćorluka (mentor)
Član povjerenstva Mario Dadić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Antonija Roje (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Splitu (Sveučilišni odjel za stručne studije) Split
Datum i država obrane 2021-09-17, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija
Sažetak Povećanjem populacije, lakšim i jeftinijim putovanjima te jednostavnošću dobivanja informacija preko interneta sve češće smo svjedoci prevelike potražnje za određenim turističkim lokacijama. Navedene lokacije često su nespremne u mnogim aspektima za toliko veliki broj turista, te intenzitet istih u pojedinim mjesecima. Nedugo nakon pojave masovnog turizma pojavljuje se i prekomjerni turizam, pojava koja iako donosi pozitivne ekonomske brojke, najčešće se spominje u negativnom kontekstu i povezuje uglavnom s negativnim učincima na turiste, turističku lokaciju i domaće stanovništvo. Pojam prekomjernog turizma još uvijek nije precizno definiran, ali bi se najbliže mogao definirati kao pojava učinka turizma na destinaciju ili njezine dijelove koji prekomjerno utječe na percipiranu kvalitetu života građana i kvalitetu doživljaja posjetitelja na negativan način. Temu prekomjernog turizma u ovom radu promatra se kroz aspekt 4 turističke destinacije, probleme s kojima se suočavaju te odluke i rješenja koje donose kako bi turizam za njih bio održiv. Osim samog nezadovoljstva za lokalno stanovništvo koje donosi za lokalno stanovništvo poput povećanja cijena, sezonalnosti, prenapučenosti, gužvi na cestama i po gradskim centrima, prekomjerni turizam donosi nezadovoljstvo i turistima jer ne mogu u potpunosti iskusiti ljepotu određene turističke atrakcije i time stvara negativnu sliku kod turista. Sve veće nezadovoljstvo koje donosi prekomjerni turizam za turističku lokaciju treba intenzivno promatrati i donositi odluke koje će umanjiti sve negativne efekte koje prekomjerni turizam donosi.
Sažetak (engleski) With the increase in population, easier and cheaper travel and the ease of obtaining information over the Internet, we are increasingly witnessing an excessive demand for certain tourist locations. These locations are often unprepared in many aspects for such a large number of tourists and the intensity of the same in certain months. Shortly after the emergence of mass tourism, excessive tourism also appears, a phenomenon that, although it brings positive economic figures, is most often mentioned in a negative context and is associated mainly with negative effects on tourists, tourist location and local population. The concept of excessive tourism is not yet precisely defined, but could be most closely defined as the occurrence of the effect of tourism on the destination or its parts that excessively affects the perceived quality of life of citizens and the quality of visitors' experiences in a negative way. The topic of excessive tourism in this paper is observed through the aspect of 4 tourist destinations, the problems they face and the decisions and solutions they make to make tourism sustainable for them. Apart from the dissatisfaction for the local population that brings for the local population such as price increases, seasonality, overcrowding, traffic jams and urban centers, excessive tourism brings dissatisfaction to tourists because they can not fully experience the beauty of a particular tourist attraction and thus creates a negative image among tourists. The growing dissatisfaction brought by excessive tourism for a tourist location should be intensively observed and decisions made that will reduce all the negative effects that excessive tourism brings.
Ključne riječi
Prekomjerni turizam
masovni turizam
stanovništvo
turisti
lokalno stanovništvo
nezadovoljstvo
broj noćenja
broj boravaka
sezonalnost
prihvatni kapacitet
Ključne riječi (engleski)
Excessive tourism
mass tourism
population
tourists
local population
dissatisfaction
number of nights
number of stays
seasonality
Acceptance capacity
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:228:371981
Studijski program Naziv: Menadžment trgovine i turizma Vrsta studija: stručni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: stručni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ekonomije (bacc. oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2021-10-22 12:14:14