Naslov Sjeverenojadranski prometni pravac kao čvorište globalnih transportnih tokova
Naslov (engleski) The North Adadriatic traffic direction as a hub of global transport flows
Autor Martina Bokulić
Mentor Siniša Vilke (mentor)
Član povjerenstva Dražen Žgaljić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Mladen Jardas (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Rijeci Pomorski fakultet (Zavod za logistiku i menadžment u pomorstvu i prometu) Rijeka
Datum i država obrane 2023-10-04, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana TEHNIČKE ZNANOSTI Tehnologija prometa i transport Pomorski i riječni promet
Sažetak Lučki sustavi i luke imaju ključnu ulogu u povezivanju različitih prometnica i omogućuju globalnu trgovinu. U današnjem svijetu, uspješno poslovanje na području transporta zahtijeva visoku razinu učinkovitosti u izgradnji infrastrukture i organizaciji logističkih procesa. Razvoj lučkih sustava zahtijeva kontinuirano ulaganje truda i resursa kako bi se prilagodili brzim promjenama i implementirale nove tehnologije s ciljem održavanja konkurentske pozicije na globalnom tržištu. Integracija luka s prometnom infrastrukturom i ključnim prometnim koridorima ključna je za stvaranje visokokvalitetnog i efikasnog lučkog sustava.
Luke su ishodišna i odredišna mjesta za obavljanje djelatnosti na moru i njihova namjena je transport tereta, iskrcaj ili ukrcaj putnika, obnova zaliha za brod i sl. Trgovačke luke se međusobno razlikuju iako obavljaju iste djelatnosti. Kako bi se pojedine luke mogle istaknuti i biti konkurentne na svjetskom tržištu potrebno je slijediti trendove, unaprjeđivati i obnavljati infrastrukturu, pronaći kvalitetnu radnu snagu i omogućiti dobru radnu okolinu.
Ključna središta za kretanje robe i prometnih ruta su luke, koje danas igraju ključnu ulogu u povezivanju svih zemalja svijeta kroz trgovinske aktivnosti. Unutar morskih luka razvijaju se kontejnerski terminali, koji služe kao glavna čvorišta za transport većeg dijela svjetske robe.
Sjevernojadranski prometni pravac je najkraći i najekonomičniji put koji povezuje Europu s Sredozemljem, omogućujući i plovidbu prema Sueskom kanalu te većini zemalja u Aziji, Africi i Australiji. Ovaj prometni pravac stvara spoj između dva različita ekonomska svijeta: razvijenih zemalja u zapadnoj Europi s razvijenom industrijom i azijsko-afričkih zemalja u razvoju, posebno istaknutih zemalja s velikim gospodarskim potencijalom, kao što su Kina, Južna Koreja i Japan. U ovom radu će se opisati uloga luka Rijeka, Trst i Kopar kao čvorišta transportnih tokova na sjevernojadranskom prometnom pravcu.
Sažetak (engleski) Port systems and ports play a key role in connecting different roads and enabling global trade. In today's world, successful business in the field of transport requires a high level of efficiency in building infrastructure and organizing logistics processes. The development of port systems requires continuous investment of effort and resources in order to adapt to rapid changes and implement new technologies with the aim of maintaining a competitive position in the global market. The integration of ports with transport infrastructure and key transport corridors is essential for creating a high-quality and efficient port system.
Ports are places of origin and destination for carrying out activities at sea and their purpose is to transport cargo, disembark or embark passengers, replenish supplies for the ship, etc. Commercial ports differ from each other even though they perform the same activities. In order for individual ports to stand out and be competitive on the world market, it is necessary to follow trends, improve and renew infrastructure, find quality workforce and provide a good working environment.
Key centers for the movement of goods and transport routes are ports, which today play a key role in connecting all countries of the world through trade activities. Within seaports, container terminals are being developed, which serve as the main hubs for the transportation of most of the world's goods.
The Northern Adriatic traffic route is the shortest and most economical route that connects Europe with the Mediterranean, enabling navigation to the Suez Canal and most countries in Asia, Africa and Australia. This transport route creates a connection between two different economic worlds: developed countries in Western Europe with developed industry and Asian-African developing countries, especially prominent countries with great economic potential, such as China, South Korea and Japan. This paper will describe the role of the ports of Rijeka, Trieste and Kopar as hubs of transport flows on the northern Adriatic traffic route.
Ključne riječi
infrastruktura
kontejnerski terminal
luke
robni tokovi
tržište.
Ključne riječi (engleski)
infrastructure
container terminal
ports
commodity flows
market.
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:187:685594
Studijski program Naziv: Logistika i menadžment u pomorstvu i prometu Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra inženjer/inženjerka logistike i menadžmenta u pomorstvu (mag. ing. logist.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2023-09-26 13:09:16