Naslov PRODAJA I DISTRIBUCIJA NA PRIMJERU LIDL HRVATSKA
Naslov (engleski) SALES AND DISTRIBUTION - LIDL CROATIA
Autor Toni Petrić
Mentor Mario Dadić (mentor)
Član povjerenstva Slađana Brajević (član povjerenstva)
Član povjerenstva Ivana Plazibat (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Splitu (Sveučilišni odjel za stručne studije) (Odsjek za menadžment, trgovinu i turizam) Split
Datum i država obrane 2024-07-11, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija
Sažetak Prodaja predstavlja proces u kojem dolazi do razmjene dobara između kupca i prodavača. Glavni zadatak prodaje je taj da bude okrenuta tržištu, odnosno proizvođač mora mariti za potrebe i želje kupca kao krajnjeg potrošača. Proces prodaje obuhvaća mnoge faktore, a posebno se može izdvojiti proces istraživanja tržišta jer upravo on predstavlja ključ uspješne prodaje, a u konačnici i opstanka poslovanja. Također, jako važne stavke prodaje su i naplata robe, komunikacija s kupcima, te plasman određenog proizvoda za koji se očekuje povratna informacija kupaca. Distribucija predstavlja proces u kojem dolazi do razmjene određene robe ili usluge od mjesta proizvodnje do mjesta potrošnje, uz minimalizaciju troškova. Općenito gledano distribucija obuhvaća sve radnje koje su povezane s kretnjom proizvoda od proizvođača do krajnjeg potrošača. Cilj distribucije je da omogući proizvode i usluge, u količini i asortimanu koji krajnji kupci očekuju. Kada promatramo proces distribucije može se reći kako fizička distribucija predstavlja proces skladištenja, rukovanja i čuvanja robe, dok kanali distribucije predstavljaju puteve kojima roba ide od proizvođača do kupca. Ukoliko se radi o posrednoj distribuciji smatra se da između proizvođača i kupca posreduje treća osoba, što nije slučaj kod neposredne distribucije iz razloga što tu dolazi do direktnog kontakta kupac -prodavač.
Sažetak (engleski) Selling is a process in which goods are exchanged between a buyer and a seller. The main task of sales is to be oriented towards the market, that is, the producer must care about the needs and wishes of the customer as the end consumer. The sales process includes many factors, and the market research process can be singled out in particular, because it is precisely this that represents the key to successful sales, and ultimately the survival of the business. Also very important sales items are the collection of goods, communication with customers and the placement of a specific product for which customer feedback is expected. Distribution represents a process in which certain goods or services are exchanged from the place of production to the place of consumption, with as little costs as possible. In general, distribution includes all actions related to the movement of products to the final consumer. The main task of distribution is to provide products and services, in the quantity and assortment that end customers expect. When we look at the distribution process, it can be said that physical distribution represents the process of storing, handling and keeping goods, while distribution channels represent the paths through which goods go from the producer to the customer. As far as indirect distribution is concerned, it is considered that a third person mediates between the producer and the buyer, which is not the case with direct distribution because there is direct contact between the buyer and the seller.
Ključne riječi
kupac
proizvođač
prodavač
prodaja
distribucija
Ključne riječi (engleski)
buyer
producer
seller
sale
distribution
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:228:857377
Studijski program Naziv: Menadžment trgovine i turizma Vrsta studija: stručni Stupanj studija: prijediplomski Akademski / stručni naziv: prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ekonomije (bacc. oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2024-08-23 12:31:24