Naslov OBITELJSKO PODUZETNIŠTVO U REPUBLICI HRVATSKOJ
Naslov (engleski) FAMILY BUSINESSES IN THE REPUBLIC OF CROATIA
Autor Julija Sabljić
Mentor Slađana Brajević (mentor)
Član povjerenstva Mario Dadić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Antonija Roje (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Splitu (Sveučilišni odjel za stručne studije) (Odsjek za menadžment, trgovinu i turizam) Split
Datum i država obrane 2023-12-22, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija
Sažetak Obiteljska poduzeća jedna su od najzastupljenijih vrsta poduzeća, a o tome govore i brojke svjetske ekonomije, ono što je posebno kod njih jest to što obitelj zajedničkim snagama zarađuje svoja primanja. Kako bi se neki poslovni pothvat smatrao obiteljskim potrebno je da u njemu sudjeluju do dva člana obitelji koji su sastavni dio upravljačkog tima. Svakako, postoji mogućnost da vlasnici nisu članovi obitelji, ali u tom slučaju uvijek članovi obitelji ipak budu uključeni u nekom određenom svojstvu. Kada se razmatra pojam obiteljskog poduzetništva u Republici Hrvatskoj možemo zaključiti da nije točno definirano, pa se samim time onemogućuje realno praćenje njegovog rasta jer se ne vidi neka određena razlika između obiteljskog poduzetništva i nekog drugog oblika ekonomskog djelovanja. Pretpostavlja se da 50% zaposlenih u Hrvatskoj radi u obiteljskim poduzećima, da su većina mikro i malih poduzeća u Hrvatskoj obiteljska, te da su u vlasništvu prve generacije poduzetnika koja u isto vrijeme i upravlja poduzećem. Istraživanje koje je sastavni dio ovoga rada provedeno je nad obiteljskim poduzećem Enjoy usluge prijevoza i turizma d.o.o., u kojem je prikazan njihov rast i opstanak u periodu od pet godina. Na kraju je provedeno i anketno istraživanje s ciljem analize želje u potreba tržišta, odnosno krajnjih potrošača u odnosu na usluge koje pruža navedeno obiteljsko poduzeće.
Sažetak (engleski) Family businesses are one of the most represented types of businesses, and the figures of the world economy speak of this, what is special about them is that the family earns its income through joint efforts. In order for a business venture to be considered family, it is necessary that up to two family members participate in it, who are an integral part of the management team. Certainly, there is a possibility that the owners are not family members, but in that case, family members are always involved in some specific capacity. When considering the concept of family entrepreneurship in the Republic of Croatia, we can conclude that it is not precisely defined, thus making it impossible to realistically monitor its growth because there is no definite difference between family entrepreneurship and some other form of economic activity. It is assumed that 50% of employees in Croatia work in family businesses, that most micro and small businesses in Croatia are family-owned, and that they are owned by first-generation entrepreneurs who at the same time manage the company. The research that is an integral part of this paper was carried out on the family company Enjoy usluge povezi i turizma d.o.o., which showed their growth and survival over a period of five years. Finally, a survey was conducted with the aim of analyzing the wishes and needs of the market, i.e. end consumers, in relation to the services provided by the mentioned family business.
Ključne riječi
obitelj
obiteljsko poduzeće
poduzetništvo
poduzetnik
Ključne riječi (engleski)
family
family business
entrepreneurship
enterpreneur
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:228:983373
Studijski program Naziv: Menadžment trgovine i turizma Vrsta studija: stručni Stupanj studija: prijediplomski Akademski / stručni naziv: prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ekonomije (bacc. oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2023-12-22 12:41:35