Naslov Zaštitne mjere pri radu na ro-ro brodu
Naslov (engleski) Protective measures when working on ro-ro ship
Autor Vedran Zubalj
Mentor Mirano Hess (mentor)
Član povjerenstva Renato Ivče (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Željko Sesar (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Rijeci Pomorski fakultet (Zavod za nautičke znanosti) Rijeka
Datum i država obrane 2023-09-21, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana TEHNIČKE ZNANOSTI Tehnologija prometa i transport Pomorski i riječni promet
Sažetak Razvojem integralnog transporta odnosno uspostavom paletizacije i kontejerizacije javlja se istovremeni razvoj multimodalnog transporta. Ovu novu tehnologiju transporta u pomorstvu obilježavaju RO-RO brodovi. Za realizaciju nisu potrebna velika ulaganja u mehanizaciju niti u terminale. Prijenosom tereta na kotačima, RO-RO brodovi čine nastavak kopnenih robnih puteva preko mora omogućavajući transport robe od proizvođača do potrošača. Na samom početku RO-RO brodovi bili su konstruirani za kraće rute, no kasnije su se opravdali i na dužim relacijama. Kombinirani RO-RO brodovi uz teret na kotačima prevoze djelomično i kontejnere u skladištima te na palubi uz mogućnost horizontalne (RO-RO) i vertikalne (LO-LO) manipulacije. Strukturu RO-RO brodova obilježava veličina te dizajn brodskih rampi shodno čemu se nameće i visoka cijena gradnje ovih brodova. Pri eksploataciji broda, rampe se koriste rijetko, što nameće potrebu ugradnje manjih i jeftinijih rampi, a sve više sredstva investira se u Link spanove na lučkim terminalima gdje se oprema koristi efikasnije.. Shodno nezgodama koje su se događale, u budućnosti će se trebati donijeti strože propise u gradnji ovih brodova. To se najviše odnosi na stabilnost broda u oštećenom stanju, na sustav pregrađivanja nepropusnim pregradama te na sprečavanje naplavljivanja. Također, Međunarodna pomorska organizacija (IMO) usvojila je u tu svrhu niz amandmana na Međunarodnu konvenciju o zaštiti života na moru (SOLAS).
Sažetak (engleski) The development of integral transport, i.e. the establishment of palletization and containerization, leads to the simultaneous development of multimodal transport. This new shipping technology is characterized by RO-RO ships. Realization does not require large investments in mechanization or terminals. By transporting cargo on wheels, RO-RO ships form a continuation of land freight routes across the sea, enabling the transport of goods from producers to consumers. At the very beginning, RO-RO ships were designed for shorter routes, but later they justified themselves on longer routes as well. Combined RO-RO ships, in addition to cargo on wheels, partially transport containers in warehouses and on deck with the possibility of horizontal (RO-RO) and vertical (LO-LO) manipulation. The structure of RO-RO ships is characterized by the size and design of the ship's ramps, which imposes the high cost of building these ships. When operating a ship, ramps are rarely used, which necessitates the installation of smaller and cheaper ramps, and more and more funds are invested in Link spans at port terminals where the equipment is used more efficiently. According to the accidents that have occurred, in the future it will be necessary to stricter regulations in the construction of these ships. This mainly refers to the stability of the ship in a damaged state, to the system of partitioning with impermeable partitions and to the prevention of flooding. Also, the International Maritime Organization (IMO) adopted a series of amendments to the International Convention for the Safety of Life at Sea (SOLAS) for this purpose.
Ključne riječi
Međunarodna konvencija o zaštiti života na moru
multimodalni transport
nezgoda
struktura RO-RO broda
teret na kotačima
Ključne riječi (engleski)
: International Convention on the Protection of Life at Sea
multimodal transport
accident
RO-RO ship structure
load on wheels
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:187:303816
Studijski program Naziv: Nautika i tehnologija pomorskog prometa Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/ prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) inženjer/inženjerka nautike (univ. bacc. ing. naut.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2023-09-14 14:07:17