Naslov Socijalna okolina darovite djece
Naslov (engleski) Social Environment of Gifted Children
Autor Lorena Živković
Mentor Marina Milić Babić (mentor)
Član povjerenstva Marina Milić Babić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Marko Buljevac (član povjerenstva)
Član povjerenstva Maja Laklija (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Pravni fakultet (Područja socijalnog rada) (Osnove savjetovanja) Zagreb
Datum i država obrane 2018-09-11, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Socijalne djelatnosti Posebna područja socijalnog rada
Sažetak Cilj ovog rada bio je dobiti uvid u socijalnu okolinu darovite djece i mogućnosti podrške
iz iste. Definirali smo tko su darovita djeca i njihove specifične karakteristike, a kao
glavne izvore podrške iz socijalne okoline izdvojili smo obiteljsku i obrazovnu okolinu,
lokalnu zajednicu darovitog djeteta i suvremene izvore podrške. Iz provedenih
istraživanja jasno je da je obitelj važan faktor u razvoju darovitog djeteta, kao i odnosi s
nedarovitom braćom/sestrama na koje daroviti brat/sestra može utjecati i pozitivno i
negativno. Istraživanja pokazuju da u pogledu obrazovne podrške u svijetu nedostaju
adekvatni programi i pristupi te se u nekim zemljama roditelji odlučuju za obrazovanje u
domu djeteta. Lokalna zajednica istraživanjima se pokazala kao utjecajan izvor podrške
darovitoj djeci, primjerice program „Smisao života“ u Izraelu. Također tu uviđamo
važnost uloge socijalnih radnika koja je, kako u Hrvatskoj, tako i u svijetu, vrlo
nezamjetna u području darovitosti. Suvremene izvore podrške izdvojili smo kao sve
bitniji i prisutniji oblik pružanja pomoći darovitoj djeci i njihovim roditeljima putem
foruma, blogova, internetskih konferencija i mnogih drugih. Zaključili smo da u
Hrvatskoj nedostaje istraživanja o darovitoj djeci u svakom aspektu te kako bi
provođenje istih i uvođenje raznih programa i projekata dali prostora socijalnim
radnicima za rad s darovitom djecom.
Sažetak (engleski) The aim of this paper was gaining insight into the social environment of gifted children
and the ability to support them. We defined which children are gifted and what are their
specific characteristics. As the main sources of support from the social environment, we
identified family and educational environment, a local community of gifted children and
contemporary sources of support. From previous research, it can be inferred that the
family is an important factor in gifted children's development, as well as the
relationships with their ungifted siblings whom a gifted sibling can affect both positively
and negatively. Research shows that there are no adequate programs and access in
educational support in the world, thus in some countries, parents decide on
homeschooling. It has also been shown that the local community is an influential source
of support for gifted children, e.g. „Meaning of Life” program in Israel. We also
recognize that the importance of the social workers, in the field of giftedness, is
imperceptible in Croatia as well as in the world. Contemporary sources of support have
been highlighted as an increasingly important form of providing help to gifted children
and their parents via forums, blogs, internet conferences, etc. We conclude that there is
a lack of research, regarding gifted children in Croatia in each aspect, therefore we
believe that their implementation and the introduction of various programs and projects
would give the opportunity for social workers to work with gifted children.
Ključne riječi
Kljuĉne rijeĉi: darovita djeca
socijalna okolina
podrška
Ključne riječi (engleski)
Keywords: gifted children
social environment
support
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:199:912256
Studijski program Naziv: Socijalni rad Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) socijalnog rada (univ. bacc. act. soc.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Zatvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2018-09-11 08:49:33