Naslov Znanja, stavovi i iskustva majki o dojenju
Naslov (engleski) MATERNAL KNOWLEDGE, OPINIONS AND EXPERIENCES ABOUT BREASTFEEDING
Autor Sara Benzon
Mentor Rahela Orlandini (mentor)
Član povjerenstva Ante Buljubašić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Diana Aranza (član povjerenstva)
Član povjerenstva Rahela Orlandini (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Splitu (Sveučilišni odjel zdravstvenih studija) (Katedra za sestrinstvo) Split
Datum i država obrane 2022-07-26, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana BIOMEDICINA I ZDRAVSTVO Kliničke medicinske znanosti Sestrinstvo
Sažetak Uvod: Dojenje je fiziološki način hranjenja djeteta. Unatoč tome, stopa dojenja je mala.
Cilj: Glavni cilj ovog istraživanja je ispitati stavove, znanja i iskustva majki o dojenju.
Ispitanici i metode: U istraživanju su sudjelovale žene od 18 do 45 godina koje su rodile od početka 2020. godine. Istraživanju su pristupile 154 žene. Upitnik je napravljen pomoću Google obrasca. Korištena je metoda uzorkovanja snježne lopte. Upitnik se sastoji od 4 dijela: Sociodemografski podatci, Specijalna pitanja o dojenju, Tvrdnje i mitovi o dojenju, MBFES. Analiza je rađena u statističkom software-u SPSS 24, a rezultati su interpretirani na razini značajnosti p<0,05.
Rezultati: Majke s većim znanjem o dojenju dulje doje. Kao najveću potporu, majke navode supruga ili nikoga/samu sebe. Najveći broj majki posjeduje prosječno znanje o dojenju. Velik broj majki ne pohađa trudničke tečajeve – njih 83,7%. Majke najboljeg znanja o dojenju više od drugih majki brinu o dobitku na tjelesnoj masi dojenčeta. Majke slabijeg znanja o dojenju više od drugih majki smatraju da im dojenčad nije bila zainteresirana za dojenje i da se nije mogla opuštati za vrijeme dojenja.
Zaključci: Ne možemo jednoznačno zaključiti da su majke boljeg znanja o dojenju zadovoljnije njime.
Sažetak (engleski) Introduction: Breastfeeding is a physiological way of feeding a child. Despite this, the rate of breastfeeding is low.
Aim: The main goal of this research is to examine the attitudes, knowledge and experiences of mothers about breastfeeding.
Examinees and methods: Women aged 18 to 45 who gave birth since the beginning of 2020 participated in the research. 154 women participated in the research. The questionnaire was created using a Google form. The snowball sampling method was used. The questionnaire consists of 4 parts: Socio-demographic data, Special questions about breastfeeding, Claims and myths about breastfeeding, MBFES. The analysis was done in the statistical software SPSS 24, and the results were interpreted at the significance level of p<0.05.
Results: Mothers with more knowledge about breastfeeding breastfeed longer. As the greatest support, mothers cite their husbands or no one/themselves. Most mothers have average knowledge about breastfeeding. A large number of mothers do not attend pregnancy courses - 83.7% of them. Mothers of the best knowledge of breastfeeding more than other mothers worry about the gain on the body weight of the infant. Mothers with poor knowledge about breastfeeding believe more than other mothers that their infants were not interested in breastfeeding and that they could not relax during breastfeeding.
Conclusions: We cannot unequivocally conclude that mothers with better knowledge about breastfeeding are more satisfied with it.
Ključne riječi
dojenje
stavovi
znanje
iskustva
Ključne riječi (engleski)
breastfeeding
knowledge
attitudes
experiences
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:176:989556
Studijski program Naziv: Sestrinstvo Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) sestrinstva (univ.bacc.med.techn.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2022-07-26 09:00:55