Naslov USPOREDBA PROIZVODA KLASIČNIH TURISTIČKIH AGENCIJA I DESTINACIJSKIH MENADŽMENT KOMPANIJA
Naslov (engleski) COMPARISON PRODUCTS OF CLASSIC TOURIST AGENCIES AND DESTINATION MANAGEMENT COMPANIES
Autor Antonija Čeh
Mentor Mijana Matošević Radić (mentor)
Član povjerenstva Ivona Jukić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Anita Krolo - Crvelin (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Splitu (Sveučilišni odjel za stručne studije) (Odsjek za menadžment, trgovinu i turizam) Split
Datum i država obrane 2022-09-26, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija
Sažetak Nositelji razvoja i vrijednosti turističke destinacije su destinacijske menadžment kompanije. Navedene kompanije na turističkom tržištu nude turističke aranžmane koji se temelje na jedinstvenim resursima i atrakcijama turističke destinacije. Suvremeni turisti imaju sve veće zahtjeve - žele naučiti, spoznati nova znanja koja će moći produbiti, znanja koja će ih obogatiti i pridonijeti kvaliteti njihovog života. Suvremene destinacijske menadžment organizacije moraju stvoriti temelje održivog razvoja koji se mora sastojati od pomnog planiranja i infrastrukture, održivog razvoja turističke destinacije, turističkih proizvoda i ulaganja u ljudske resurse, pa sve do kontinuiranog poboljšanja turističkih procesa u destinaciji. Glavna razlika koja je jasno vidljiva između receptivne turističke agencije i destinacijske menadžment kompanije je ta da upravo destinacijska menadžment kompanija ima znatno veće prihode koji proizlaze iz organiziranja složenih oblika turističkih proizvoda, dok s druge strane receptivna turistička agencija ima ulogu djelovanja kao posrednik te da u ponudi ima turističke proizvode koji su jednostavni i koji obuhvaćaju jedan segment. Destinacijska menadžment kompanija je zaslužna za podizanje kvalitete samih turističkih proizvoda u određenoj destinaciji s ciljem izravnog utjecaja na povećanu atraktivnost destinacije, a time i povećanje konkurentnosti na turističkom tržištu. Uspoređujući proizvode klasične turističke agencije i destinacijske menadžment kompanije može se zaključiti da klasična turistička agencija ne nudi proizvode koji ih izdvajaju iz mase, nego nude svojim korisnicima uobičajenu ponudu turističkih aranžmana, u okviru kojih organiziraju prijevoz i smještaj, a aktivnosti i dodatne sadržaje si korisnici moraju organizirati sami ukoliko žele na drugačiji način doživjeti destinaciju. S druge strane destinacijska menadžment kompanija nudi svojim korisnicima bezbroj novih sadržaja i proizvoda, aranžmana koji su obogaćeni raznim dodatnim sadržajima, pri čemu naglašavaju svoju prilagodbu svakom korisniku i njegovim željama te se trude ostaviti jedinstveni i neponovljiv dojam na njih.
Sažetak (engleski) The bearers of the development and value of the tourist destination are destination management companies. These companies in the tourism market provide travel arrangements based on unique resources and attractions of the tourist destination. Today's, modern tourists have increasing demands - they want to learn, learn new knowledge that will be able to deepen, knowledge that will enrich them and contribute to the quality of their lives. Today's modern destination management organizations must create the foundations of sustainable development which must consist of careful planning and infrastructure, sustainable development of the tourist destination, tourist products and investment in human resources, to the continuous improvement of tourist processes in the destination. The main difference between receptive tourist agencies and destination management company is that DMC has significantly higher incomes which arise from organizing compound forms of tourist products, while on the other hand, receptive tourist agencies have the role of acting as an mediator and its offer has simple tourist products which include one segment of consumers. DMC is responsible for raising the quality of the tourist products themselves in a certain destination with the aim of directly influencing the increased attractiveness of the destination and thereby increasing competitiveness on the tourist market. Comparing the products of classic travel agencies and destination management companies, it can be concluded that a classic tourist agency does not offer special, unique products that seperate them from the masses, but instead offer regular tourist arrangements to their customers, within which they organize transportation and accommodation, and the users must organize activities and additional facilities themselves, if they want to experience the destination in a different way. On the other hand, the destination management company offers its users countless new contents and products, arrangements that are enriched with various additional contents, emphasizing their adaptation to each user and his wishes and trying to make a unique and unrepeatable impression on them.
Ključne riječi
turistički proizvod
turistička agencija
destinacijska menadžment kompanija
Ključne riječi (engleski)
tourism product
travel agency
destination management company
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:228:532735
Studijski program Naziv: Menadžment trgovine i turizma Vrsta studija: stručni Stupanj studija: specijalistički diplomski Akademski / stručni naziv: stručni/a specijalist/ specijalistica ekonomije (struč. spec. oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2022-10-27 13:51:24