Naslov Edukacijski značaj medicinske sestre kod osoba treće životne dobi
Naslov (engleski) THE EDUCATIONAL IMPORTANCE OF THE NURSE IN THE ELDERLY
Autor Karla Goleš
Mentor Iris Jerončić Tomić (mentor)
Član povjerenstva Mario Marendić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Mario Podrug (član povjerenstva)
Član povjerenstva Iris Jerončić Tomić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Splitu (Sveučilišni odjel zdravstvenih studija) Split
Datum i država obrane 2020-07-22, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana BIOMEDICINA I ZDRAVSTVO Kliničke medicinske znanosti
Sažetak U cijelom svijetu dolazi do povećanja broja starijih osoba zahvaljujući napretku medicine. Do 2050. godine očekuje povećanje broja stanovnika starijih od 60 godina i više za 900 milijuna u odnosu na 2015. godinu. Najveći udio starijeg stanovništva u EU imaju: Malta, Finska, Češka i Nizozemska. Zbog stalnog porasta starijih ljudi, neophodno je pružanje kvalitetne zdravstvene skrbi i zaštite jer ova skupina korisnika imaju veću zdravstvenu potrebu.
Djelatnost medicinske sestre u zdravstvenoj njezi starijih osoba iziskuje poseban pristup u zadovoljavanju potreba i u rješavanju problema treće dobi. Jedna od najvažnijih uloga medicinskih sestara danas je obrazovanje bolesnika. Kvalificirane medicinske sestre od posebne su važnosti za zdravstvene sustave u cijelom svijetu, a medicinske sestre edukatori su pokretačka snaga obuke kvalificiranih medicinskih sestara.
Medicinske sestre edukatori podučavaju druge medicinske sestre, pomažu u planiranju zdravstvene skrbi, podučavaju bolesnike i dr. Sestre imaju važnu ulogu u prevenciji i upravljanju bolestima jer su obično prva i najkonzistentnija točka kontakta te u najpovoljnijoj poziciji za prikupljanje informacija o bolesniku, obitelji, dosadašnjem načinu života te o socijalnim, kulturalnim i ekonomskim čimbenicima važnim za planiranje daljnje skrbi.
Edukacija oboljelog mora biti sveobuhvatna i lako razumljiva jer procesom starenja opada brzina intelektualnog rada, ali ne i sposobnost, što znači da osobe starije dobi mogu djelotvorno učiti, ali im je za to potrebno više vremena. Neke od učinkovitih metoda podučavanja su intervju, savjetovanje, davanje uputa i demonstracija. U svim metodama podučavanja važno je dati mogućnost korisniku usluge za razgovor kako bismo mu omogućili iznošenje vlastitog mišljenje te viđenje problema.
Važno je istaknuti kako bolesnici moraju preuzeti proaktivnu ulogu u vlastitoj zdravstvenoj skrbi, odnosno trebaju razumjeti svoje zdravstveno stanje i raditi na stabilizaciji, sprečavanju ili minimiziranju komplikacija kroničnih bolesti.
Sažetak (engleski) There is an increase in the number of older people all over the world thanks to advances in medicine. By 2050, it expects an increase in the number of residents over the age of 60 and more by 900 million compared to 2015. Malta, Finland, the Czech Republic and the Netherlands have the largest share of the elderly population in the EU. Due to the constant growth of older people, it is necessary to provide quality health care and protection because this group of users have a greater health need.
The activity of a nurse in the health care of the elderly requires a special approach in meeting the needs and in solving the problems of the elderly. One of the most important roles of nurses today is patient education. Qualified nurses are of particular importance to health systems around the world, and educator nurses are the driving force behind the training of qualified nurses.
Nurse educators teach other nurses, help plan health care, teach patients, and more. Nurses play an important role in disease prevention and management because they are usually the first and most consistent point of contact and in the most post-war position to gather information about the patient, family, lifestyle and social, cultural and economic factors important for further care planning.
The education of the patient must be comprehensive and easy to understand because the aging process decreases the speed of intellectual work, but not ability, which means that older people can learn effectively, but they need more time. Some of the effective teaching methods are interviewing, counseling, giving instructions and demonstrations. In all teaching methods, it is important to give the user the opportunity to talk in order to enable him to express his own opinion and see the problem.
It is important to emphasize that patients must take a proactive role in their own health care, ie they should understand their health condition and work on stabilizing, preventing or minimizing the complications of chronic diseases.
Ključne riječi
edukacija
kronični bolesnici
medicinska sestra edukator
starije stanovništvo
Ključne riječi (engleski)
education
elderly population
nurse educator
patients with chronic disease
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:176:041642
Studijski program Naziv: Sestrinstvo Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) sestrinstva (univ.bacc.med.techn.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2021-02-03 10:52:32