Naslov Elektroničko nasilje kod studenata
Naslov (engleski) Cyberbullying among college students
Autor Josipa Golubić
Mentor Lucija Vejmelka (mentor)
Član povjerenstva Lucija Vejmelka (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Branka Sladović-Franz (član povjerenstva)
Član povjerenstva Marijana Majdak (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Pravni fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2017-07-03, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Socijalne djelatnosti Teorija socijalnog rada
Sažetak Posljednjih godina razvoj tehnologije i veća dostupnost interneta doveli su do pojave elektroničkog nasilja. Cilj ovog rada bio je utvrditi prevalenciju elektroničkog nasilja kod studenata socijalnog rada, te provjeriti odnos određenih aktivnosti na internetu i ovisnosti o internetu sa elektroničkim nasiljem. U istraživanju je sudjelovalo 126 studenata socijalnog rada u Zagrebu. U svrhu prikupljanja podataka korištena je web anketa. Anketa se sastoji od standardiziranih mjernih instrumenata: Test ovisnosti o internetu (Young, 1998.) i Upitnik o doživljavanju i činjenju elektroničkog nasilja (Del Rey i sur., 2015.) te pitanja o aktivnostima na internetu i sociodemografskim obilježjima. Rezultati pokazuju kako je 17,45% studenata doživjelo, 22,2% počinilo elektroničko nasilje, a 8,7% studenata je ujedno počinitelj i žrtva elektroničkog nasilja. Pritom je utvrđena statistički značajna pozitivna povezanost između doživljavanja i činjenja elektroničkog nasilja. Nadalje, pokazalo se da su pojedine aktivnosti na internetu, kao npr. korištenje društvenih mreža, vođenje bloga i online kupovina statistički značajno pozitivno povezane sa sudjelovanjem u elektroničkom nasilju. Također, utvrđeno je da studenti koji pokazuju umjerenu i visoku razinu ovisnosti o internetu češće sudjeluju u elektroničkom nasilju nego studenti koji pokazuju blage ili nikakve znakove ovisnosti o internetu. Slijedom toga, u radu su prikazane preporuke za prevenciju elektroničkog nasilja te smjernice za buduća istraživanja u ovom području.
Sažetak (engleski) In recent years, technology development and increased availability of the internet have led to the emergence of cyberbullying. The aim of this paper was to determine the prevalence of cyberbullying among social work students, and to examine the relationship between certain online activities and the internet addiction with cyberbullying. 126 social work students in Zagreb participated in this study. Online survey was used for data collection. The questionnaire consist of Standardized Measuring Instruments: The Internet Addiction Test (Young, 1998.) and European Cyberbullying Intervention Project Questionnnaire (Del Rey i sur., 2015.) and questions about online activities, and sociodemographic characteristics. Results show that 17,45% of college students had been cyberbullied, 22,2% had cyberbulling someone else, and 8,7% of college students are both a perpetrateor and a victim. Thus it was established that being cyberbullyied, and cyberbullied someone else was significantly positively correlated. Furthermore, it was shown that some online activities, such as using social networks, blogging and online shopping were significantly positively correlated with participation in cyberbullying. It has also been found that college students who show moderate and severe levels of internet addiction are more likely to participate in cyberbullying than those who show mild levels or no sign of internet addiction. Concequently, the paper presents recommendations for the prevention of cyberbullying and guidance for future research in this area.
Ključne riječi
elektroničko nasilje
aktivnosti na internetu
ovisnost o internetu
Ključne riječi (engleski)
cyberbullying
online activities
internet addiction
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:199:266621
Studijski program Naziv: Socijalni rad Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra socijalnog rada (mag.act.soc.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Zatvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2017-07-26 11:07:24