Naslov INOVATIVNOST KAO TEMELJ STVARANJA KONKURENTSKE PREDNOSTI PODUZEĆA FERRERO
Naslov (engleski) INNOVATION AS A BASIS FOR CREATING THE COMPETITIVE ADVANTAGE OF THE FERRERO COMPANY
Autor Jure Rakela
Mentor Antonija Roje (mentor)
Član povjerenstva Katarina Blažević Miše (član povjerenstva)
Član povjerenstva Slađana Brajević (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Splitu (Sveučilišni odjel za stručne studije) (Odsjek za menadžment, trgovinu i turizam) Split
Datum i država obrane 2022-09-26, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija
Sažetak U ovom završnom radu obradila se tema „Inovativnost kao temelj stvaranja konkurentske prednosti poduzeća Ferrero“. Ferrero je globalno poznato poduzeće koje se bavi proizvodnjom i prodajom različitih slatkiša. Uspjeh poduzeća ostvaren je unutar tri generacije čiji početci sežu od 1923. godine pa sve do danas kad je poduzeće Ferrero postalo tržišni lider koje posluje u više od 170 zemalja diljem svijeta i zapošljava preko 40.000 ljudi. S ciljem da dobijemo uvid kako je poduzeće postalo tržišni lider definiralo se interno i eksterno okruženje poduzeća i alati analize okruženja (strateško usmjerenje poduzeća odnosno vizija, misija i ciljevi, SWOT analiza, sustav uravnoteženih ciljeva (BSC), PEST analiza, Porterov model pet konkurentskih snaga i BCG matrica) koji su se analizirali na primjerima iz prakse. U radu se spominje dugogodišnja povijest poduzeća Ferrero od njegovih početaka pa sve do danas, njegov asortiman te inovacije koje su dovele do novih proizvoda koji su postali globalno poznati brendovi i korištenje digitalnog marketinga. Također, spominje se pojam inovacije i inovacijskog procesa te pojmovi inkrementalne i radikalne inovacije. Kako bi se osigurala originalnost ovog rada proveden je i anketni upitnik koji je pred ispitanike postavio niz pitanja glede inovativnosti i poznatosti poduzeća Ferrero i njegovih proizvoda koji su postali globalni brendovi. Konkurencija na tržištu i inovativnost predstavljaju složene pojmove koji su međusobno povezani iz razloga što je inovativnost vrlo važna po pitanju stvaranja konkurentske prednosti i zauzimanja pozicije tržišnog lidera. Na kraju rada slijedi zaključak u kojem se daje vlastiti kratki rezime obrađene teme na temelju analize alata okruženja poduzeća Ferrero i na temelju podataka dobivenih anketnim upitnikom. U radu su korištene dostupne akademske knjige i stručni članci te relevantni izvori koji su dostupni na internetu. Podaci su prikupljeni metodom istraživanja za stolom i anketnim upitnikom.
Sažetak (engleski) In this master thesis, the topic "Innovation as a basis for creating a competitive advantage of the Ferrero company" was discussed. Ferrero is a globally known company that produces and sells various sweets. The company's success was achieved within three generations whose beginnings date back to 1923 until today when the Ferrero company has become a market leader operating in more than 170 countries around the world and employing over 40,000 people. To gain insight into how the company became a market leader, the company's internal and external environment and environment analysis tools were defined (strategic direction of the company, i.e. vision, mission and goals, SWOT analysis, system of balanced objectives (BSC), PEST analysis, Porter's five competitive model power and BCG matrix) which were analyzed using examples from practice. The paper mentions the long history of the Ferrero company from its beginnings until today, its product range and innovations that led to new products that became globally known brands, and the use of digital marketing. Also, the concept of innovation and innovation process and the concepts of incremental and radical innovation are mentioned. To ensure the originality of this work, a questionnaire was also conducted, which asked respondents a series of questions regarding the innovation and familiarity of the Ferrero company and its products, which have become global brands. Competition in the market and innovation represent complex terms that are interconnected because innovation is very important in terms of creating a competitive advantage and taking the position of the market leader. At the end of the paper, there is a conclusion in which a summary of the discussed topic is given, based on the analysis of the environmental tools of the Ferrero company and based on the data obtained from the survey questionnaire. Available academic books and professional articles and relevant sources available on the Internet were used in the work. The data were collected using the method of research at the table and a survey questionnaire.
Ključne riječi
poduzeće Ferrero
okruženje poduzeća
alati analize okoline poduzeća
inovativnost
strategija inovativnosti
Ključne riječi (engleski)
Ferrero company
business environment
tools for analyzing the company's environment
innovation
innovation strategies
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:228:765301
Studijski program Naziv: Menadžment trgovine i turizma Vrsta studija: stručni Stupanj studija: specijalistički diplomski Akademski / stručni naziv: stručni/a specijalist/ specijalistica ekonomije (struč. spec. oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2022-10-27 13:25:12