Naslov RONILAČKI TURIZAM U PONUDI TURISTIČKIH AGENCIJA
Naslov (engleski) DIVING TOURISM OFFERED BY TRAVEL AGENCIES
Autor Matea Gazibara
Mentor Mijana Matošević Radić (mentor)
Član povjerenstva Ivona Jukić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Anita Krolo - Crvelin (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Splitu (Sveučilišni odjel za stručne studije) (Odsjek za menadžment, trgovinu i turizam) Split
Datum i država obrane 2023-10-10, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija
Sažetak Cilj rada je teorijski obrazložiti i na praktičnom primjeru prikazati mogućnost uključivanja proizvoda ronilačkog turizma u ponudu turističkih agencija. Ronilački turizam je vrsta selektivnog oblika turizma koji se svrstava u pustolovni turizma. Ronilački turizam posljednjih godina bilježi značajan rast kako na svjetskoj razini tako i u Republici Hrvatskoj. Republika Hrvatska, a posebno Splitsko-dalmatinska županija imaju veliki potencijal za razvoj ronilačkog turizma, budući da obiluju vrlo atraktivnim prirodnim lokacijama za ronjenje, a iznimno atraktivni ronilački lokaliteti odnose se na podvodnu baštinu. Uslugu turističkog ronjenja (najam opreme, organizacija zarona i ronilačkih tečajeva) pružaju ronilački centri. U Splitsko-dalmatinskoj županiji posluje niz ronilačkih centara koji pružaju usluge prema najvišim svjetskim sigurnosnim standardima. S druge pak strane, turističke agencije, kao organizatori putovanja kreiraju vlastite proizvode, turističke aranžmane kao kombinaciju više pojedinačnih turističkih usluga i proizvoda. Povezivanje ronilačkih centara sa turističkim agencijama omogućava pro fesionalizaciju proizvoda ronilačkog turizma i otvara mogućnost stvaranja proizvoda više dodane vrijednosti koji značajno obogaćuje ponudu turističke destinacije i pozitivno doprinosi sveukupnom razvoju turizma. Iako Republika Hrvatska ispunjava i prirodne i infrastrukturne preduvjete za razvoj ronilačkog turizma, njegov puni potencijal nije u cijelosti iskorišten. Ciljane marketinške strategije s konkretnim promotivnim aktivnostima mogu doprinijeti daljnjem razvoju ronilačkog turizma u Republici Hrvatskoj.
Sažetak (engleski) The aim of the paper is to explain theoretically and show on a practical example the possibility of including diving tourism products in the offer of travel agencies. Diving tourism is a type of selective form of tourism that is classified as adventure tourism. Diving tourism has seen significant growth in recent years, both at the world level and in the Republic of Croatia. The Republic of Croatia, and especially the Split-Dalmatia County, have great potential for the development of diving tourism, since they are abundant with very attractive natural locations for diving, and extremely attractive diving sites refer to underwater heritage. Tourist diving services are provided by diving centers. There are a number of diving centers operating in Split -Dalmatia County that provide tourist diving services (equipment rental, organization of dives and diving courses) according to the highest world safety standards. On the other hand, travel agencies, as travel organizers, create their own products, travel arrangements as a combination of several individual travel services and products. Connecting d iving centers with travel agencies enables the professionalization of diving tourism products and opens up the possibility of creating products with more added value that significantly enriches the offer of a tourist destination and positively contributes to the overall development of tourism. Although the Republic of Croatia meets both the natural and infrastructural preconditions for the development of diving tourism, its full potential has not been fully utilized. Targeted marketing strategies with specific promotional activities can contribute to the further development of diving tourism in the Republic of Croatia.
Ključne riječi
turizam
ronilački turizam
turistička agencija
turistički aranžman
Splitskodalmatinska županija
Ključne riječi (engleski)
tourism
diving tourism
tourist agency
package tour
Split -Dalmatia County
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:228:417620
Studijski program Naziv: Menadžment trgovine i turizma Vrsta studija: stručni Stupanj studija: prijediplomski Akademski / stručni naziv: prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ekonomije (bacc. oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2023-11-17 11:14:45