Sažetak (hrvatski) | Reforma visokog obrazovanja na sveučilištima u RH temelji se na prihvaćanju Bolonjske deklaracije, koja kao osnovnu zadaću postavlja stvaranje cjelovitog europskog prostora visokog obrazovanja i istraživanja. Ovaj cilj zahtijeva da sve zemlje potpisnice izrade nacionalni okvir komparabilnih i kompatibilnih kvalifikacija u vlastitim sustavima visokog obrazovanja.
Nova koncepcija Studija medicinske biokemije posebnu važnost daje multidis-ciplinarnom karakteru struke da bi se osigurali temelji za kvalitetnu primjenu znanstvenih spoznaja u kliničkom okruženju. Program je usklađen s preporukama koje su prihvaćene u većini zemalja Europe za rad u medicinsko-biokemijskim laboratorijima, a predviđa jedan petogodišnji ciklus edukacije koji završava titulom magistra medicinske biokemije. Multidisciplinarnost se postiže tako da se kroz studij stječu: temeljna znanja iz prirodnih znanosti, biomedicinska znanja kao što su anatomija, fiziologija, patofiziologija, histologija i citologija, imunologija, mikrobiologija i parazitologija, te stručna medicinsko biokemijska znanja - klinička biokemija, hematologija s koagulacijom, transfu-ziologija, analitička toksikologija, molekularna dijagnostika, racionalna laboratorijska dijagnostika i sl., te znanja i vještine iz komunikacijskih disciplina, laboratorijskog menadžmenta, te informatizacije laboratorijskog sustava. U ukupnom petogodišnjem studiju ima 28 % temeljnih, 12% biomedicinskih, 45% stručnih i 15% izbornih predmeta.
Program predviđa maksimalno povezivanje osnovnih i stručnih predmeta, stručna praksa se provodi već od prve godine. Predmeti su ocijenjeni prema ECTS sustavu tako da student može dio studija obaviti i na nekom drugom sveučilištu. Nastavni plan se izvodi u suradnji s kliničkim bazama Fakulteta, posebno se to odnosi na Stručnu praksu i Integrirani kolegij laboratorijske dijagnostike koji se u cijelosti organizira u kliničkim laboratorijima.
Novi program studija omogućava diplomiranom stručnjaku stjecanje cjelovitog znanja iz medicinske biokemije te stjecanje kompetencija da organizira rad i primjeni suvremene tehnologije u laboratorijsku praksu, da kompetentno interpretira laboratorijske nalaze, čineći ga bitnim članom stručnog medicinskog tima koji zbrinjava bolesnika, ili kompetentnim znanstvenim radnikom. Suvremeno obrazovanje medicinskih biokemičara omogućuje uspješno sudjelovanje u razvoju struke koja se širi prema sveobuhvatnim laboratorijskim znanostima - medicinskoj biokemiji i laboratorijskoj medicini. |
Sažetak (engleski) | The recent reform of the university education in Republic of Croatia is undertaken to attain the main objectives set up by Bologna Declaration on promoting global competitiveness of European Higher Education. The Declaration that was signed by 29 countries is the common commitment to reform the structures of respective higher education system in a convergent way and to produce the national framework of readable and comparable degrees. New concept for the university degree in Medical Biochemistry is particularly emphasising the multidisciplinary character of the profession in order to enable application of scientific knowledge in the medical context. Curriculum is harmonised with the recommendations that are accepted in the majority of European countries, and consists of an integral five years programme leading to the degree of Master in Medical Biochemistry. The multidisciplinary approach is achieved by introducing various disciplines into curriculum: 1. Fundamental natural sciences; 2. Biomedical disciplines (anatomy, physiology, pathophysiology, histology, cytology, immunology, microbiology and parasitology, etc.); 3. Professional medical biochemistry disciplines (clinical biochemistry, haematology, coagulation, clinical immunology, blood banking, analytical toxicology, molecular diagnostics, etc.; and knowledge, competences and skills in communication, laboratory management, automation, and informatization of laboratory system. The relative proportion of the subjects during the five year study is: 28% fundamental natural sciences, 12% of biomedical, 45% professional and 15% elective subjects. The fundamental and professional subjects would be intensively correlated, and training in the hospital laboratory will start already from the first year. The ECTS credits will be assigned to the each subject, and student mobility would be encouraged. There will be great cooperation with the teaching hospitals related to Faculty, in particular for the courses Integral laboratory diagnostics and Professional laboratory practice.
At completion of the new Medical Biochemistry curriculum the graduate would have a through knowledge of all aspects of medical biochemistry science relevant to the discipline, and competences to organize laboratory practice and apply current techniques, to evaluate the diagnostic data and to provide an expert opinion in the medical team, or to pursue a career in the fundamental and applied scientific research. The new concept comprises relevant knowledge in clinical cytology, microbiology, clinical immunology, blood banking, analytical toxicology, molecular diagnostics thus concurring with the current trends in Medical Biochemistry and Laboratory Medicine. |