Naslov Grupni rad kao poticaj na učenje u visokoškolskoj nastavi: iskustva studenata zdravstvenih studija
Naslov (engleski) GROUP WORK AS AN INCENTIVE FOR LEARNING STUDENTS' EXPERIENCES IN HEALTH STUDIES
Autor Marijana Gajić
Mentor Tonća Jukić (mentor)
Član povjerenstva Rahela Orlandini (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Tatjana Matijaš (član povjerenstva)
Član povjerenstva Tonća Jukić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Splitu (Sveučilišni odjel zdravstvenih studija) Split
Datum i država obrane 2018-10-10, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana BIOMEDICINA I ZDRAVSTVO Kliničke medicinske znanosti
Sažetak Cilj: Ovo istraživanje je imalo dva cilja. Spoznajni cilj bio je ustvrditi iskustva (prednosti, nedostatke, dobrobiti i ograničenja) grupnoga rada u visokoškolskoj nastavi zdravstvenih studija. Pragmatični cilj istraživanja bio je na temelju iskustava i mišljenja studenata diplomskih zdravstvenih studija, ponuditi smjernice kako grupni rad može biti poticaj na učenje u visokoškolskoj nastavi.
Metode: Istraživanje se sastojalo od triju fokus grupa u kojima je sudjelovalo ukupno 23 studenata/-ica druge godine diplomskih studija Odjela zdravstvenih studija Sveučilišta u Splitu. Diskusija je tekla prema unaprijed pripremljenom Vodiču za fokus grupe u trajanju po cca 45 minuta za svaku grupu sudionika. Vodič je sadržavao pet skupina pitanja koje su se odnosile na: znanje o grupnom radu, osobni doprinos radu u grupi, sposobnost zadržavanja koncentracije i znanja stečenih frontalnim radom u odnosu na grupni rad.
Rezultati: Kao najveće prednosti grupnom radu i suradničkom učenju studenti su naveli zanimljivost, visoki stupanj samoaktivnosti i kreativnosti u rješavanju zadatka, pojačanu i poboljšanu komunikaciju i odgovornost u zajedničkom radu prema postizanju zadanog cilja te pojačano samopouzdanje. Isto tako su naveli najveće kritike frontalnom radu u vidu nedostatnog uključivanja studenata te suhoparnog i monotonog izlaganja nastavnika popraćeno velikim prezentacijama. U smjernicama i preporukama za organizaciju dobrog grupnog rada istakli su važnost multimetodičkog pristupa i učestalijeg poticanja studenata na aktivnost.
Zaključci: U suvremenoj visokoškolskoj nastavi prevladavaju kompetencijski i kurikulski pristup u kojima se cilju usmjereno planira odgojno-obrazovni proces uvažavajući pritom pojedinčeve interese, sposobnosti i mogućnosti. Jedan od načina na koje studenti mogu biti aktivni sudionici u odgojno-obrazovnom procesu jest i organizacija rada u grupi te suradničkog učenja u visokome školstvu. U ovom istraživanju su utvrđene višestruke prednosti ostvarivanja suradničkog učenja kao i smjernice za njegovu bolju i češću primjenu.
Sažetak (engleski) Introduction and Aim: This research had two goals. The cognitive goal of the conducted research was to affirm the experiences (advantages, disadvantages, benefits and limitations) of working in groups in higher education teaching of health studies. The pragmatic goal of the research was to offer guidelines on how working in groups can be a learning motivation in higher education teaching based on the experiences and opinions of diploma stage students of health studies.
Material and methods: The research was comprised of three focus groups with a total of 23 second-year students of the diploma stage studies of the University of Split Health Studies Department. The discussion was held upon a previously prepared Guide for focus groups with a duration of approx. 45 minutes per group. The Guide contained five sets of questions on the subjects of: knowledge on working in groups, personal contribution in group work, ability to maintain concentration, and knowledge acquired by frontal work in relation to working in groups.
Results: As the largest advantages of working in groups and collaborative learning, students stated the level of interest, a high level of self-activity and creativity in solving a task, increased and improved communication and responsibility in collaborative work towards reaching a set goal, and increased self-confidence. They have also criticized frontal work for inadequate inclusion of students, as well as the teachers’ dull and monotonous way of teaching accompanied with large presentations. They stressed the importance of a multi-method approach and a more frequent encouragement of student activity as guidelines and recommendations for organization of a good group work.
Conclusion: Modern higher education teaching is dominated by competence-based and curricular approaches, in which the educational process is planned towards its goals while acknowledging the interests, abilities and opportunities of the individual. One of the ways in which students can actively contribute to the educational process is organizing working in groups and collaborative learning in higher education. In this research, multiple advantages of collaborative learning, as well as guidelines for its improved and more frequent application have been established.
Ključne riječi
grupni rad
učenje
poticaj (ključne riječi unio urednik)
Ključne riječi (engleski)
group work
learning
incentive (ključne riječi unio urednik)
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:176:479000
Studijski program Naziv: Sestrinstvo Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra sestrinstva (mag.med.techn.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2020-05-27 09:24:57