Naslov Konceptualni model kompetencija studenata Pomorskih elektrotehničkih i informacijskih tehnologija
Naslov (engleski) Conceptual data model for achieing competencies for students of MEIT
Autor Božena Runje
Mentor Anita Gudelj (mentor)
Član povjerenstva Maja Krčum (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Pančo Ristov (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Splitu Pomorski fakultet (Zavod za nautiku) Split
Datum i država obrane 2020-09-18, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana TEHNIČKE ZNANOSTI Tehnologija prometa i transport
Sažetak Završni rad na temu „ Konceptualni model kompetencija studenata pomorskih
elektrotehničkih i informacijskih tehnologija“ bavi se suvremenom problematikom odnosa
ishoda učenja stečenih na studiju i kompetencija potrebnih pri zapošljavanju. Moderno
studiranje obavezuje sveučilišta na osuvremenjivanje kurikuluma koji će omogućiti
studentima stjecanje potrebnih znanja i vještina sukladno razvoju društva i suvremenih
tehnologija. Kurikulum upoznaje studente sa potrebama pojedinog tržišta i
... Više priprema ih za
isto, stoga je važno da se primjenjuje na pravi način. Nemoguće je zaobići potrebu za
stvaranjem univerzalnog standarda kvalifikacija koje će povećati kvalitetu u prepoznatljivost
studija te mobilnost studenata, Visokoškolske ustanove moraju u suradnji s poslodavcima
razviti i publicirati standarde kvalifikacija uz primjenu Hrvatskog kvalifikacijskog okvira.
Da bi se postigla transparentnost, konzistentnost i transformabilnost kvalifikacija, potrebno
je razviti bazu podataka o standardima zanimanja i kvalifikacija koja će biti temelj razvoja
informacijskih sustava za upravljanje, održavanje i razmjenu podataka o kvalifikacijama na
nacionalnoj i internacionalnoj razini.
tržište bi zahtijevalo bazu podataka koja će sadržavati informacije o studentima koji su
izradom profila postali dio međunarodne baze podataka, a takvom bazom podataka mora biti
omogućena usporedba standardiziranih ishoda učenja i kompetencija.
Transparentnost i interoperabilnost podataka o standardima kompetencija od velike
su važnosti za obrazovni sektor i tržište rada. To će pomoći studentima da nakon diplome
potraže posao koji odgovara njihovim kvalifikacijama, da promijene posao prema
kvalifikacijama ili da se presele van države u potrazi za poslom. Također, ovo je rješenje za
ispunjavanje zahtjeva poslodavca.
U cilju bolje prepoznatljivosti i atraktivnosti studij PEIT-a na Pomorskom fakultetu
u Splitu., u radu je predložen i opisani konceptualni model podataka skupa kompetencija i
razvijenih ishodi učenja. Sakrij dio sažetka
Sažetak (engleski) This final thesis, entitled „The conceptual model of competencies of students of
Marine Electrical and Information Technologies“, deals with contemporary issues of the
relationship between learning outcomes and competencies required by labour market.
Modern study obliges universities to modernize the curriculum that will enable students to
acquire top knowledge and skills. The curriculum acquaints students with the needs of each
market and prepares them for it, so it is important
... Više that it is applied in the right way. It is
impossible to circumvent the need to create a universal qualification benchmark that will
increase student mobility, not only while they are part of the higher educational system but
also after they become skilled workers ready to enter the market. Additionally, high
educational institutions have to develop relation with the sector's major employers through
the improving the quality of their educational process by developing qualification standards
and implementation of the Croatian Qualification Framework through upgrading study
curriculums. Such a new market would require a database containing information on students
who have become part of an international database by creating a profile, and such a database
must be able to compare standardized learning outcomes and competencies.
To achieve the transparency and transformability of qualifications, it is necessary to
develop a database which include and store data about occupation standards and
qualifications. This database can be the base step in developing information systems for
managing, sharing and searching data on national and international stage.
The transparency and inteoperability of data about competency standards are of high
importance for both education sector and labour market. This will help graduates to seek
jobs matching their qualifications, to change jobs or to move between countries. Also, this
is the solution to meet employer's demands.
In order to achieve better recognition and attractiveness of study program PEIT at
Faculty of Maritime Studies in Split, in this thesis, it is proposed and described the
conceptual data model of units of competencies and learning outcomes. Sakrij dio sažetka
Ključne riječi
konceptualni model
baza podataka
kompetencija
ishod učenja
kvalifikacija.
Ključne riječi (engleski)
conceptual model
database
competence
learning outcomes
qualification.
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:164:908421
Studijski program Naziv: Pomorske elektrotehničke i informatičke tehnologije Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/ prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) inženjer/inženjerka elektrotehničke i informatičke tehnologije (univ. bacc. ing. el.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2022-02-03 10:35:17