Naslov Stavovi pacijenata prema sestrinskom obrazovanju: presječna studija upitnikom
Naslov (engleski) PATIENTS OPINIONS ABOUT NURSE EDUCATION: A QUESTIONNAIRE STUDY
Autor Josipa Kapitanović
Mentor Ana Marušić (mentor)
Član povjerenstva Rahela Orlandini (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Ana Jerončić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Ana Marušić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Splitu (Sveučilišni odjel zdravstvenih studija) Split
Datum i država obrane 2018-09-25, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana BIOMEDICINA I ZDRAVSTVO Kliničke medicinske znanosti
Sažetak Cilj: Primarni cilj ovog istraživanja je ispitati stavove pacijenata o sestrinskom obrazovanju. Specifični cilj ovog istraživanja je izraditi validirani upitnik kao instrument kojim će se ispitati stavovi pacijenata o sestrinskom obrazovanju.
Metode: Ova presječna studija provela se u Domu zdravlja Lučac u periodu od12. Do 20. veljače 2018. godine. Ispitanici su bili pacijenti koji su čekali na pregled kod liječnika obiteljske medicine, te ih je do kraja istraživanja 102 ispunilo anonimnu anketusamoiskaza. Upitnik je prvotno imao 103 čestice, nakon obrade je zadržao 67 čestica.Konačno je obrađeno 16 čestica. Kako bi se utvrdila faktorska struktura upitnika, korišten je postupak faktorske analize sa Oblimin rotacijom. Pouzdanost je izražena Cronbach alfa koeficijentom pouzdanosti sa 95% rasponom pouzdanosti. Čestice u upitniku su prikazane s pripadajućim aritmetičkim sredinama sa 95% rasponom pouzdanosti. Demografske karakteristike su izražene kao frekvencije s postotcima. Kolmogorov- Smirnov test za testiranje normalnosti distribucije je pokazao kako distribucije rezultata u različitim grupama sudionika nisu normalne, te je stoga u testiranju usporedbi između grupa, korišten smo Mann Whitney test za usporedbu između dvije grupe i Kruskal Wallis test za usporedbu više grupa.
Rezultati: Istraživanje je pokazalo da ispitanici imaju pozitivan stav o obrazovanju medicinskih sestara. U odnosu na dob i razinu obrazovanja ispitanika nisu nađene razlike, dok se u odnosu na spol pokazalo da ženske ispitanice imaju nešto pozitivniji stav od muških ispitanika.Također, uočena je povezanost boljeg poznavanja djelokruga rada medicinskih sestara i pozitvnijeg stava o njihovom obrazovanju.
Zaključak: Pretragom strane literature koja obiluje pozitivnim primjerima benefita koje nosi sestrinsko obrazovanje, te rezultatom dobivenim ovim istraživanjem imamo razlog za pozitivan stav o visokom obrazovanju medicinskih sestara i uvođenju promjena. Istraživanje je pokazalo spremnost na prihvaćanje promjena u zdravstvenom sustavu, koje nose nove sestrinske kompetencije i proširenje djelokruga rada, koje su neminovne u skoroj budućnosti,a vode optimalizaciji i rasterećenosti zdravstvenog sutava.
Sažetak (engleski) Objective: The primary objective of this study was to examine the attitudes of patients on nursing education. The specific objective of this research is to develop validated questionnaire as an instrument that will examine the attitudes of patients on nursing education.
Methods: This cross-sectional study conducted in the Health institution Lučac from 12 to 20 February 2018. The subjects were patients who were waiting for an examination at a family medicine practitioner, anduntil the end of study 102 of them filled out an anonymous questionnaire self-report. Questionnaire originally had 103 particles, after processing, retained 67 particels, finally are processed 16 particles. How to determine the factor structure of the questionnaire, was used the process of factor analysis with Oblimin rotation. Reliability is expressed by the Cronbach alpha reliability coefficient with 95% confidence rangeThe particles in the questionnaire are shown with the corresponding arithmetic environments with a 95% confidence range. Demographic characteristics were expressed as the percentage frequencyThe Kolmogorov-Smirnov test for the normality of distribution, showed that the distribution of results in different groups of participants was not normal and therefore in the comparison comparison between the groups, we used the Mann Whitney test for comparison between the two groups and the Kruskal Wallis test for comparison of multiple groups.
Results: Research has shown that respondents have a positive attitude towards the education of nurses. In relation to age and level of education of the respondents were found differences, while in relation to gender revealed that female respondents have a slightly more positive attitude than males. There was also a connection between better knowledge of the scope of work of nurses and a more positive attitude towards their education.
Conclusion: A search by the literature abounds with examples of positive benefits which carries a nursing education, and the results obtained in this study we have reason for a positive attitude on higher education of nurses and the introduction of changes. Research has shown willingness to accept changes in the health system, bearing the new nursing competencies and expanding the scope of work, which are inevitable in the near future, and lead optimization and disburdenment health system.
Ključne riječi
stavovi pacijenata
sestrinsko obrazovanje
Kolmogorov- Smirnov test (ključne riječi unio urednik)
Ključne riječi (engleski)
patient attitudes
nursing education
Kolmogorov-Smirnov test (ključne riječi unio urednik)
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:176:572019
Studijski program Naziv: Sestrinstvo Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra sestrinstva (mag.med.techn.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2020-05-29 10:43:02